وزیر راه وشهرسازی در برنامه زنده رود:

گام بزرگ اصفهان در مسیر «تی او دی»/ تازه نفس‌ها به راه افتادند

۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۰:۳۸:۰۸
کد خبر: ۱۰۴۱۰۴۲
گام بزرگ اصفهان در مسیر «تی او دی»/ تازه نفس‌ها به راه افتادند
وزیر راه وشهرسازی گفت: دستگاه اتوبوسی که امروز به بهره برداری میرسد میزان آلایندگی را کمتر از یک پنجم کاهش میدهد و به نوعی با استاندارهای مجاز اعلام شده ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در «برنامه زنده رود» گفت: براساس تدابیر موجود و تاکید قانون هوای پاک؛ دو کار مهم در دستور کار دولت قرار گرفته است که اولین آنها تغییر سوخت تولیدی پالایشگاه کشور به یورو 4 و یورو 5 است. همچنین به موازات این اقدام، تاولید خودروهایی با سوخت یورو4 و یورو 5 در دستور کار قرار گرفته که با کاهش الایندگی و سوخت همراه است.

وی ادامه داد: 80 دستگاه اتوبوسی که امروز به بهره برداری میرسد میزان آلایندگی را کمتر از یک پنجم کاهش میدهد و به نوعی با استاندارهای مجاز اعلام شده ساخته شده است. در بخش برون شهری، در بخش بار 340 هزار کامیون داریم که تعدادی از آنها باید نوسازی شود که بازسازی اتوبوس ها را آغاز کرده ایم.

اسلامی با بیان اینکه شهر اصفهان تنها شهری است که از یارانه‌‌ای که دولت برای تامین خودرو درون شهری استفاده کرده است، ادامه داد: الگویی که به عنوان پارک سوار در اصفهان به بهره برداری میرسد، به گونه ای است که ایستگاه های برون شهری، درون شهری و مترو به صورت تبادلی تحت عنوان مراکز تی او دی ایجاد شود که این گام بزرگی در رسیدن به تی او دی است.

درد ادامه با اعلام وزیر راه و شهرسازی به صورت پخش زنده، 80 دستگاه اتوبوس شهری به بهره برداری رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز