شرح محدودیت‌های کرونای اصفهان از اول آذر ماه+ لیست گروه‌های شغلی

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۸:۵۳:۴۵
کد خبر: ۱۰۹۰۴۰۶
شرح محدودیت‌های کرونای اصفهان از اول آذر ماه+ لیست گروه‌های شغلی
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا مجموعه محدودیتهای کرونا را اعلام کرد. این محدودیت ها از یکم آذر ماه در سطح استان اصفهان اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت الله غلامی، شامگاه پنجشنبه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه با بیان اینکه از ۲۴ شهرستان استان اصفهان ۱۴ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند، گفت: اعمال محدودیت های جدید عنوان طرح هوشمند را به خود گرفته به این معنا که هر شهری بتواند محدودیت های اعمال شده را اجرا کند تا اوضاع خود را بهبود ببخشد.

غلامی با بیان اینکه در شهرهای قرمز ۵ دسته محدودیت اعمال می شود، گفت: بخش اول محدودیت ها شامل ادارات است که به ادارات ضروری و غیر ضروری تقسیم می شوند. خدمات ضروری شامل دستگاه های اجرایی است که در زندگی روزمره شهروندان تاثیر مستقیم دارند مانند ادارات آب، برق و خدمات شهری. خدمات عادی هم شامل سایر دستگاه ها است.

وی افزود: بر این اساس حضور کارمندان در اداراتِ شهرهای قرمز به شکل یک سوم است و در مشاغل ۲ و ۳ و ۴ دو هفته تعطیلی از اول آذر اعمال می شود که هر گونه تخلف از این قانون سبب بسته شدن مغازه برای ۱۵ روز می شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان یادآور شد: همچنین آموزش در شهرهای قرمز به شکل حضوری ممنوع و برگزاری هر گونه مراسم مذهبی و نماز جمعه ممنوع است که اگر تخلف شود برای بار اول تذکر می دهیم و اگر برای بار دوم تکرار شود جریمه فردی ۱۰ میلیونی در نظر گرفته می شود.

غلامی گفت: در خصوص ترددها هر گونه ورود و خروج خودروها از شهرهای قرمز ممنوع است و خودروها با پلاک غیر بومی نیز نمی توانند به شهرهای قرمز وارد شوند و برای متخلفان جریمه یک میلیونی اعمال می شود.

وی ادامه داد: همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای قرمز ممنوع است و هر کسی در این خصوص تخلف کند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: برای شهرهای نارنجی حضور پرسنل در ادارات به میزان یک دوم است. همچنین هر گونه آموزش حضوری در این شهرها و برگزاری مراسم مذهبی و نماز جمعه ممنوع است و متخلفان برای اول تذکر می گیرند و در صورت تکرار جریمه فردی ۵ میلیونی را متحمل می شوند.

غلامی افزود: برای شهرهای زرد ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را نداریم که البته فعلا شهر زردی نداریم اما این محدودیت برای شهرهای نارنجی برقرار است‌. همچنین ممنوعیت خروج خودروهای بومی و ورود خودروهای پلاک غیر بومی از بامداد یکم آذرماه کنترل خواهد شد.

وی در خصوص کارمندان دستگاه هایی که حق تردد در ساعات ممنوع را دارند تصریح کرد: کارکنان امداد و نجات، قاضی ها و برخی از کارمندان صدا و سیما، تاکسی های اینترنتی و شرکت های خدمات ضروری می توانند لیست مورد نظر خود را به فرمانداری ها ارائه دهند تا برگ تردد دریافت کنند.

غلامی گفت: در شهرهای قرمز برگزاری کلاس حضوری ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد شده و جریمه های سنگینی در نظر گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت ساعت کار اتوبوسرانی و مترو با توجه به محدودیت جدید تردد از ساعت ۹ شب، ساعت کار این دو دستگاه به زودی اعلام می شود.

گروه های شغلی 1،2،3 و 4 شامل مشاغل زیر است:

گروه شغلی یک: کارخانه های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته؛ مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیتهای تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاهها و جایگاه های عرضه سوخت حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون شهری شامل ریلی، هوایی، جاده ای و دریایی:. حمل و نقل عمومی درون شهری؛ ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی؛ فروشگاههای زنجیره ای، سوپر مارکت ها، میوه فروشی ها. و سبزی فروشی ها، میادین میوه و تره بار مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته؛ . مراکز تولید و عرضه فرآورده های لبنی نانوایی (تولید فراورده های نانوایی):. مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تامین آمبولانس دولتی و خصوصی؛ داروخانه ها، مراکز و فروشگاه های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی . مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون بر خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیتهای پستی شرکتهای خدمات اینترنتی (اعم از تامین کنندگان اینترنت، فروشگاههای اینترنتی . و شرکت های خدماتی مبتنی بر اینترنت) رسانه های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه؛ . مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان، مراکز توانبخشی . و مراقبتی، آسایشگاهها تعمیرگاه های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی:. فروشگاه های انواع قطعات و لوازم یدکی؛ فروشگاه های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات؛ . کارگاه های صنعتی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن):. چاپخانه ها،.خشکشویی ها. آرامستانها.

گروه شغلی دو: مراکز خرید، پاساژها، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاههای مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل

 گروه شغلی سه: مدارس،  دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه ها و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری

گروه شغلی چهار: همایش ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه ها، چایخانه ها و قهوه خانه ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش ها، شهربازی ها و مراکز تفریحی آبی

شهرستان های قرمز عبارتند از:

اصفهان، خمینی شهر، فلاورجان، تیران و کرون، اردستان، نایین، نطنز، لنجان، مبارکه، کاشان، گلپایگان، شهرضا، فریدن، آران و بیدگل

شهرستان‌های نارنجی عبارتند از:

شاهین‌شهر و میمه، دهاقان، برخوار، بویین و میاندشت، چادگان، خور و بیابانک، نجف آباد، فریدون شهر، سمیرم، خوانسار

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز