عضو هیئت‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن اصفهان:

انتخابات هیئت فوتبال بر اساس شایستگی افراد نیست/هرکسی لابی بهتری داشته باشد انتخاب می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۹۹۱۵
انتخابات هیئت فوتبال بر اساس شایستگی افراد نیست/هرکسی لابی بهتری داشته باشد انتخاب می‌شود
عضو هیئت‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن گفت: رئیس هیئت فوتبال، مسئولیت فوتبال یک استان را بر دوش دارد و باید بتواند وظایف خود در زمینه توسعه فوتبال را به خوبی انجام دهد؛ اما انتخابات هیئت فوتبال معمولا بر اساس شایستگی افراد نیست و باید دید فدراسیون فوتبال چه گزینه‌ای را مدنظر دارد.

رسول کربکندی در گفتگو با خبرنگار برنا در اصفهان اظهار کرد: در این چند سال گذشته فوتبال اصفهان پیشرفت چندانی نداشته است به‌طوری‌که اکنون در دو تیم فوتبال لیگ برتری به اندازه انگشتان یک دست بازیکن بومی نداریم. این مسئله نشان می‌دهد که برای فوتبال ما اقدام بنیادی و اساسی صورت نگرفته است.

وی افزود: در رأس هیئت فوتبال معمولا مدیرهای سیاسی و صنعتی قرار می‌گیرند که وقت چندانی برای حضور در این سمت را نداشته و غالبا امور به دست اعضای هیئت پیگیری و انجام می‌شود؛ مثل این است که پدری خرجی خانواده‌اش را بدهد اما بالای سر آنها نباشد.

کربکندی بیان داشت: در شرایطی که این‌همه مدیر و افراد ورزشی در اصفهان داریم چه نیازی است فردی که وقتی برای حضور ندارد در هیئت برگزیده شود؟ البته افرادی که تاکنون در هیئت آمدند زحمت کشیدند و قطعا در این سمت نیاز به تأمین منابع اقتصادی نیز وجود دارد.

این پیشکسوت فوتبال اصفهان بیان داشت: در چند سال گذشته هیئت فوتبال اصفهان نقش کمرنگی در لیگ و مسابقات کشوری ایفا کرده و این در حالی است که می‌شد در اقداماتی مانند حاضر نشدن تیم سپاهان در مقابل پرسپولیس، هیئت فوتبال دخالت می‌کرد و نمی‌گذاشت آبروی فوتبال اصفهان تهدید شود.

وی تصریح کرد: اگر دو تیم ذوب‌آهن و سپاهان را از ما بگیرند فوتبال اصفهان حرفی برای گفتن ندارد و دلیل آن فعالیت نامناسب و کمرنگ هیئت فوتبال است. چرا که تنها برگزاری مسابقات کفایت نمی‌کند و هیئت باید در تولید و تربیت بازیکن نیز فعالیت داشته باشد؛ درحالی‌که این‌همه آکادمی فوتبال داریم که درآمدهای زیادی دارند اما از تولید خودمان هیچ بهره‌ای نمی‌بریم.

کربکندی تصریح کرد: برخی مدیران هم هستند که فعالیت ورزشی نداشته‌اند اما توانسته‌اند در ورزش عملکرد تأثیرگذاری داشته باشند. از جمله صفایی فراهانی که فوتبالی نبود اما به جرئت می‌توان گفت بعد از انقلاب کسی مانند او در فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی نداشت و منابع مالی تأمین نمی‌کرد؛ بنابراین نمی‌توان گفت در هیئت فقط رئیس فوتبالی می‌تواند کاملا موفق عمل کند. به عنوان مثال عباس اخوان یک بازیکن خیلی موفق و تحصیلکرده در فوتبال بوده است اما باید پرسید او با دست خالی می‌تواند برای فوتبال ما کاری انجام دهد یا برای هیئت فوتبال درآمدزایی کند؟ بنابراین اگر برنامه‌ریزی وجود نداشته باشد یک فرد صرفا ورزشی و فوتبالی هم نمی‌تواند موفق باشد مانند اسلحه‌ای که بدون گلوله شلیک نمی‌کند.

وی در مورد کاندیداها اظهار داشت: در میان این گزینه‌ها به نظرم عباس اخوان چون از اهالی فوتبال بوده است برای این سمت شایسته‌تر از دیگران به شمار می‌رود. علی طاهری نیز با حضور در تیم‌های فولاد ماهان، گیتی پسند و نامی نو نشان داد که می‌تواند عملکرد خوبی در جذب سرمایه‌گذاران داشته باشد تا جایی که فوتسال اصفهان را در حد آسیا مطرح کرد. اگرچه او به اندازه اخوان تجربه فوتبالی ندارد اما در این چند باشگاه عملکرد خوبی داشته است. وی افزود: امیر مسعود هراتیان هم در چهار سال گذشته سابقه ریاست هیئت فوتبال را داشته و به نوعی با مسائل هیئت آشنا شده است ولی نسبت به عدم حضور اعتراض وجود داشته که چرا ماهی یکبار یا دو ماه یکبار به هیئت می‌آید؛ چون برای ریاست هیئت فوتبال اصفهان تنها یک اسم کافی نیست.

علیرضا جهانشاهی هم در زمان آقای ابرقوئی نژاد سمت دبیر هیئت را داشت و بیش از دیگر گزینه‌ها با هیئت فوتبال آشنایی دارد؛ اما از اینها گذشته دیدگاه من این است انتخابات هیئت فوتبال بر اساس لیاقت و شایستگی افراد نیست بلکه باید ببینیم فدراسیون فوتبال چه می‌خواهد و ازآنجایی‌که هیئت‌های شهرستان‌ها بیشترین رأی و تأثیرگذاری را در انتخاب ریاست هیئت فوتبال دارند هرکسی لابی بهتری کرده و فدراسیون نیز از او حمایت کند انتخاب می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز