مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان:

سمن‌ها را توانمند میکنیم/ راهکار های حوزه جوانان اجرایی شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۱۱:۴۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۳۴۰۲
مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: توانمندسازی حوزه جوانان در بخش سمن‌ها را در دستور کار قرار داده ایم که براساس درخواست‌ها و نیازهایی که آنها دارند. تلاش می کنیم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم. ۲۲۵ سازمان مردم نهاد در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، فناوری و کارآفرینی اقدامات موثری را انجام می دهند که با هم افزایی می توانیم اقدامات بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سید محمد طباطبایی، در دومین نشست چالش های پیش روی جوانان با عنوان «جوان، مشارکت و آسیب های نوظهور اجتماعی»گفت: برگزاری چنین برنامه هایی می تواند ما را به اهدافی که داریم نزدیک کند. با توجه به فقدان همبستگی اجتماعی و کاهش سرمایه اجتماعی ما دچار یکسری آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان و تهاجم فرهنگی شده ایم.

وی افزود: یکی از آسیب های مهم در شرایط فعلی فضای مجازی است که می تواند یک فرصت و یک تهدید باشد، عرفان های کاذب نیز یکی از چالش های بسیار جدی و مهمی است که در سطح جامعه تاثیرات منفی خود را بروز می دهد، اما امیدواریم بتوانیم با شناسایی این آسیب ها و راهکارهای مناسب برای آن به یک جمع بندی برای پیشگیری و مقابله با آنها دست یابیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: بحث تشکل ها و مشارکت های اجتماعی در اصفهان به صورت بسیار خوب و منظم در حال انجام است، توانمندسازی حوزه جوانان در بخش سمن‌ها را در دستور کار قرار داده ایم که براساس درخواست‌ها و نیازهایی که آنها دارند. تلاش می کنیم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم. ۲۲۵ سازمان مردم نهاد در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، فناوری و کارآفرینی اقدامات موثری را انجام می دهند که با هم افزایی می توانیم اقدامات بیشتری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این توانمندی در سازمان های مردم نهاد استان اصفهان وجود دارد که به عنوان سمبل و الگو در کشور مطرح می شوند.

وی ادامه داد: فضای مجازی امروزه تمام سنین و سلیقه ها را درگیر خود کرده است، اما هیچ برنامه ریزی و سامان دهی برای نظارت بر آن نیست. شورایی با عنوان نظارت بر فضای مجازی تشکیل شده است؛ اما متاسفانه مواردی است که اجازه نداده کار درستی انجام شود و آسیب های زیادی بر پیکره جوانان زده است.

طباطبایی گفت: اگر بخواهیم واقع‌بینانه به حوزه جوانان و آسیب‌های پیشروی آن‌ها بپردازیم هیچ برنامه‌ای در راستای توانمندسازی حوزه جوانان نداشته‌ایم و اقداماتی که در این زمینه انجام شده است موثر، اجرایی و عملیاتی نیست. هیچ کسی جز جوانان نمی تواند به ما کمک کند، اما باید این بستر برای حضور جوانان ایجاد شود.

وی افزود: یکی از ارکانی که می تواند کمک کند ستاد سامان دهی است که می توان با شناسایی و اولویت بندی و ارائه طرح با شناسایی نقاط قوت و ضعفی که وجود دارد و با همکاری جوانان و ستاد ساماندهی به نتیجه رسید. جوانان باید احساس کنند که در تصمیم گیری ها مشارکت دارند.

وی تاکید کرد: شورای راهبردی اداره کل ورزش و جوانان با حضور جوانان و کارشناسان تشکیل خواهد شد تا بتوانیم به نتایج خوبی برسیم. در شهرستان های استان، شهرداری و شورای شهر در کنار ما قرار دارند و به دنبال هم افزایی و مشارکت انجام اقدامات خوب در حوزه جوانان هستیم و در این باره اقداماتی صورت گرفته است؛ اما این جوابگو نیست و باید بیشتر باشد. از سوی دیگر برخی طرح ها نیاز به بازبینی دارد، چراکه اگر درست بود نباید با چنین چالش هایی روبرو می شدیم. در بحث ازدواج باید دید چرا سن ازدواج این گونه است، سیستم های تصمیم گیرنده در بخش جوانان و همچنین حوزه علمی که نگاه ما به جوانان سنتی است، باید تغییر کند. نگاه علمی نیست، امروز جوانان ما علم محور هستند و نگاه واقع گرایانه و عمیق به مسایل دارند و باید تغییر نگاه داشته باشیم و دیدمان را گسترده کنیم.

طباطبایی تاکید کرد: مسئله اعتیاد، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایشاتی که جوانان به انواع آن دارند و در کنار آن نداشتن اطلاعات کافی و درست خانواده ها موجب شده تا با چالش ها و آسیب های جدی روبرو شویم، متاسفانه خانواده های ما با مواد مخدر جدید و روان گردان ها آشنا نیستند باید در این زمینه اقدمات و برنامه های آموزشی درستی طراحی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز