به مناسبت روز خبرنگار؛

پیام تبریک مسئولین استان اصفهان به اصحاب رسانه و مطبوعات

۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۱۲:۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۰۸۳۷
پیام تبریک مسئولین استان اصفهان به اصحاب رسانه و مطبوعات
به مناسبت 17 مردادماه همزمان با روز خبرنگار، مسئولین استان اصفهان با انتشار پیامی این روز را به اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ به مناسبت 17 مردادماه همزمان با روز خبرنگار، مسئولین استان اصفهان با انتشار پیامی این روز را به اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان تبریک گفتند. در ادامه تعدادی از پیام‌های تبریک را خواهیم خواند:

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

متن پیام تقدیرحجت الاسلام و المسلمین معتمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اصحاب مطبوعات و رسانه استان  به شرح زیر است:

بسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِیمُ

(ای رسول ما) بندگان مرا آگاه ساز که من بسیار آمرزنده و مهربانم.

17مرداد ماه سالروز شهادت شهید صارمی فرصت مغتنمی است تا مراتب تقدیر و تشکر خود را بابت تلاش‌های خستگی ناپذیر اصحاب رسانه استان اصفهان به ویژه خبرنگاران فهمیده، پرتلاش و صبور این خطه تمدن ساز که در طول سال مجاهدت‌های آنان برای اعتلای نام اصفهان با هدف گذاردن ریل‌های فرهنگ، اقتصاد، هنر و... این استان را در مسیر رشد و تعالی صورت گرفته عرض نمایم.

به ویژه با آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا، خبرنگاران اصفهانی همچون خواهران و برادران مدافع سلامت در مسیر آگاه سازی جامعه پیرامون نحوه گسترش و خطرات ناشی از شیوع این ویروس خدمات و فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دادند که جا دارد به همین مناسبت ازهمه این بزرگواران تقدیر نموده، از خداوند منان توفیق روز افزون برای ایشان خواستارم.

امیدوارم قلم روان و پویای خبرنگاران به عنوان جدی‌ترین آمران به معروف و ناهیان از منکر جامعه، همواره در مسیر رشد و تعالی ایران اسلامی حرکت نماید.

به عنوان خادم اصحاب فرهنگ و هنر اصفهان، وظیفه خود می‌دانم این روز را به همه خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه اصفهان از جمله مدیران، مسئولان و اعضای محترم خانه مطبوعات و خبرنگاران استان، انجمن صنفی روزنامه نگاران اصفهان، انجمن عکاسان خبری و ورزشی و تمامی اعضای خانواده بزرگ مطبوعات و فعالان عرصه اطلاع رسانی در همه رسانه‌ها و رسانه ملی و صدا و سیمای مرکز اصفهان تبریک و تهنیت عرض نموده و برای تمامی این عزیزان آرزوی سلامتی و موفقیت نمایم.

رضایی استاندار اصفهان

همچنین عباس رضایی، استاندار اصفهان در پیامی نوشت:

درود بر هنرمندانی که حرمت قلم و دانستن را گرامی می دارند و قدرت اندیشه،توان نوشتن و مجال گفتن را جز در مسیر حق و حقیقت به کار نمی گیرند.

 ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار یادآور زحمات و تلاش های انسانهای شریفی است که در کسوت خبرنگاری، رسالت خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده داشته و به مدد قلم های پاک و صادق و توانای خود، موجبات روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم می آورند. قشر فرهیخته ای که به پاس حرمت و ارزش و اهمیت والای کار خبر و پیام رسانی، همواره از شأن و منزلت رفیعی در نزد افکار عمومی برخوردار بوده و شایسته ارزشمند ترین تکریم و قدر شناسی می باشد و حقیقتاً در این روزهای سخت مقابله با بیماری منحوس کرونا دوشا دوش کادر پزشکی و درمانی استان تلاش می کنند و با آگاهی بخشی به جامعه، مردم را به صحنه آورده و همراه دستگاه های اجرایی توفیقاتی را کسب کردند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه به ویژه شهید محمود صارمی و تبریک این روز به همه خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و فعالان عرصه اطلاع رسانی در استان اصفهان، از توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار ، اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها، خدمات دولت و نظام ‌تشکر و قدردانی نموده، از درگاه خداوند متعال برای همگان  سلامتی و توفیق روز افزون مسئلت می نمایم.  

نشست خبری شهردار اصفهان

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه شهری، نوشت:

17 مرداد، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه، این تلاشگران کشف حقیقت، تبریک می گویم.

کارکرد رسانه و ماهیت آن به گونه ای است که تاثیر آن بر کمتر مولفه و رویدادی در جهان قابل انکار است به گونه ای که بسیاری از پدیده ها و تحولات توسط رسانه شکل و مفهوم پیدا کرده است. در زمان معاصر رسانه ها دیگر تنها بازتاب دهنده اخبار و اتفاقات نیستند بلکه به نقطه شروع تغییرات تبدیل شده اند.

یکی از عرصه هایی که با نشات گرفتن از این خاصیت رسانه می توان با کمک رسانه ها به آن دست یافت، مفهوم توسعه شهری است به طوریکه رسانه با تأسی به نقش تالیفی خود می تواند در تعریف مفهوم توسعه به کمک برنامه ریزان شهری بیاید.

براساس مدل های جدید زندگی در دوران معاصر، مدل توسعه در شهرها نیز دیگر تابعی از فرم های قدیمی و تعریف شده نیست و توسعه باید در قالب زمان و جغرافیای شهرها بازتولید و بازتعریف شود. در این جا نقش رسانه به عنوان آغازگر این تحول برجسته می شود و می توان از حرفه روزنامه نگاری و خبرنگاری انتظار داشت، توسعه شهری را از متن نیازهای شهر و ساکنان آن استخراج کرده و به مدیران شهر و شهرسازان عرضه کنند.

این بخش از کار که بنیادی ترین مرحله توسعه شهری را در برمی گیرد، نقشه راه، طرح های توسعه، بودجه بندی شهرداری ها و در نهایت مدل اجرای پروژه های شهری را نیز تابع خود خواهد کرد به گونه ای که ردپای تالیفات رسانه ای را می توان در تعریف مفهومی به اسم توسعه در همه مراحل کالبدی و نرم افزاری توسعه شهر پیدا کرد.

جسارت رسانه برای ارائه تعریف های منطبق با زمان از همه مفاهیم به خصوص توسعه، نباید متوقف بر خواست و اراده حاکمان باشد بلکه رسانه به عنوان یک رکن در معادلات سیاسی و اجتماعی، در برابر شهر و آنچه در انتظار شهر است، مسئولیت دارد تا با همفکری متفکران و با لحاظ نیازهای روز مردم، قالب های از قبل نوشته شده برای مسیر توسعه در شهرها را درهم شکند و به نظام برنامه ریزی شهری یک الگوی منطقی و نوین ارائه دهد.

قلم نقادانه ژورنالیست ها در مسیر اجرای طرح های شهری (اعم از عمرانی و فرهنگی) شاخصی برای سنجش میزان انحراف مدیران شهری از مسیر صحیح توسعه است، اگر مدیریت شهری به مفهوم سنجش پذیری برنامه ها و طرح های خود افتخار می کند، به همان میزان هم نقدهای دلسوزانه و علمی را یکی از ابزارهای سنجش برنامه های خود می داند چراکه زاویه دید رسانه به مسیری که مدیران در توسعه طی می کنند، آغشته به نیازهای شهروندان و قابلیت های شهر است.

در چنین چارچوبی، رسانه شریک مدیران در توسعه شهری می شود و با بیرون آمدن از پوسته نظارتی به یک کنشگر در آبادانی تبدیل می شود که می تواند تنظیم کننده میزان سرعت، نحوه اجرا و چگونگی حضور مجریان در هر مرحله از مسیر توسعه باشد.

البته که رسیدن به چنین مطلوبی، نیازمند فعالیت و تربیت خبرنگاران آگاه به مفاهیم مدیریت شهری و توسعه است و چنین راهی به مقصود نمی رسد مگر اینکه فرم ها و محتواهای سنتی رسانه جای خود را به مدهای جدید نوشتاری و محتوایی دهد.

خرسندیم که در تدوین مدل مشارکتی طرح جامع شهر اصفهان که در اصفهان به صورت پایلوت برای اولین بار در کشور، از پشت درهای بسته بیرون آمد و تدوین آن بر اساس نظر ذی نفعان و گروه های نخبگانی شکل گرفت، نقش رسانه ها را لحاظ کرده و از آنان در تدوین مشارکتی این برنامه یاری گرفتیم. همچنین در جلسات هم اندیشی اصفهان فردا و رویدادهای مشارکتی مانند ایده کاپ ها، جلساتی را به اخذ دیدگاه رسانه ها برای اداره شهر و دریافت ایده ها و نظرات آنان اختصاص دادیم.

از همیاری و همراهی همه اصحاب رسانه در به ثمر رساندن این حرکت های جدید، سپاسگزاریم.پیام علیرضا نصراصفهانی به مناسبت روز خبرنگار آمده است.

نصر شورای اسلامی

علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان؛ خبرنگاران را امین‌ترین افرادی خطاب کرد که با قلم متعهد و امانتدار خود حلقه واسط بین رخدادهای گوناگون و مخاطبان شیفته آگاهی هستند دانست و نوشت:

ن و القلم و ما یسطرون

پروردگار بلندمرتبه انسان را چنان آفریده که با درک، کشف و کسب آگاهی از جهان پیرامون، وی را از سایر موجودات متمایز ساخته و به عنوان اشرف مخلوقات او را از مسیر این شناخت و آگاهی از فرش زمین به عرش اعلا رهنمون می‌سازد.

گستردگی جهان و فراوانی حوادث، رویدادها و پدیده‌ها، انسان تشنه خواستن و دانستن را بر آن می‌دارد تا اخبار و اطلاعات خود را از طرق مختلف کسب نماید و بر معرفت و آگاهی خویش بیفزاید و چه کسی بهتر و امین‌تر از "خبرنگار" می‌تواند با نگاه تیزبین وقایع و اخبار دنیای پراتفاق را رصد نموده و با قلم متعهد و امانتدار خود حلقه واسط بین رخدادهای گوناگون و مخاطبان شیفته آگاهی باشد.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهید والا مقام محمود صارمی، روز خبرنگار را حضور یکایک خبرنگاران، مدیران و فعالان متعهد رسانه، این پیام آوران حقیقی و راستین آگاهی، دانش و بینش؛ تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای همگان، سلامت و پیروزی توأم با اخلاص و انصاف در عرصه خطیر اطلاع‌رسانی مسئلت می‌نمایم."

زندآور

امیراحمد زندآور، رئیس خانه مطبوعات استان اصفهان در پیامی نوشت:

۱۷ مرداد سالروز شهادت شهیدصارمی فرصتی است که ازاین طریق تلاشها و همتی که خبرنگاران عرصه مطبوعات درانعکاس اخبار و رویدادها مربوط به عملکرد مسولین ، شهرداریها ، دولت و... و همچنین جلب اعتماد نظرات و افکار عمومی و نخبگان جامعه که می توانند نقش موثری در دست یابی به توسعه ، پیشرفت و آبادانی و رعایت حقوق شهروندی دراستان و کشور داشته باشند قدربدانیم ؛ ازاین فرصت استفاده کنیم  وگرامی بداریم  این ایام را و همچنین  تبریک عرض میکنم  خدمت همه خبرنگاران عزیزی که در این  عرصه فعالیت می کنند  وشایسته است که یاد وخاطره شهدا وجانبازان این عرصه که دراطلاع رسانی  همت و تلاش وافری بخرج دادند تا  نظام جمهوری اسلامی را به نقطه اعلای خود دربحث آگاهی  وآگاهی بخشی رساندند گرامی بداریم  و بارعایت پروتکل های و دستورالعمل های  بهداشتی بتوانیم  فرصتی ایجادکنیم که به نحوشایسته اززحمات این عزیزان  که در استان اصفهان تحت عنوان خبرنگاران (خانه مطبوعات، انجمن صنفی روزنامه نگاران ، انجمن عکاسان و بسیج رسانه ) فعالیت رسانه ای در سطح شهر اصفهان انجام دادند به نحوی سپاسگزاری  و تجلیل کنیم.

شاید  بتوانیم با این پیام  بخشی از زحمات  خبرنگارانی که واقعا تلاش می کنند که جامعه پویا و آگاهی  داشته باشیم را تشکر و قدردانی کنیم .آرزوی سلامتی ، تندرستی و موفقیت برای یکایک خبرنگاران و کسانی که در عرصه رسانه و مطبوعات تلاش می کنند را دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز