معاون امور عمرانی استانداری اصفهان:

خسارت ۱۲ هزار میلیارد تومان به صنعت توریسم/ آزاد راه شهیدسلیمانی در دست اجرا است

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۳:۰۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۸۴۱۷
خسارت ۱۲ هزار میلیارد تومان به صنعت توریسم/ آزاد راه شهیدسلیمانی در دست اجرا است
معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: هارتباط مرکز استان به استان های مجاور از طریق بزرگراه از اهداف استان است که بر همین اساس بحث آزادراه تهران_اصفهان _ شیراز را در دستور کار داریم که قطعه اول و دوم آزاد راه شرق اصفهان آماده افتتاح است که ۳۲۰۰ میلیارد تومان برای این بزرگراه هزینه شده است که قطعه سوم آن به طول ۳۰ کیلومتر تا خرداد سال آینده افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت الله غلامی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری پیرامون پروژه‌های عمرانی استان اصفهان اظهار کرد: در شریطی که تحریم‌ها بر تمام فعالیت های اقتصادی کشور اثر منفی گذاشته است و اوضاع از شرایط 8سال دفاع مقدس سخت‌تر است؛ مشکلات هیچ گاه پروژه های عمرانی اثر نگذاشته و هیچ پروژه‌ای متوقف نشده است.

وی ادامه داد: منابعی که عمدتا باید برای پروَژه ها تامین کنیم بخشی از آن منابع دولتی است که ۱۵۴۰ میلیارد تومان است و این مبلغ ناکافی است. به همین دلیل توانستیم برای پروژه های نیمه تمام ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم که در کل اعتبارات عمرانی را تقریبا به ۳ هزار میلیارد تومان می رساند.

معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: بخشی از این اعتبارات نیز در شهرداری ها تامین می شود. ۱۰۸ شهرداری استان اصفهان ۸ هزار میلیارد تومان درآمدزایی دارند که ۶۰ درصد این اعتبار به پروژه های عمرانی اختصاص دارد.

هزار و ۸۸۴ پروژه با اعتبار ۳۲۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح شد

غلامی با بیان اینکه اعتبارات بخش خصوصی در راستای توسعه صنعت فولاد و پالایشگاه ها صرف می شود، ادامه داد: در کنار این ۳ منبع درآمدی استفاده از قابلیت های مشارکتی را نیز پیش بینی کرده ایم که در بودجه ۹۹ مشارکت بخش خصوصی باید پررنگ باشد. اما در مجموع پروژه های مهم، پروژه های آبی است و در هفته دولت هزار و ۸۸۴ پروژه با اعتبار ۳۲۰۰ میلیارد تومان را به بهره برداری رساندیم.

وی افزود: با توجه به کمبود آب باید برای این مشکل اقداماتی انجام دهیم و چون مصرف آب بیشتر در بخش کشاورزی است باید صرفه جویی در آب و الگوی کشت مناسب با توجه به اقلیم خشک را مورد توجه قرار دهیم.

معاون عمرانی استانداری اصفهان، با اشاره به پروژه کوهرنگ گفت: پروژه کوهرنگ ۴۷ درصد پیشرفت داشته است که در نتیجه ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب را به حوضه آبریز مرکزی انتقال می دهد.

غلامی گفت: تامین آب شرب ۱۴ شهرستان تحت عنوان سامانه دوم فعال شده است که این پروژه مدت ها تعطیل بود اما هم اکنون در حال عملیات اجرایی است. فاز اول پروژه تحت عنوان فاز اضطراری است که ۳.۵ متر مکعب بر سرعت آب می افزاید.

وی افزود: پروژه انتقال آب از سد به چشمه لنگان ۷۰ درصد پیشرفت داشته است که پیش بینی می کنیم این پروژه در خرداد سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد و ۶۰ میلیون متر مکعب آب را به حوضه آبریز مرکزی انتقال دهد.

معاون عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: پروژه بهشت آباد نیز در حال برنامه ریزی است که تاییدیه مطالعاتی آن را از وزارت نیرو گرفته ایم که تحویل محیط زیست شده است. همچنین پروژه ساماندهی رودخانه زاینده رود را در دستور کار داریم و برای ساماندهی آن ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است تا برای سال ۱۴۰۰ پرت آب سامان یابد.

غلامی یادآور شد: تاکنون روش های نوین آبیاری را در ۱۲۳ هزار هکتار زمین پیاده کرده ایم که سالانه ۱۳ هزار هکتار بر این میزان افزوده می شود. همچنین دوهزار و 133 هکتار گلخانه نیز احداث کرده‌ایم که مصرف آب در گلخانه ها یک دهم مصرف آب در فضای آزاد است.

وی با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در بخش کشاورزی گفت: امسال برای کشت تابستانه برنامه ریزی دقیق کرده و حدود ۴۰ هزار هکتار کشت تابستانه و داشته‌ایم و برای 60هزار هکتار کشت پاییزه برنامه ریزی کرده‌ایم. همچنین در بخش آلودگی هوا تثبیت شن‌های روان در ۴۰۰ هکتار انجام شد و در بخش آبخیزداری پارسال ۳۸ پروژه به بهره برداری رسید که امسال نیز ۱۴ پروژه دیگر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد  تومان به بهره برداری می رسد.

جاده ها از یک بانده به ۲ بانده و از دو بانده به ۴ بانده تبدیل می شود

معاون عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: در بخش اقدام ملی مسکن بر طبق آخرین آمار ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد مسکونی سهمیه استان اصفهان بوده که تا کنون ۶۵ هزار و ۴۹۰ نفر برای مسکن ملی در استان ثبت نام کرده‌اند که ثبت نام ۱۳ هزارو ۲۷۴ نفر تایید شده است. سه‌هزار واحد در مجلسی و ۲۲ هزار واحد در بهارستان احداث می شود.

غلامی گفت: در بخش مسکن محرومان سهم استان اصفهان 4هزار 150 واحد است و دو هزار و ۶۴۵ خانوار شناسایی شده اند و هر پنجشنبه جلسه ای در این پیرامون انجام میشود.

وی افزود: در بخش راه ها قصد داریم تمام راه های استان را از مرکز به شهرستان ها از راه اصلی به راه بزرگراهی تبدیل کنیم تا جاده ها از یک بانده به دو بانده و از دو بانده به ۴ بانده تبدیل شود.

معاون عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: هدف گذاری بعدی ارتباط مرکز استان به استان های مجاور از طریق بزرگراه است که بر همین اساس بحث آزادراه تهران_اصفهان _ شیراز را در دستور کار داریم که قطعه اول و دوم آزاد راه شرق اصفهان آماده افتتاح است که ۳۲۰۰ میلیارد تومان برای این بزرگراه هزینه شده است که قطعه سوم آن به طول ۳۰ کیلومتر تا خرداد سال آینده افتتاح می شود.

غلامی اظهار کرد: همچنین پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران که سال ها درگیر آن بودیم خوشبختانه در حال پیگیری مجدد است و زمان خاصی را برای بهره برداری از آن نمی توان اعلام کرد.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه جهت گیری کلی استان رونق بخش گردشگری است، گفت: امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان به بخش توریسم کشور خسارت وارد شد که عدد قابل ملاحظه این خسارت برای استان اصفهان است. در بخش روستایی افتتاح سه مورد خاص را به زودی به شکل ویدئو کنفرانس خواهیم داشت که بر این اساس پارک فدک در روستای فارفان با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال به مساحت ۱۰ هزار متر مربع به بهره برداری خواهد رسید. احداث خیابان های جدید در برخی روستاها را نیز داریم تا به این وسیله و افزایش امکانات ماندگاری افراد در روستاها را بیشتر کنیم و از مهاجرت به شهرها جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در مورد ذخیره آب سد زاینده رود خط قرمز استان این است که برای تامین آب شرب مردم ذخیره پست سد نباید کمتر از ۲۰۰ میلیون متر مکعب باشد. اگر از این میزان بیشتر بود می توان از آب پشت سد برای مصارف دیگر بهره برد. در استفاده از آب زاینده رود تابع ضوابطی هستیم تا به شرق و غرب استان آبرسانی و میزان خروجی آب تنظیم شود.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه در خصوص بافت فرسوده در ۷۸ شهر استان مطالعات کامل انجام شده است، گفت: بر این اساس و طی مصوبات کمیسیون ماده ۵ متقاضیان می توانند از تسهیلات ۱۴ درصدی و بخشودگی عوارض تا میزان ۵۰ درصد بهره مند شوند. این فاکتورهای تشویقی سبب توسعه در ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده استان می شود.

معاون عمرانی استانداری اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در ارتباط با وضعیت هتل چهارباغ در کمسیون ماده پنج گفت: هتل چهارباغ اصفهان مصوباتی در استان و کمسیون ماده پنج داشت که در نهایت مصوبه شورای برنامه ریزی برای شواری عالی معماری و شهرسازی ارسال شده که بعد از هماهنگی با میراث فرهنگی و بررسی نهایی، طبق مصوبه ابلاغ شده توسط شورای عالی، پروژه مجدد فعال می‌شود.

وی ادامه داد: البته پیشنهاد استان تعدیل ارتفاع هتل چهارباغ است که اگر این تعدیل انجام شود عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

غلامی به عنوان سخنگوی ستاد استانی مقابله کرونا، در جواب سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اقدامات پیشگیری‌کننده ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: ار بدو شیوع ویروس کرونا احتمالات و فرضیه‌هایی اعلام شد که هیچکدام درست از آب در نیامد و گرمی هوا نتوانست ویروس را از بین برده و حتی مرور زمان ویروس را نه تنها ضعیف‌تر نکرد بلکه به تعبیر دانشمندان، وحشی‌تر کرد. حتی داروهایی زیادی تجویز شد که هیچکدام اثرگذار نبوده و تاکنون هیچ واکسنی ساخته نشده است.

وی با بیان اینکه جهش‌های خاصی در این ویروس به وجود آماده که ویروس‌ به صورت خانوادگی درگیر میکند، گفت: در ستاد استانی مقابله با کرونا تمامی تدابیر و محدودیت‌های لازم اعمال شده است اما اقتصاد و معیشت مردم را در این ستاد در نظر گرفته و نمی‌توانیم تعطیلی‌های طولانی مدت اصناف را در شهر اعمال کنیم. تا زمانی که درمان نباشد هیچ راهی به جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز