رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان خبر داد:

تب بحران کرونا در خمینی شهر

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۰۷:۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۳۲۳۵
تب بحران کرونا در خمینی شهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خمینی شهر مثل بیماریست که تبش از ۴۰ درجه بالاتر رفته است. این شهر تب دار بحرانی نیاز به استراحت دارد و این تنها با کاهش ترددها انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ طاهره چنگیز امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان خمینی شهر اظهار کرد: درست است که کرونا درمان قطعی ندارد، اما ما می دانیم چطور می شود جلوی شیوع آن را بگیریم. نمودارها همیشه نشان داده اند که وقتی پروتکل ها رعایت شود میزان ابتلا کاهش می یابد.

وی افزود: متولیان شهرستان باید از قدرت اجرایی و توان مقابله ای استفاده کنند تا درهای شهر را به روی دشمنی مثل کرونا ببندند و برای حل مشکل نیاز به عزم جمعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شرایط خاص شهرستان خمینی شهر در استان اظهار کرد: این شهرستان پرتراکم ترین شهرستان کشور است و این اوضاع شهرستان را در وضعیت خطرناکی قرار داده است. خمینی شهر در مرز فاجعه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هرگونه اجتماعی از بازارها گرفته تا میهمانی و روضه باعث گسترش بیماری خواهد شد. عزم جدی، اقدامات هماهنگ و کاهش تجمعات تنها راهکار حل مسئله است. تجمعات به هر شکل و محتوا باعث انتقال بیماری می شود.

چنگیز در مورد مصوبات جدید ستاد کرونا در استان گفت: از شنبه بحث دوری کاری در ادارات مطرح است. اصنافی که داوطلبانه تعطیل کنند باید مورد توجه اصناف قرار گیرند.

وی در مورد شرایط فعلی شهرستان خمینی شهر تشریح کرد: خمینی شهر مثل بیماریست که تبش از ۴۰ درجه بالاتر رفته است. این شهر تب دار بحرانی نیاز به استراحت دارد و این تنها با کاهش ترددها انجام خواهد شد.

چنگیز با اشاره به اینکه ۲۰ درصد دانش آموزان شهرستان خمینی شهر بیضاعت هستند، گفت: کسانی که در ایام ماه صفر نذوراتی دارند با خرید تجهیزات الکترونیکی شرایط را برای شرکت این دانش آموزان در کلاس های آنلاین فراهم و نذر خود را اینگونه ادا کنند. با کمک به دانش آموزان نیازمند می توانیم در جهت رشد سرمایه‌های انسانی و پیشرفت علمی فرزندان این آب‌وخاک قدمی برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز