اعتدادی:

۱۴ درصد نوآموزان استان اصفهان از چاقی رنج می‌برند

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۱:۴۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۷۱۲۴۲
۱۴ درصد نوآموزان استان اصفهان از چاقی رنج می‌برند
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه هدف نهایی طرح کوچ کنترل اضافه وزن نسل آینده است، گفت: از ۲۵ طرح تحولی در وزارت آموزش و پرورش ۱۵ بسته تحولی به ادارات استان‌ها ابلاغ شده است و طرح کوچ یکی از بسته‌های خوب و موفق بوده که به نتیجه‌های مطلوب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمد اعتدادی در وبینار کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) این طرح را یکی از طرح‌های خوب و موفق آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) یکی از بسته‌های خوب و موفق بوده که از ۲۵ طرح تحولی در وزارت آموزش و پرورش ۱۵ بسته تحولی به استان‌ها ابلاغ شد که نتیجه مطلوبی داشته است، یکی از دلایل موفقیت این طرح همت بالا و پشتکار همکاران فرهنگی در سراسر استان‌ها و اصفهان بوده است.

وی افزود: با همکاری متخصصان کودک و نوجوان با آموزش و پرورش بهتر می‌توانیم به نتایج مطلوب در این زمینه دست یابیم و امروز روز آخر هفته سلامت با عنوان "مشارکت بین بخشی و مسئولیت‌پذیری" است و هدف نهایی طرح کوچ کنترل اضافه وزن نسل آینده است که در این امر مهم نیازمند همکاری نهادهای دیگر با آموزش و پرورش هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در واقع همکاری سایر نهادها با آموزش و پرورش باعث می‌شود شاهد غوغای چاقی دانش‌آموزان و اضافه وزن نسل آینده نباشیم، متأسفانه شیوع ویروس کرونا باعث شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی، سلامت روان و چاقی دانش‌آموزان با مسائل متعددی مواجه شویم، لازم است متخصصان حوزه کودک و نوجوان و نهادهای دیگر در این زمینه با ارائه تدابیر مفید آموزش و پرورش را یاری کنند.

چاقی ۱۴ درصد نوآموزان و ۲۰ درصد دانش‌آموزان استان اصفهان

نیک خواه، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان فریدون‌شهر در اختتامیه این وبینار اظهار کرد: در فریدون‌شهر با شرایط سخت جغرافیایی با همکاری مربیان سلامت و مراقبان و تلاش زیاد توانستیم در زمینه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان انجام وظیفه کنیم و خوشبختانه شهرستان فریدون‌شهر با وجود روستاهای صعب‌العبور رتبه اول در کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان را کسب کرده است.

نیکخواه افزود: این طرح حساس به نحو مطلوبی تاکنون اجرا شده است و ۱۴ درصد از نوآموزان استان و ۲۰ درصد دانش‌آموزان دچار اضافه وزن و چاقی هستند که در آینده آسیب‌هایی دارد و در طرح کوچ از آغاز تاکنون بحث روی بلوغ زودرس دانش‌آموزان در اثر چاقی بوده است و استفاده زیاد از فضای مجازی و چاقی زیاد آنها و کم تحرکی زنگ خطری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در مناطقی که آگاهی و اطلاعات خانواده‌ها از این موارد زیاد نیست باید برای ایجاد حساسیت برای کسب آگاهی بیشتر آنها بسترسازی شود  تا خانواده‌ها استرس و نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان فریدون‌شهر خاطرنشان کرد: لزوم بسترسازی و فرهنگ‌سازی برای ارائه آموزش‌ها در این زمینه ضروری است تا اطلاعات صحیح در اختیار دانش‌آموزان برای هدایت‌گری بیشتر آنها در کنترل وزن و پیشگیری از چاقی قرار بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز