خرید ۲۳ درصد سهام پتروشیمی اصفهان گام بلندشرکت پالایش نفت اصفهان درجهت تحقق هدف ملی

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۰۹:۳۹:۳۷
کد خبر: ۱۰۹۳۳۱۳
خرید ۲۳ درصد سهام پتروشیمی اصفهان گام بلندشرکت پالایش نفت اصفهان درجهت تحقق هدف ملی
معاون اقتصادی و بازرگانی شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: برنده شدن در مزایده خرید بالغ‌بر ۲۳ درصد سهام پتروشیمی اصفهان گام بلند در جهت تحقق هدف ملی جهش تولید و اعتلای ایران اسلامی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ معاون اقتصادی و بازرگانی شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: برنده شدن در مزایده خرید بالغ‌بر ۲۳ درصد سهام پتروشیمی اصفهان گام بلند در جهت تحقق هدف ملی جهش تولید و اعتلای ایران اسلامی محسوب می شود.

مهدی صرامی گفت: پتروشیمی اصفهان یکی از صنایع پایین‌دستی شرکت پالایش نفت اصفهان است که روزانه ۸ تا ۹ هزار بشکه پلاتفرمیت به عنوان خوراک دریافت می‌کند و سالانه حدود ۱۶۰ هزار تن، انواع محصولات آروماتیک شامل بنزن، تولوئن، ارتوزایلین، پارازایلین، مخلوط زایلین ها و انیدرید فتالیک تولید می نماید. این فرآورده ها در صنایع مختلفی از جمله شوینده ها، صنایع نظامی، رنگ و رزین، الیاف مصنوعی و پلاستیک کاربرد دارند. همچنین رافینیت برگشتی آنها به بنزین پاک عاری از بنزن پالایشگاه، اضافه می گردد.

صرامی به پتانسیل‌های مطلوب پتروشیمی اصفهان، بالا بودن ارزش روز تأسیسات و دارائیهای قابل اتکای آن اشاره کرد و تصریح نمود: با کسب کرسی های لازم در هیئت‌مدیره پتروشیمی، ضمن بهره برداری از پتانسیل‌ها و اعتمادهای متقابل، امکان استفاده بهینه از فضاهای عملیاتی موجود فیمابین فراهم می شود که قطعاً در حاشیه سود عملیاتی آن‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت.

عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: پالایشگاه اصفهان با ورود به عرصه سهام‌داری صنایع هم‌جوار ازجمله پتروشیمی، علاوه بر پیگیری استراتژی مدیریت و توسعه زنجیره ارزش و تحقق هدف استراتژیک افزایش درآمد غیرعملیاتی، با حضور موثر و تخصصی در تصمیم گیری های مجموعه های یاد شده، در تحقق هدف ملی جهش تولید و اعتلای ایران اسلامیگام بلندی بر می دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز