معاون فرماندار کاشان خبر داد:

حمایت جدی از صاحبان اصناف و مشاغل سیار در کاشان/ فرهنگ دستفروشی باید در جامعه نهادینه شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۴:۴۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۷۴۶۵۸
حمایت جدی از صاحبان اصناف و مشاغل سیار در کاشان/ فرهنگ دستفروشی باید در جامعه نهادینه شود
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: با هدف کمک به اشتغال و حذف غیر اصولی قیمت برخی از اقلام مورد نیاز مردم، حمایت و ساماندهی مشاغل سیار شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مسعود خاندایی اظهار داشت: به دنبال ایجاد فضایی مناسب جهت رونق کسب و کار مشاغل سیار در کاشان هستیم که روزگاری نه چندان دور نقش مهمی جهت کمک به اقتصاد خانوار، صرفه جویی در وقت و ایجاد اشتغال با سرمایه ای اندک شامل گاری و یا چرخ دستی داشتند.

وی ادامه داد: بسیاری از صاحبان مشاغل سیار، میوه و تربار را با قیمتی بسیار پایین تر از مغازه و با کیفیتی برابر در اختیار ساکنان منطقه قرار می دهند که با توجه به گرانی کاذب و غیر منطقی میوه در سطح کاشان پیش بینی می شود استقبال مطلوبی هم از طرف مردم و هم از جانب داوطلبان طرح به عمل آید.

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری کاشان با بیان اینکه کار مطالعاتی و کارشناسی برای آغاز طرح ساماندهی مشاغل سیار انجام شده است، افزود: مشاغل سیار بخشی از کالاهای مورد نیاز جامعه را به دست مشتریان می رسانند و ضروری است بسترهای لازم برای حمایت از آنها مانند اعطای تسهیلات بانکی جهت خرید وانت، چرخ دستی و یا ترازو فراهم شود و اگر در مسیر کسب و کار آنها مانعی وجود دارد به شکل قانونی مرتفع شود.

خاندایی افزود: یکی از ابزار مورد نیاز مشاغل سیار بهرمندی از تکنولوژی جدید و حذف اسکناس در جریان چرخه فروش است و در این راستا آماده رایزنی با موسسات بانکی برای صدور مجوز استفاده از کارت خوان هستیم.

وی خاطر نشان شد: پیش از این دست فروشان و مشاغل سیار در کنار روز بازارها اجناس خود را عرضه می‌کردند که در شرایط کنونی جامعه و خطر ویروس کرونا و تعطیلی روز بازارها بیشترین آسیب اقتصادی متوجه آنها شده است.

معاون فرماندار کاشان در ادامه تصریح کرد: با هدف حفظ اشتغال  و حمایت از صاحبان اصناف و مشاغل سیار برنامه ای مدون در  چارچوب قانون منطبق با سازو کارهای استاندارد و با همکاری سایر دستگاه های مربوطه تهیه و بر حمایت های لازم برای رونق کسب وکار آنها تاکید شده است.

این مدرس کارآفرینی مراکز دانشگاهی کاشان تاکید کرد: دستفروشی با گاری و چرخ دستی باهدف کسب درآمد و امرار معاش می بایست به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و میان آنها و افرادی که به دنبال پول و سود جویی هستند تفاوت قائل شده و از برخوردهای سلبی که چاره سازحل مشکل نبوده و در آینده نتیجه کار معکوس خواهد داشت خودداری کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز