دین بزرگی به مادران شهدا داریم

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۶:۰۷:۳۹
کد خبر: ۱۱۲۵۷۶۲
دین بزرگی به مادران شهدا داریم
رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مادران وارسته شهدا می‌توانند الگویی از ایثار و گذشت برای زنان و دختران امروز جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ فریده روشن صبح امروز (یکشنبه) دریکصد و پنجاه و ششمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: شهادت استاد ارجمند جناب آقای دکتر گلشن را به جامعه پزشکی و مردم فرهنگ دوست اصفهان که ایشان خود دوستدار شعر و فرهنگ بوده اند تسلیت عرض می کنم.

وی افزود: هشتم بهمن ماه به مناسبت سالروز درگذشت ام البنین (س) به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، مادران شهدا که فرزندانی رشید و شایسته تربیت نمودند که در راه آرمان‌ها و اهداف والا  جان خویش را تقدیم نمودند و این مادران سالها صبورانه، داغ بهترین فرزندان ایران را بر سینه دارند و بسیاری از آنان در ادامه راه فرزندان خود مجاهدت داشته اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همه می دانیم که به شهدایی که در راه دفاع از وطن کشته شدند مدیونیم اما گاهی فراموش می کنیم چه بسا دین بزرگتری به مادران این شهدا داریم، مادران وارسته شهدا می توانند الگویی از ایثار و گذشت برای زنان و دختران امروز جامعه باشند و اکنون که با مشکلات مختلف در حوزه های گوناگون جامعه مواجهیم و باید فرزندانمان را به گونه ای تربیت کنیم تا در راه توسعه و پیشرفت کشور مجاهدت کنند، این موضوع نیاز به از خودگذشتگی و مجاهدت  دارد و تربیت چنین فرزندانی به وسیله مادرانی محقق می شود که الگویی چون بزرگ زنان تاریخ اسلام و شهدا همچون فاطمه سلام اله علیها دارند.

روشن تصریح کرد: موضوعی که در اینجا می خواهم بدان اشاره کنم در خصوص دفاتر تخصصی در حوزه هنر است، با توجه به اینکه اصفهان در زمینه هنرهای تجسمی همچون نگارگری که یک هنر شناخته شده در جهان است،  سرآمد شهرهای ایران بوده و شایسته است برای ارتقای سطح آموزش در این حوزه، زیرساختهای لازم فراهم شود، ایجاد دفتر تخصصی هنرهای تجسمی از اقدامات مناسبی است که مدیریت شهری می تواند، به آن بپردازد و بستر مناسب را فراهم نموده جهت افزایش مهارت شهروندان و سپس در راستای واگذاری و سپس در راستای واگذاری به بخش خصوصی ادامه راه را بسپارد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پرورش هنرمندان شاخص در اصفهان، هنرستان هنرهای زیبا می تواند بستری مناسب باشد، ولی متاسفانه این هنرستان در بخش دختران در مقطع سه سال اول دبیرستان وجود ندارد و برای پسران صرفا در رشته موسیقی فعالیت دارد. از اداره محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضامندم  با توجه به استعدادهای سرشار دختران در رشته های گوناگون هنری، علاوه بر فعال شدن این هنرستان در مقطع سه سال اول دبیرستان برای دختران، به توسعه این هنرستان در آموزش رشته های مختلف هنری اقدام نمایند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز