آیت ا… صانعی از جمله مراجع نواندیش بود / هزینه‌های مازاد بر خانواده‌ دانش آموزان تحمیل نگردد

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۲۱:۳۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۵۸۰۹۶
آیت ا… صانعی از جمله مراجع نواندیش بود / هزینه‌های مازاد بر خانواده‌ دانش آموزان تحمیل نگردد
رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به عنوان یکی از نمایندگان مردم از مجموعه آموزش و پرورش و مدیران ارشد استان انتظار دارم با برخوردی مسئولانه‌تر نسبت به تعیین تکلیف مراکز آموزشی با استفاده از نظریات تخصصی ستاد مبازره با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی استان اقدامات فوری و لازم را به عمل آوردند تا بیش از این جامعه از این منظر دچار نگرانی نباشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ فتح الله معین صبح امروز (یکشنبه)  در یکصد و سی و نهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: روز قبل مرجع عالیقدر جهان تشییع حضرت آیت العظمی شیخ یوسف صانعی به دیدار حق شتافت، جدای از جایگاه ایشان در حوزه‌های علمیه جا دارد فقدان آن عزیز سفر کرده به عنوان یکی از شخصیت‌های اصفهانی که مراحل اولیه تحصیلی خود را در حوزه علمیه اصفهان طی نموده اند را به مردم شریف اصفهان تسلیت عرض نمایم. آیت ا… صانعی از جمله مراجع نواندیشی بود که می‌توان از ایشان به عنوان فقیهی معتقد و عامل به فقه پویای امام صادق (ع) یاد نمود.

وی ادامه داد: در همین راستا می‌توان گفت شخص ایشان با تمامی وجود دغدغه پاسخگویی به شبهات نسل جوان و پاسخ به نیازهای فقهی عصر حاضر جامعه را داشته اند، به همین جهت آن فقیه خادم همواره در کنار مردم و با مردم در جهت گسترش فرهنگ انسان ساز اهل بیت و رعایت حقوق مردم تلاش می‌نمود. انشاا… که خداوند متعال ایشان را با اهل بیت (ع) محشور فرماید.

معین افزود: موضوع دیگری که لازم دانستم به نوبه خود از تمامی همکاران تقدیر و تشکر نمایم حساسیت و تعهد کلیه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در رسیدگی به لایحه تفریغ بودجه سالیانه و گزارش حسابرس شهرداری نسبت به حساب‌های شهرداری اصفهان می‌باشد در این رسیدگی حساب‌های شهرداری سراسر کشور و دستور العمل های ابلاغی در مورد نحوه نگهداری حساب‌ها که از گذشته ادامه داشته و بر ادامه آن از سوی وزارت کشور تاکید می‌گردد پاسخگوی عناوین متعدد حساب‌ها و معاملات شهرداری‌ها از جمله دریافتها و پرداختهای غیر تعدی نمی‌باشد.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: لیکن همکاری و همراهی شهردار اصفهان و معاونین و مدیران شهرداری و برگزاری جلسات متعدد با اعضای  شورای اسلامی شهر در کمیسیون‌های مختلف شورای اسلامی شهر و حسابرسان منتخب شورا نشان اهتمام جدی مدیریت شهری در شفاف سازی هرچه بیشتر اقدامات انجام شده می‌باشد.

معین اضافه کرد: امید است با دستور و پیگیری شهردار ایرادات شکلی عنوان شده از سوی حسابرس قانونی و کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر مرتفع و در تفریغ بودجه بعدی شاهد شفافیت بیشتر در حساب‌های دوره رسیدگی باشیم.

وی گفت: موضوع دیگر اینکه با تلاش و کوشش مسئولین وزارت آموزش و پرورش سازمان‌ها استانی و مدیران شهرستان‌ها مدارس و مراکز آموزشی کشور در پانزدهم شهریور شروع به کار نمودند در حالیکه هیچ یک از اتهامات و نگرانی های اولیا دانش آموزان و جامعه فرهنگیان و دانش آموزان برطرف نگردیده و مطالبی که از سوی مسئولین آموزش و پرورش در جامعه مطرح می‌گردد غیرمکفی و متناقض می‌باشد. در واقع دانش آموز و اولیا آنها به صراحت نمی‌دانند که آیا کلاس‌ها حضوری است یا غیرحضوری و در صورت حضوری بودن نحوه حضور و زمان و ساعت آن به چه صورتی باید باشد.

وی ادامه داد: در صورتی که این امر به انتخاب اولیا دانش آموزان باشد آیا معلمین مکلف به انجام امر آموزش در دو برابر زمان قانونی می‌باشند یعنی یکبار به صورت حضوری و یکبار به صورت غیرحضوری به علاوه غیرثابت و یکسان نبودن این موضوع در واحدهای مختلف آموزشی خود بر بلاتکلیفی دانش آموزان و اولیا آنها افزوده است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: انتظار این بود که در تأمین ماسک و لوازم ضدعفونی جهت دانش آموزان با نرخ‌های مناسب از سوی اداره کل آموزش و پرورش و نواحی و مناطق مختلف آن اقدام مؤثری انجام می‌گرفت تا هزینه‌های مازاد بر خانواده‌ها تحمیل نگردد

معین افزود: به عنوان یکی از نمایندگان مردم از مجموعه آموزش و پرورش و مدیران ارشد استان انتظار دارم با برخوردی مسئولانه‌تر نسبت به تعیین تکلیف مراکز آموزشی با استفاده از نظریات تخصصی ستاد مبازره با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی استان اقدامات فوری و لازم را به عمل آوردند تا بیش از این جامعه از این منظر دچار نگرانی نباشد.

وی خاطرنشان کرد: در آخر لازم می دانم هفته دفاع مقدس را که نقطه عطف و مقطعی درخشان در تاریخ بلند و طولانی مردم ایران می‌باشد یاد نموده و برهمت و ایثارگری همه مردم و خصوصاً رزمندگان سالهای دفاع مقدس سرتعظیم فرود آورم، دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان علاوه بر تأثیر شگرف خود بر جامعه ایران موجب تغییر نگرش و تغییرات اساسی در بینش و نگرش همه مردم جهان نسبت به ابعاد مختلف زندگی خود و نحوه اراده جوامع مختلف گردید.

وی گفت: تغییرات قابل توجه ایجاد شده در صف بندی‌های و جغرافیای سیاسی جهان در حدود نیم قرن اخیر در جهان ناشی از پایمردی و دفاع مردانه و حماسی رزمندگان و فرزندان این مرز و بوم بوده است، در این راستا باید اعلام نمود که جایگاه استان اصفهان در دفاع مقدس جایگاهی ویژه و منحصر به فرد بوده به نحوی که بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل نیز بر این موضوع تاکید و اعلام فرمودند که در کجای دنیا شهری مانند اصفهان را می‌توانید پیدا کنید.

معین خاطرنشان کرد: انتظار این بود که مردم این شهر به جهت سابقه طولانی در دفاع از اسلام و میهن اسلام مورد عنایت قرارگیرند که برعکس مورد بی مهری در بسیاری از امور قرارگرفته اند، محروم نمودن این مردم از حق آبه شرعی، قانونی و تاریخی خود و به نوعی تاراج اموال و داریهای آنها دور از انتظار بود.

وی با عنوان اینکه متأسفانه رفع این ظلم نیز با عناوین و بهانه‌های مختلف هر روز به تعویق می‌افتد، اظهار داشت: باتوجه به تأکید رئیس قوه قضائیه در عمل به معنویات شورای عالی آب و درخواست مکرر مردم امیدواریم به جهت احترام و به حرمت خون شهیدان این استان نسبت به احقاق حقوق قانونی این مردم در حق آبه های آنها و احیا زاینده رود گاهی عملی و مؤثر برداشته شود. تا حداقل قدردانی از تلاش‌های مردم در دفاع از جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: در خاتمه لازم می دانم باردیگر مراتب احترام خود را نسبت به رزمندکان سالهای دفاع مقدس اعلام و برای همه شهدا علو درجات و برای تمامی جانبازان شفای عاجل و برای خانواده‌های آنها صبر و سلامتی از درگاه ایزد متعال مسئلت نمایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز