آخرین اخبار از زلزله سی‌سخت/

در سالگرد سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، پادنا لرزید

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۱:۴۴:۲۶
کد خبر: ۱۱۳۹۳۱۹
در سالگرد سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، پادنا لرزید
همزمان با سالگرد سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، مرز بین دو استان اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد لرزید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ همزمان با سومین سالگرد سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در منطقه پادناعلیای شهرستان سمیرم، شب گذشته مرز بین دو استان اصفهان و یاسوج در منطقه پادنا و سی سخت لرزید.

این زلزله 5.6 ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین مرز استان‌های اصفهان و کهکیلویه و بویراحمد، حوالی سی‌سخت را لرزاند و محدوده این زمین لرزه 10 کیلومتری سی سخت (کهگیلویه وبویر احمد)، 19 کیلومتری کمه (اصفهان) و 24 کیلومتری یاسوج (کهگیلویه وبویر احمد) را در بر میگرفت.

در ساعات اولیه وقوع زلزله ۲۷ تیم عملیاتی متشکل از هلال احمر فوریت های پزشکی نیروی انتظامی و شهرداری ها از سوی مدیریت بحران استانداری اصفهان و ۴۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل وقوع زلزله اعزام شدند.

همچنین برخی نقاط جاده‌ای بخش پادنا علیا و خفر سمیرم به دلیل ریزش کوه بسته شده بود که پس از اعزام نیروهای عملیاتی، مسیر مرتع شد.

طبق گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان؛ یک مصدوم در روستای " تل محمد" بر اثر ترس و وحشت از زلزله وجود داشت که سرپایی به وی رسیدگی شد و ۴ مصدوم نیز در "بیده" به صورت سرپایی درمان شده اند.

فرماندار سمیرم از آخرین وضعیت زلزله جنوب سمیرم خبرداد و گفت: خسارت جدی به تاسیسات شهرستان سمیرم وارد نشده است و آب، برق، تلفن، گاز و اینترنت این متاطق وصل بوده و تمام آسیب دیدگان به صورت سرپایی در حال مداوا هستند.

فرماندار سمیرم ادامه داد: ارزیابی خسارات توسط تیم‌های ارزیاب هلال احمر و بنیاد مسکن به مناطق اعزام شدند تا میزان دقیق خسارت را برآورد کنند و گزارش کامل به استانداری ارسال شود. هم اکنون مشکلی در این منطقه نداریم اما تمامی نیروها آماده باش هستند.

طبق گفته میرکل بحران استانداری اصفهان و طبق بررسی‌های اولیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ۲۳۰ واحد مسکونی در روستاها پادنای علیا و سمیرم نیاز به تعمیر دارد اما هنوز از میزان خسارت واحدها برآوردی نشده است که در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

آماده باش نیروهای امدادی برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده سی‌سخت

اما این زلزله 5.6 ریشتری شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد  علاوه بر خسارات زیادی که به ساختمان ها و ابنیه در این مناطق وارد کرد 47 مصدوم بر جای گذاشت.

طبق گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان این که جمعیتی حدود ١٤ هزار نفر تحت تاثیر زلزله سی‌سخت قرار گرفته‌اند، اعلام کرد که تخریب‌ها عمدتا تخریب دیوارها بوده و خوشبختانه درصد ریزش سقف کم است و بیشتر حیاط و محوطه‌های منازل روستایی تخریب شده‌اند.

زلزله سی سخت

همچنین طبق اطلاعیه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه وبویراحمد، عملیات های ارزیابی اولیه وجستجو ونجات از شب گذشته آغاز شده وهم اکنون نیز ادامه دارد که خوشبختانه به غیر  از تعدادی  مصدوم سرپایی این زلزله تلفات جانی نداشته است ولی خسارات مالی و فیزیکی زیادی به ابنیه ها و ساخت وسازها وارد شده و به همین منظور شهر سی سخت به ده منطقه عملیاتی تفکیک شد و امروز صبح نیروهای عملیاتی ارزیاب در قالب ده تیم تقسیم بندی شده و تمام نواحی شهر سی سخت و روستاهای اطراف را پایش و ارزیابی می کنند.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از امدادرسانی به زلزله سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰۰ تخته چادر به منطقه زلزله زده ارسال شده و در صورت تقاضا سایر کمک های امدادی به منطقه ارسال خواهد شد.

سه تیم ۱۵ نفره اسکان و تغذیه از اصفهان برای کمک رسانی به زلزله زدگان سی‌سخت کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند همچنین برای کمک به حمل و نقل جاده‌ای در سی‌سخت، یک لودر و ۲ کامیون از راهداری استان در حال اعزام است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی کهکیلویه و بویراحمد بارش برف در شهر زلزله زده سی سخت از دقایقی قبل آغاز شده است.

زلزله سی سخت

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز