حضور کلاس اولی‌ها سر کلاس، مطالبه اولیا بود

۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۲:۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۵۳۴۱۵
حضور کلاس اولی‌ها سر کلاس، مطالبه اولیا بود
کلاس اولی ها به خاطر جنب‌وجوشی که دارند دغدغه بیشتری همراه دارند. یکی از مطالبات اولیاء در مورد کلاس اولی‌ها این است که دانش‌آموز سر کلاس حضوری باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمدرضا ناظم زاده رئیس ستاد مهر استان اصفهان گفت: در آموزش‌وپرورش اولین دغدغه‌مان سلامت دانش‌آموز است. چند تجربه خوب در اجرای برنامه حضوری داشتیم، برخی امتحانات و کارگاه‌ها حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شد و حتی یک مورد ابتلا هم نداشتیم. این قول را می‌دهیم که رعایت سلامت دانش‌آموز اولویت ما است.

وی گفت: نمی‌توانیم پایانی برای بیماری کرونا مشخص کنیم و آموزش را هم نمی‌توانیم تعطیل کنیم. در دستورالعمل جدید وزارت بهداشت اجازه داده با یک سناریو زرد پیش برویم اگر شیوع گسترده شد مدارس تعطیل می‌شود.

ناظم زاده عنوان کرد: در شیوه‌نامه حضور پیش‌بینی کردیم که همکاران بیش از ساعت مقرر درگیر کار نباشد و اگر مدرسه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که نیمی از وقت معلم حضوری باشد به طبع باید نیمی دیگر را در فضای مجازی تدریس کنند.

رئیس ستاد مهر اصفهان تولید محتوا جزء برنامه کاری معلمان دانست و افزود: برنامه رسمی آموزش‌وپرورش شبکه شاد است اما اگر پاسخگو نبود پیش‌بینی فضاهای دیگر نیز انجام‌شده است. مدیران از طریق فضای مجازی با خانواده‌ها در ارتباط هستند که اجتماع در مدارس ایجاد نشود.

ناظم زاده شرایط مدارس غیردولتی مشابه مدارس دولتی خواند و تصریح کرد: همان شرایط مدارس دولتی برای غیردولتی‌ها نیز اجرا می‌گردد و باید تابع همان مقررات باشند ضمناً کادر اجرایی آن‌ها نیز باید در مدرسه باشند.

وی بابیان اینکه مشکلی در توزیع کتب درسی وجود ندارد ابراز داشت: اگر دانش‌آموز ثبت کتاب را در مقطع متوسطه انجام داده باشد تحویل خواهد شد.

رئیس ستاد مهر اصفهان گفت: همیشه در اجتماع مطرح بوده که معلمان و کادر آموزش مرجع هستند، به همین دلیل در این زمان از مردم می‌خواهیم به ما اعتماد کنند.

اولیاء می خواهند  اولی‌ها  در کلاس حضوری باشند

شهین جوانی معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش اصفهان نیز ابراز داشت: کلاس اولی ها به خاطر جنب‌وجوشی که دارند دغدغه بیشتری همراه دارند. یکی از مطالبات اولیاء در مورد کلاس اولی‌ها این است که دانش‌آموز سر کلاس حضوری باشند.

جوانی افزود: قول می‌دهیم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نهایت تلاشمان را بکنیم و بچه‌ها هم باید این شیوه‌نامه‌ها را آموزش ببینند، ما باید ضامن آموزش و سلامت بچه‌ها باشیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش اصفهان ابراز داشت: سواد حرکتی از الزامات است اما سازمان پژوهش به‌صورت خودخوان بخش‌های از دروس را حذف کرده‌ است.

وی گفت: حدود ۵۱ هزار نوآموز سنجش سلامت انجام دادند که همین باعث ارتقای کیفیت سلامت و آموزش است. خانواده‌ها مشارکت فعال خود را با مدرسه حفظ کنند و مثلث تربیتی که خانواده مدرسه و رسانه است را تقویت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز