معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

روند بیماری کرونا در اسفند ماه افزایش یافت

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۱۳:۲۹:۵۹
کد خبر: ۱۱۵۱۵۶۷
روند بیماری کرونا در اسفند ماه افزایش یافت
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بعد از سپری کردن موج سنگین کرونا در مهر،  آبان و آذر، دوره نسبی آرامش و نزول بیماران را طی کردیم تا ابتدای اسفند که روند بیماری دوباره افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ بهروز کلیدری پیش از ظهر امروز  در نشست  با خبرنگاران اظهار کرد: بعد از سپری کردن موج سنگین کرونا در مهر،  آبان و آذر، دوره نسبی آرامش و نزول بیماران را طی کردیم تا ابتدای اسفند که روند بیماری دوباره افزایش یافت.

وی گفت: از نگاه اپیدمولوژیک معمولا هر زمانی استان هایی مثل خوزستان با موج جدیدی از بیماری مواجه شده، استان ما نیز با موج جدیدی مواجه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ بیمار بستری در بیمارستان ها داریم، گفت: هر روز ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار جدید در بیمارستان ها بستری می شوند و تقریبا همین تعداد بیمار از بیمارستان ها مرخص می شوند و تعادل نسبی بین ورودی و خروجی داریم.

وی با بیان اینکه در اسفندماه با موتاسیون های جدید ویروس کرونا در استان مواجه شدیم، گفت: تلاش شده به صورت فعال بیماران شناسایی شوند و بیمار و افراد در ارتباط با او قرنطینه شوند.

کلیدری تاکید کرد: اگر سطح رعایت پروتکل های بهداشتی افت کند به ویژه در ایام نوروز، این نگرانی وجود دارد که با طغیان بیماری مواجه شویم. آنچه در خوزستان اتفاق افتاد نسبت به موج های قبلی سنگین تر بود که نشان می دهد هم قدرت سرایت ویروس، هم تعداد بیماران و هم مرگ و میرها افزایش یافته، در عین حال که سنین پایین نیز مورد هجمه ویروس قرار گرفته اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه مراکز درمانی یک سال است با تمام قوا در مقابل همه گیری کرونا ایستاده اند، تصریح کرد: سناریوی مواجهه با موج جدید ویروس در حوزه درمان ترسیم شده و نقشه عملیاتی را براساس وضعیت موجود اجرا می کنیم.

وی از اضافه شدن بیمارستان خورشید به زنجیره درمان کووید خبر داد و گفت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ناچاریم بیمارستان های بیشتری فعال کنیم، از جمله بیمارستان صدوقی و یکی از بیمارستان های تامین اجتماعی وارد چرخه می شوند و اگر وضعیت به همین منوال باشد بیمارستان امین نیز وارد چرخه درمان کووید می شود.

کلیدری با تاکید براینکه نگاه ما حفظ ظرفیت های بیمارستانی برای خدمات اورژانسی و خدمات ضروری است که در سایر مراکز امکان انجام آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باتوجه به تجربه خوزستان و ابتلای بیشتر کودکان به کرونا در موج جدید، بیمارستان امام حسین (ع) به عنوان ریفرال کووید درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سامانه هایی که در حوزه درمان فعال از سوی شرکت های مختلف و با برندهای مختلف فعال اند، گفت: این سامانه ها زمینه ساز تشکیل پرونده الکترونیک و در کنار آن پیگیری اسناد الکترونیک است که تقریبا در ۱۰ سال گذشته در بیمارستان ها مستقر شده و مرحله به مرحله پیش می رود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه درحال خروج از نظام کاغذی هستیم، ابراز امیدواری کرد با ارتباط این سامانه با سامانه هایی مثل سیب، نظام ارجاع جامعی پیدا کنیم. مشکلی که در حوزه وزارت بهداشت داریم این است که سامانه های مختلف مشغول فعالیت هستند و اگر میان افزاری نداشته باشیم هدف اصلی محقق نمی شود.

وی با اشاره به کامل نبودن ساختارها برای حذف دفترچه های درمانی، گفت: در حوزه درمانی حامی مردم هستیم و اجازه نمی دهیم خدمت رسانی به مردم دچار مشکل شود، اما اگر زیرساخت ها کامل نشود افرادی که با مراکز مواجه می شوند دچار مشکل جدی می شوند.

کلیدری در مورد عدم صدور مجوز بهره برداری از بخش آنژیوگرافی بیمارستان شریعتی گفت: نباید انتطار داشت تا زمانی که مجوزهای لازم کسب نشده اجازه بهره برداری از بخش آنژیوگرافی بیمارستان شریعتی را بدهیم تا بعد از آن شاهد حوادث تلخی مثل کلینیک سینای اطهر باشیم. امیدواریم هرچه زودتر استانداردهای لازم را کسب و به سرعت مجوزهای لازم را صادر کنیم.

وی افزود: صف انتظار رادیوتراپی در استان داریم، اما برای آنژیوگرافی صف انتطار نداریم اگرچه هیچ منعی برای راه اندازی این بخش نداریم و به دور از حاشیه ها، اگر شرایط لازم فراهم شود این قول را می دهم که به سرعت مجوز بهره برداری ظرف ۲۴ ساعت داده شود.

وی با بیان اینکه مشکل جدی در حوزه درمان در شرق استان داریم، ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۰ بیمارستان ورزنه افتتاح شود تا مشکل مراجعه مردم این منطقه به مرکز استان را نداشته باشیم و دسترسی مردم این مناطق به خدمات درمانی تسهیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز