مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان:

امنیت فضاهای شهری تابع نظم عمومی است

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۰۹:۵۳:۱۶
کد خبر: ۱۱۴۱۹۴۶
امنیت فضاهای شهری تابع نظم عمومی است
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: شهرداری تلاش کرده است که از تندیس‌های ارزشمند شهری محافظت کند اما با اتفاقاتی که رخ میدهد، راهکار این است که تندیس‌های ارزشمند را به موزه منتقل کرده و نسخه‌های ثانویه را وارد منظر شهری کنیم.

ایمان حجتی در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به سرقت سرو میانی مجسمه " تقدیس" گفت: بهمن ماه سال گذشته این مجسمه به سرقت رفت و با پیگیری شهرداری اصفهان سارقین دستگیر و مجسمه پس از مرمت به جایگاه اصلی خود بازگشت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازه، ساز و کار فنی عجیب و غریبی ندارد اظهار کرد: مجسمه «تقدیس» سال گذشته به صورت حرفه‌ای مرمت شد اما متاسفانه این سرقت دوباره رخ داد. شهرداری تلاش کرده است که از تندیس‌های ارزشمند شهری محافظت کند اما با اتفاقاتی که رخ میدهد، راهکار این است که تندیس‌های ارزشمند را به موزه منتقل کرده و نسخه‌های ثانویه را وارد منظر شهری کنیم.

وی افزود: سال گذشته وقتی این اثر پیدا شد قرار بر این بود که با نظر استاد تناولی محل جدید نصب مجسمه انتخاب شود اما استاد اعلام کردند که تمایل دارند در مکان قبلی نصب شود.

حجتی گفت: فضاهای شهری، فضای عمومی است و امنیت آن‌ها تابع نظم عمومی است اما تنها راهکار همین است که آثار ارزشمند را به موزه منتقل کنیم.

مجسمه «تقدیس» اثر پرویز تناولی که در میدان امام حسین جنب شهرداری مرکزی اصفهان نصب شده است، صبح امروز برای دومین بار به سرقت رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز