رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

قرار ما دعوای سر قدرت نبود

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۰:۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۷۸۷۱
قرار ما دعوای سر قدرت نبود
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز رسالت و ماموریت ما باید مرور شود و باید به عهد با شهدا برگردیم و ببینیم در کجای کار ایستاده ایم و با تلاش و کوشش در کنار این مردم نجیب که از دین و ناموس این مملکت دفاع کردند، باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا نصر اصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: امروز ۲۵ آبان است که ۳۷۰ شهید گلگون کفن بر دستان مردم این شهر تشییع شدند و در گلستان شهدا مکان جاوید خویش آرام گرفتند، این روز را تسلیت و به نوعی تبریک عرض می کنم و یاد و خاطره شهدا را گرامی میداریم.

وی افزود: درگذشت دکتر جواد اژه ای ، دکتر داوود فیرحی و سرهنگ محمود یاوری را تسلیت عرض می کنم افرادی که در این شرایط سخت بدرود حیات گفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهدا طبق آموزه ها دینی به رستگاری رسیدند و بهشت برین را نثار خود کردند ما نباید نگران شهدا باشیم. به قول ایت الله دکتر بهشتی ما شهدا را از دست نداده ایم بلکه به دست آورده ایم، ما باید تکلیف خود را روشن کنیم ما باید بر حال خود بگریم ما باید بر تمام قصور ها افسوس بخوریم وقتی در جبه ها کنار آنها بودیم و وقتی زیر جنازه آنها تا گلستان شهدا رفتیم یادمان هست چه قول هایی دادیم ، قول هایی که جز شرمندگی نداریم قول دادیم حافظ خون آنها و بیت‌المال باشیم و با همدلی معنویات و اهداف آنها را دنبال کنیم.

نصر اصفهانی اضافه کرد: قرار ما دعوای بر سر قدرت نبود، قرارمان بی توجهی به ارزشها و فراموشی اخلاق نبوی نبود، قرار نداشتیم در به دست آوردن مال و ملال از هم سبقت بگیریم، قرارمان مسابقه اشرافی گری نبود، قرار نبود به فقر و آسیب های اجتماعی نبود بنای ما بر این بود که عکس شهدا را در دست بگیریم و مشی آنها را پیگیری کنیم نه عکس آنها را به دست بگیریم و برعکس  مرام آنها عمل کنیم.

وی تاکید کرد: آری امروز رسالت و ماموریت ما باید مرور شود و باید به عهد با شهدا برگردیم و ببینیم در کجای کار ایستاده ایم و با تلاش و کوشش در کنار این مردم نجیب که از دین و ناموس این مملکت دفاع کردند، باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توجه داشته باشیم که شهید باکری که رزمندگان اسلام را پس از جنگ به سه دسته تقسیم کرده بود، آنهایی که از کرده خود نادم هستند، آنهایی که ندامتی ندارند اما در پای گذاشتن به عرصه اقتصادی درگیر دنیا می شوند و گروه سوم آنهایی که سر عهد خود ایستاده اند و خون دل می خورند.

نصر اصفهانی اظهار کرد: امروز با توجه به اینکه روز ایثارگران است و با توجه به اینکه قبلاً هم یکی از اعضای شورای شهر طی تذکری درخواست کردند که شهردار مشاور امور ایثارگران را منصوب کنند و امروز مجددا بر این موضوع تاکید می کنیم که این اتفاق حتما سریعتر رخ دهد.

وی تصریح کرد: در خصوص ۲۵ آبان بخش های فرهنگی شهرداری اقدامات خوبی انجام داده اند و شهر به تصاویر شهدا مزین شده و شرایط معنوی خیلی خوبی فراهم آمده است البته از ۲۵ آبان تا یکم آذر که روز اصفهان هست این مدت را هفته ایثار قرار داده اند و در این زمینه اقدامات فرهنگی را انجام خواهند داد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در خصوص شیوع کرونا تصمیماتی گرفته شده است که یکی از این تصمیمات این است که اصناف تا ساعت ۶ بعدازظهر فعال باشند و با توجه به شدت شیوع از همه اصناف می خواهیم که در این زمینه همکاری کند و این زمانبندی را رعایت کنند تا بتوانیم بر فضایی که این ویروس ایجاد کرده است فائق آییم.

نصر اصفهانی ادامه داد: با توجه به افزایش متوفی در این روزها و با توجه به اینکه نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ نفر فوتی در روز از مدیرعامل آرامستان ها میخواهیم از حضور افراد بیش از حد جلوگیری شود تا شرایط در آرامستان اصفهان کنترل شود.

وی اظهار کرد: شهرداری اصفهان در مسیر شفاف سازی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است و سامانه شفافیت اطلاعات مناسبی را در اختیار شهروندان قرار می دهد. ساختار شهرداری ، شرح وظایف شهرداری را می توانند از سامانه شفافیت دریافت کنند. سامانه my.isfahan.ir نیز می‌تواند در اختیار شهروندان باشد و همچنین در سایت شورای اسلامی شهر اصفهان مردم می توانند تمام مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان را ملاحظه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز