مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: 

ورود سامانه برف و کولاک در استان از امروز 

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۹:۵۱:۲۳
کد خبر: ۱۱۳۸۶۷۹
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی وزش تند باد شدیدی را در روز چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق شمال، شرق و تا حدی مرکز همراه با طوفان گرد و غبار خواهد بود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در اصفهان گفت: در روز چهارشنبه با فعال شدن سامانه بارشی برف و باران غرب و جنوب استان را فرا می‌گیرد و پنجشنبه بیشتر مناطق استان را در بر می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شدت این سامانه بارشی در روز پنجشنبه در غرب و جنوب خواهد بود و اواخر روز پنجشنبه از استان خارج می‌شود؛ افزود: کاهش دید افقی در استان به ویژه در جاده‌های مواصلاتی به دلیل مه‌آلودگی در برخی مناطق غرب، کولاک و برف و احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب وجود دارد.

وی با بیان اینکه اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ها در مناطق غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود، گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی وزش تندباد شدیدی را در روز چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق شمال، شرق و تا حدی مرکز همراه با طوفان گرد و غبار خواهد بود که احتمال آسیب به بخش گلخانه‌ها و درختان فرسوده و سازه‌های موقت وجود دارد.

شیشه‎‌فروش با تأکید بر خودداری از صعود به ارتفاعات و استفاده از وسایل ایمنی هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی بیان کرد: به شهرداری‌ها توصیه ‌شده است که سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی را محکم کنند و تمهیدات لازم برای خسارت ناشی از وزش باد شدید دیده شود و گروه‌های امدادی در شهرداری‌ها آمادگی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه مردم در عبور از مجاورت سازه‌های تبلیغاتی احتیاط کنند، اضافه کرد: در این شرایط باید از فعالیت‌های کوهستانی اجتناب شود و رانندگان در محورهای مواصلاتی با تجهیزات کامل عبور کنند.

وی با اشاره به اینکه از اول مهر ۹۹ تاکنون میانگین بارش‌ها در استان اصفهان ۸۰ میلی‌متر است که این مقدار ۲۳ درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشته است، عنوان کرد: در شهر اصفهان از اول مهر ۹۹ تاکنون ۴۷ میلی‌متر بارندگی رخ ‌داده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۴ درصد کاهش دارد.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه حجم سد زاینده‌رود ۱۹۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به بلندمدت ۷۴ درصد کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی به دستگاه‌های امدادی هشدار داده شد تا در ۴۲ راهدارخانه گروه‌های امدادی حضور پیدا کنند و نمک و شن مناسب را در مناطق برف‌گیر یعنی غرب و جنوب ذخیره کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز