مدیرعامل شرکت پژواک افزار تجارت:

هدف اصلی ما توسعه کارآفرینی و نوآفرینی است

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۱:۴۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۷۹۸۰
هدف اصلی ما توسعه کارآفرینی و نوآفرینی است
واژه سرمایه گذاری این روزها بسیار پرکاربرد است و بی اغراق یکی از محورهای اصلی گفتگوی شهروندان شده است، هر کسی به دنبال سرمایه گذاری خودش می گردد تا سرمایه خرد یا متوسط اش را وارد فعالیتی اقتصادی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ واژه سرمایه گذاری این روزها بسیار پرکاربرد است و بی اغراق یکی از محورهای اصلی گفتگوی شهروندان شده است، هر کسی به دنبال سرمایه گذاری خودش می گردد تا سرمایه خرد یا متوسط اش را وارد فعالیتی اقتصادی کند، حالا بورس یا کالاهای سرمایه ای، تولید کالاهای پر خریدار و مانند آن، هر کدام هم تعریف خاص خودشان را از ریسک، خطر کردن و مدیریت منابع دارند، در این میان، هستند مجموعه های اقتصادی که پا را از این فراتر گذاشته اند،آنها روی فردا سرمایه گذاری می کنند، آنها استارت آپها، کسب وکارهای نوین با محوریت فناوری های سطح بالا و شرکت های دانش بنیانی که نتایج عملی کار محققان و مراکز تحقیق و توسعه هستند را با تجاری سازی و مکانیسم بازار پیوند می دهند. از میان این مجموعه های اقتصادی آینده نگر و آینده نگار، شرکت «پژواک افزار تجارت» از جمله مجموعه های اقتصادی است که در مسیری به سوی فردا، از ریسک هراسی ندارد و به عبارتی دیگر سرمایه گزاری خطر پذیر به حساب  می آید که از استارت آپ‌ها، صنایع دانش بنیان، کسب و کارهای نوین و طور کلی زیست بوم های نوآوری و فناوری حمایت می کند.

در ادامه گفتگویی با حسین فتحی مدیرعامل شرکت «پژواک افزار تجارت» در ارتباط با آگاهی بیشتر و آشنایی عمیق تر با این شرکت، فعالیت ها و اهداف آنها، به ویژه گسترش و تعمیق فرهنگ کارآفرینی، را بخوانید.

فعالیت های این شرکت که یکی از بزرگترین سرمایه گذاران خطر پذیر اصفهان هم محسوب می شود با چه اهدافی آغاز شد؟ در این مسیر بر روی چه محورهایی تمرکز داشته اید؟

این شرکت با هدف توسعه کارآفرینی، اشتغال زایی، نوآفرینی و حمایت از استارت آپ ها در سال 1395 تاسیس و در بدو فعالیت خود، با سرمایه گذاری روی یکی از استارت آپ های خوشنام و موفق اصفهانی به نام الیپکو (elipco) در حوزه حمل و نقل هوشمند عمومی و اشتراکی اولین سرمایه گذاری خطر پذیر خود را انجام داده  ، این شرکت در حوزه حمل و نقل پاک و شهر هوشمند چشم اندازی وسیع را در پیش گرفته است.  

 با همین چشم انداز وسیع  استارت آپ الیپکو کار خودش را  با ارائه سرویس دوچرخه اشتراکی در شهر اصفهان آغاز کرد. حالا اما پس از تلاش و سرمایه گذاری فراوان این خدمات در شهرهای کیش، مشهد و همدان در حال راه اندازی می باشد و به زودی اسکوتر برقی و خودرو برقی ویژه شهری را به ناوگان خود اضافه خواهد کرد.

به جز محور توسعه حمل و نقل پاک و هوشمند،این مجموعه وارد چه فعالیت هایی شده است؟

از دیگر سرمایه گذاری های خطر پذیر این شرکت می توان به پلتفرم مدیریت ناوگان، بار و مسافر گراف(Graph)، سامانه جامع نگهداری و تعمیرات ITEMS و گروه نرم افزاری نوین اشاره کرد که به زودی شاهد خبرهای خوبی از این استارت آپ ها خواهیم بود.

می توانید برآوردی از میزان سرمایه گذاری های این مجموعه آماری به ما بدهید؟

این شرکت تا کنون با سرمایه گذاری بالغ بر 20 میلیارد تومان در حوزه فناوری در زمره یکی از بزرگترین سرمایه گذاران خطر پذیر شهر اصفهان به فعالیت خود ادامه می دهد.

به زودی یکی از رویدادهای بزرگ عرصه استارت آپ ها با عنوان زاینده رود آغاز خواهد شد، برنامه خاصی براین رویداد دارید؟

این شرکت با هدف توسعه بازار و فعالیت های خود، با حضور در رویداد سرمایه گذاری کاروان 100 استارت آپ اصفهان (زاینده رود) با همکاری سایر بازیگران این عرصه به ویژه صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان، در نظر دارد از استارت آپ های سطح اولیه (early Stage) در حوزه شهر هوشمند،پس ارزیابی و داوری و کسب حداقل امتیاز، حمایت و با آنها مشارکت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز