سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان:

ورودی پل خواجو، سی و سه پل، پل شهرستان و کوه صفه محدود خواهد شد

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۹:۰۲:۰۱
کد خبر: ۱۰۴۳۲۲۵
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: همه شهرداری ها موظف شده اند به کمک نیروی انتظامی از تجمعات در پارک ها جلوگیری کنند و همچنین استفاده از فضاهای بازی در سطح استان با ممنوعیت همراه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ عصر امروز (چهارشنبه) حجت الله غلامی در نشست ویدئویی آنلاین گفت: امروز چهل و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری اصفهان تشکیل شد که بر اساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی از ۲۴ شهرستان در استان اصفهان 11 شهرستان وضعیت قرمز و 13شهرستان وضعیت زرد و نارنجی دارند.

وی ادامه داد: بر اساس نظارت های انجام شده در خصوص استفاده از ماسک در مکان ها گوناگون، حمل و نقل عمومی با ۷۰ درصد، مترو اصفهان با ۱۰۰ درصد، دستگاه های دولتی با ۹۰ درصد، عموم مردم با 78 درصد  و متاسفانه اصناف با ۶۵ درصد، استفاده از ماسک را جدی گرفته بودند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان  با اشاره به محدودیت‌های برگزاری مراسم در ماه محرم تاکید کرد: همه هیئت ها برای برگزاری مراسمات خود باید از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز داشته باشند و نکته دوم این است که مراسم ها باید در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

غلامی در خصوص مدت زمان هر مراسم در ماه محرم تصریح کرد: ما در محرم سال جاری به سبب شیوع کرونا شاهد کاهش مدت زمان برگزاری مراسم ها خواهیم بود که بر اساس مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا در اصفهان مدت زمان هر مراسم حداکثر دو ساعت خواهد بود.

وی افزود: جابجایی هیئت ها و دسته ها در ماه محرم ممنوع خواهد بود و دسته ها می توانند به صورت ثابت و با استفاده از ماسک به عزاداری بپردازند، همچنین جمع آوری نذورات به صورت خام خواهد بود و توزیع نذورات هم باید به صورت خشک و خام و البته به دور از تجمع انجام شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به جلسه این ستاد با شهرداری های مناطق عنوان کرد: همه شهرداری ها موظف شده اند به کمک نیروی انتظامی از تجمعات در پارک ها جلوگیری کنند و همچنین استفاده از فضاهای بازی در سطح استان با ممنوعیت همراه شد.

غلامی اضافه اضافه کرد: در جلسه با شهرداری های مناطق مصوب شد ۳۰ تا ۴۰ درصد روشنایی پارک ها با رعایت نکات امنیتی کاهش پیدا کند و دکه های پخت غذا در پارک ها تعطیل شوند.

وی از محدود شدن ورودی های پل خواجو و سی و سه پل و پل شهرستان و کوه صفه خبر داد و گفت: قرار بر این شد ورودی مکان های ذکر شده توسط شهرداری و نیروی انتظامی محدود شود و همچنین از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد ورودی اصلی ناژوان بسته خواهد شد و فضاهای فرهنگی این مجموعه هم با ظرفیت یک چهارم شروع به فعالیت خواهند کرد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه شهرستان های توریستی و ساحلی استان اصفهان بر اساس تشخیص ستاد شهرستانی از ورود توریست به این شهرستانها جلوگیری می شود گفت: از هم استانی های عزیز تقاضامندیم مسافرت های غیر ضروری خود را در این بحران به زمان دیگری موکول نمایند.

غلامی تاکید کرد: دستورالعملهای برگزاری مراسم ها در ماه محرم جدی بوده و دستگاه های ناظر اعم از دادستانی، فرمانداری، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و سازمان بسیج با جدیت ناظر رعایت پروتکل های بهداشتی خواهند بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز