معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان:

در شرایط جنگ اقتصادی باید ریشه یارانه کور از اقتصاد کشور کنده شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۱۷:۲۸:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۳۵۵۸
در شرایط جنگ اقتصادی باید ریشه یارانه کور از اقتصاد کشور کنده شود
این روزها بدون سر و صدا نرخ ارز در کشور تک نرخی شده و به نوعی موفقیت خوبی است و تنها در هفت مورد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی داریم و امیدواریم در آینده نزدیک با طرح مجلس در ارائه کارت های الکترونیک، مشکل تخصیص ارز و ریشه یارانه های کور در اقتصاد کشور کنده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حسن قاضی عسگر امروز در نشست خبری تسهیل پذیرش یکصد شرکت کارافرین اصفهان در فرابورس با اشاره به چشم انداز ۲۰ ساله استان در امور اقتصادی، اظهار کرد: اصفهان باید استان برتر اقتصادی کشور مبتنی بر علم و فن آوری همراه با رشد پایدار متکی بر امنیت اقتصادی و اجتماعی و اکولوژیک شود.

وی با اشاره به ویژگی های اصفهان در افق ۱۴۰۴، گفت: استانی با نهادهای مناسب برای تحقق رشد پایدار اقتصادی، قطب آموزش عالی و تولید علم و فناوری در سطح کشور، استان توانمند در جذب کارآفرینان ایرانی سراسر جهان، استانی برتر در صنعت توریست با اتکا بر منابع فرهنگی، هنری و طبیعی، استانی بهره مند از مدیریت اقتصادی شایسته و هماهنگ در ابعاد عمومی، خصوصی و برتر در شاخص های بهره وری در مقیاس ملی از جمله ویژگی های اصفهان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه مباحث فوق در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مطرح شده و ذیل آن کارگروه کانون کارآفرینان در استان تشکیل شده است، تاکید کرد: ماحصل آن شروع این طرح برای ورود 100 شرکت به فرابورس است.

وی با اشاره به مزیت های ورود شرکت ها به بورس، اظهار کرد: سهولت در تامین مالی از طریق انتشار سهام و سایر اوراق بهادار، معافیت های مالیاتی و مالیات کمتر شرکت های پذیرفته شده در بورس، به روزرسانی ارزش شرکت ها در هر لحظه، جلب اعتماد عمومی شرکت های وارد شده در بورس، افزایش اعتبار داخلی و خارجی و تامین مالی، سهولت در استفاده از تسهیلات بانکی و سایر ابزارهای تامین مالی و همچنین سقف بالاتر تسهیلات بانکی برای شرکت های پذیرفته شده در فرابورس از جمله مزیت های این شرکت ها برای ورود به بازار سرمایه است.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه امروز کشور به صورت تمام عیار در جنگ کامل اقتصادی قرار دارد، گفت: البته می توانستیم با دیپلماسی صحیح و رفتار درست شرایط را کنترل کنیم، اما امروز در راه بی بازگشت هستیم که باید اقتصاد کشور را پیش ببریم.

وی با اشاره به برخی اتفاقات مهم در اقتصاد کشور، اظهار کرد: این روزها بدون سر و صدا نرخ ارز در کشور تک نرخی شده و به نوعی موفقیت خوبی است و تنها در هفت مورد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی داریم و امیدواریم در آینده نزدیک با طرح مجلس در ارائه کارت های الکترونیک، مشکل تخصیص ارز و ریشه یارانه های کور در اقتصاد کشور کنده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان افزود: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای برخی نهاده ها همچون شکر، برنج، حبوبات، و ... جلوی ظلم وارده به کشاورزان گرفته شد و امروز آنها می توانند به صورت اقتصادی کار کنند.

وی افزود: در حوزه تامین اجتماعی همسان سازی حقوق بازنشستگان و کارکنان کشوری و لشکری با وجود بار مالی بالا تصویب شده که موجب می شود اقتصاد کشور به سمت اقتصادی منطقی و عاقلانه و عاری از سوبسید و یارانه های کور حرکت کند و یارانه ها به صورت هدفمند به سمت دهک های پایین جامعه، بخش تولید، بهداشت و درمان و ... هدایت شود.

در ادامه، رئیس کانون کارآفرینان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به برخی چالش های موجود در اقتصاد کشور، اظهار کرد: عمر کوتاه سازمان‌های کارآفرین، تامین سرمایه کلان برای طرح های کارفرمایی، نبود رقابت و همکاری و فوبیای شفافیت را چعار چالش اصلی کارآفرینان کشور است.

وی به اهمیت بکارگیری فرابورس برای سرمایه گذاری صحیح در راستای کارآفرینی، توسعه اقتصادی و تولید بهتر اشاره کرد و گفت: برای ورود شرکت ها به فرابورس، ابتدا باید شرکت های کارآفرین را با رای اجماع کارگروه تسهیل شناسایی شود و سپس تسهیل حداکثری تسهیلات دولتی صورت گیرد.

ایده پرداز طرح اولیه صد شرکت کارافرین با اشاره به ضرورت قبول تعهدات طرح توسط شرکت ها گفت: شرکت ها نباید ریزش کارگر داشته باشند و هر چه می فروشند باید منجر به سرمایه گذاری بیشتر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز