شهردار اصفهان:

برگزاری سی و سومین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان در شرایط کرونا، جریان زندگی را نشان میدهد

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۹:۳۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۴۷۸۱
برگزاری سی و سومین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان در شرایط کرونا، جریان زندگی را نشان میدهد
شهردار اصفهان گفت: بخشی از هزینه‌های جشنواره امسال با کودکان مناطق محروم تقسیم خواهد شد تا آنها نیز در این شادی سهیم باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قدرت ا... نوروزی در آیین افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و  نوجوان با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های این دوره از جشنواره به تهیه هدایایی اختصاص داده می‌‌شود تا میان کودکان ساکن در مناطق کم برخوردار توزیع شود؛ گفت: این کودکان امکان تماشای فیلم‌های اکران شده در این دوره را از طریق فضای مجازی نداشتند اما ما آنها را فراموش نمی کنیم.

وی افزود: از تمام تلاشگران این عرصه هنری که توانستند این جشنواره را با وجود چنین شرایط بحرانی به زیبایی برگزار کنند سپاسگزارم. همچنین از خواهر خوانده های اصفهان در سراسر دنیا که پیام مکتوب یا ویدئویی برای این جشنواره فرستادند و این نشانگر اهمیت جشنواره فیلم کودک و نوجوانان اصفهان است.

نوروزی اظهار داشت: امیدوارم جشنواره سی و سوم در شهر سی و سه پل بتواند به خوبی شعار هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور را تحقق ببخشد. اکنون که کرونا این بحران را ایجاد کرده باید بتوانیم به عنوان یک فرصت از آن استفاده کرده و خانه را مانند سینما به یک مکان فرهنگی تبدیل کنیم تا کودک و نوجوان ما بتواند فیلم های تولید شده در جشنواره امسال را در فضای مجازی ببیند و آنها را مانند یک متخصص داوری کند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در دل جشنواره امسال یک شعار زیبا وجود دارد و آن این است که علی رغم بحران کرونا، زندگی همواره جاری است و کرونا نمی‌تواند این زندگی را متوقف کند.

وی افزود: خوشحالیم که امسال بیش از ۱۰۰ فیلم از طریق جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان به خانه‌های مردم راه پیدا کرده است و  بسیاری از این فیلم‌ها در مناطق دور استان و کم برخوردار نیز در اختیار کسانی که به فضای وب دسترسی دارند قرار گرفته و تماشا می شود.

نوروزی تاکید کرد: از آنجایی که شهردار اصفهان و رئیس ستاد برگزاری این جشنواره در اصفهان هستم و به دلیل اینکه ممکن است برخی کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار امکانات تماشای این فیلم‌ها را نداشته باشند، برنامه‌ای در نظر گرفتیم تا بخشی از هزینه این جشنواره در قالب هدایای شایسته به این کودکان اهدا شود.

وی در انتها بیان داشت: اصفهان همواره مرکز این جشنواره و میزبان شایسته آن بوده است و هر سال این کار را زیباتر از قبل انجام داده است. امیدوارم امسال پدران و مادران شرایطی را فراهم کنند تا کودکان از این فیلم‌ها بیشترین بهره را برده و این آثار را داوری کنند. چرا که این کودکان نسل کسانی هستند که آینده را می سازند.

افتتاحیه سی و سومین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوان در حالی در یکی از فرهنگسراهای شهرداری اصفهان برگزار شد که کودکان و خوانواده‌هایشان از پشت پنجره یا بالکن خانه خود مراسم را تماشا می‌کردند. برخی دیگر نیز از طریق تلویزیون و عده‌ای نیز در فضای مجازی این مراسم را تماشا کردند.

همچنین محمدرضا صفدریان قهرمان صخره نوردی ایران بر فراز این ساختمان‌ها رفت تا بنر آغاز این جشنواره را بر دل آسمان برگشاید. جشنواره سی و سوم با یادی از یاد و نام سردار دلها کار خود را آغاز کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز