معاون عمران شهری شهرداری اصفهان:

رینگ چهارم پس از سالها در این دوره مدیریت شهری آغاز شد/ پروژه‌ای که معضل چندین دهه ترافیک را رفع می کند

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۱۰:۰۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۸۱۴۵۳
رینگ چهارم پس از سالها در این دوره مدیریت شهری آغاز شد/ پروژه‌ای که معضل چندین دهه ترافیک را رفع می کند
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در بازدید جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه از پروژه رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان با بیان اینکه حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان از سال 89 به تصویب رسید، اظهار کرد: در دوره های مختلف مدیریت شهری قرار بود این پروژه احداث شود اما به دلیل سختی کار و مسائلی که بر سر اجرای این ابرپروژه وجود داشت برای احداث این پل تا سال 97 حرکت خاصی صورت نگرفته بود و در این دوره مدیریت شهری پس از سالها اتفاق افتاد. 

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، ایرج مظفر با بیان اینکه 46 کیلومتر حلقه حفاظتی در شهر اصفهان واقع شده است، تصریح کرد: حلقه حفاظتی به 5 اولویت تقسیم بندی شد که اولویت نخست آن حدفاصل کیلومتر صفر تا کیلومتر 9 است که احداث شده و اتصال رینگ به ادامه بلوار فرزانگان را شامل می شود. 

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: اولویت دوم پروژه رینگ چهارم از سمت جنوب غرب یعنی کیلومتر ۴۵ تا ۶۳ به طول ۱۸ کیلومتر است، اولویت سوم رینگ چهارم نیز از کیلومتر ۲۹ تا ۴۵ حدفاصل میدان استقلال تا اتوبان ذوب آهن در محدوده شهرهای درچه و خمینی شهر است.

وی با بیان اینکه اولویت چهارم از کیلومتر 63 تا 78 یعنی از سیتی سنتر تا کیلومتر صفر را شامل می شود و بسیاری از کارهای آن انجام شده است، تاکید کرد: اولویت پنجم رینگ چهارم شهر اصفهان از کیلومتر نهم تا بیست و نهم در محدوده شهرهای دولت آباد و خورزوق و مناطق هفت و ۱۲ شهرداری قرار دارد که امیدواریم با برنامه‌ ریزی های انجام شده و همکاری شهرداری‌ های شهرهای همجوار شاهد احداث رینگ چهارم در کمترین زمان باشیم.

 

*رینگ چهارم، معضل بیست ساله ترافیکی را رفع می کند

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: اجرای این پروژه یکی از معضلات 20 ساله ترافیکی شهر اصفهان و ورود کامیون ها به شهر اصفهان و حضور آنها در خیابان بعثت، سه راه نقشینه، چهارراه عاشق و میدان جوان را برطرف می کند؛ همچنین اجرای پروژه حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان از تصادفات منجر به فوت شهروندان جلوگیری می کند.

وی اضافه کرد: با همت و پشتیبانی شهرداری و تلاش شبانه روزی سازمان و معاونت عمران شهری شهرداری طی مدت 15 ماه 6 کیلومتر مسیر ادامه فرزانگان، 1.5 کیلومتر در منطقه 14 و تقاطع آفتاب احداث شد.

*تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی 15 حرکت را در جهات مختلف پوشش می دهد

مظفر با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی 15 حرکت را در جهات مختلف پوشش می دهد، افزود: با تمهیدات پیش بینی شده 14 حرکت این مسیر تحت ترافیک قرار می گیرد و تنها یک حرکت جنوب به شمال به دلیل عدم آزادسازی های مسیر همچنان بسته است اما سایر حرکات مانند شمال به شرق، شرق به جنوب، غرب به شرق و ... به صورت غیرهمسطح برای عبور خودروهای سبک و سنگین باز است.

وی تاکید کرد: با احداث مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی حرکت های ورودی میدان میوه و تره بار که دارای معضلات ترافیکی بود با ورودی غربی این پل ساماندهی شد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه همزمان با اجرای این پروژه تقاطع شهید سلیمانی حدود 1600 متر طول رینگ چهارم نیز احداث شد، گفت: رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان به همراه پل هایی که روی این پروژه احداث شده از نظر وسعت یکی از بزرگترین پروژه های شهری ایران محسوب می شود.

وی تصریح کرد: پشتیبانی که در این دوره مدیریت شهری صورت گرفت باعث شد اجرای رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان به خوبی پیشرفت داشته باشد.

مظفر اضافه کرد: سختی های بسیار زیادی در مسیر اجرای این پروژه مانند آزادسازی ها و جابه جایی های تاسیسات شهری در مقیاس کلان وجود داشت اما در نهایت این اتفاق مهم رقم خورده که جای تقدیر دارد.

وی افزود: بخش مهم اجرای چنین پروژه هایی تامین مالی است که با تدابیری که در این خصوص مانند ایجاد صندوق ذخیره و یا استفاده از پتانسیل سازمان های شهرداری ایجاد شد اجرای پروژه سرعت گرفت.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه با ارائه به موقع بسته تشویقی ساخت و ساز و جذب بودجه در ماه ‌های آغازین سال گذشته تامین مالی مورد نیاز پروژه‌ های عمرانی شهر سرعت گرفته است، گفت: از کیلومتر ۶۰۰ تا هزار رینگ چهارم در دستور کار قرار گرفته و تا دو ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می ‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مسیر رینگ چهارم آزادسازی شده و عملیات اجرایی آن تا یک ماه آینده آغاز می ‌شود، تاکید کرد: آزادسازی ‌های مسیر رینگ چهارم به سختی در حال انجام است و در فرایند انجام آزادسازی ‌ها سعی کردیم این اقدامات با توافق شهروندان انجام شود تا در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این پروژه عظیم باشیم. شهروندان منطقه 15 به خوبی در زمینه آزادسازی ها مشارکت کردند و شهرداری در این خصوص همیشه توافق با مالکین را به استفاده از ماده های قانونی ترجیح می دهد.

مظفر افزود: امیدواریم با همین قدرت اجرای این پروژه ها ادامه داشته باشد و ما بتوانیم بسیار از دغدغه های شهروندان در مسایل ترافیکی، آلودگی هوا و ... را با پروژه های عمرانی مرتفع کنیم.

*97 درصد آزادسازی ها انجام شده است

مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان نیز در ادامه این بازدید اظهار کرد: کیلومتر صفر رینگ چهارم (مجموعه پل های سردار شهید سلیمانی) حدود 200 هزار مترمربع آزادسازی نیاز داشت که این کار از فروردین 98 آغاز شد، بر سر این آزادسازی ها مشکلات بسیاری وجود داشت و زمان زیادی صرف شد.

مسعود قاسمی با بیان اینکه هم اکنون زیباسازی و نورپردازی پل شهید سلیمانی مراحل نهایی را طی می کند، تصریح کرد: فاز نخست رینگ چهارم، کیلومتر 4 تا 7 را شامل می شود که 170 هزار مترمربع آزادسازی نیاز دارد، از این میزان 97 درصد آزادسازی شده و سه درصد باقی مانده به زودی تحویل می شود.

وی با بیان اینکه فاز دوم پروژه، کیلومتر دو تا 4 است که 50 درصد آزادسازی شده و مابقی نیز در آستانه شروع آزادسازی است، اضافه کرد: بخشی از فاز سوم از روستای دهنو و خاتون آباد می گذرد که آزادسازی های آن در حال اجراست.

*توزیع ترافیک قبل از ورود به شهر اصفهان با اجرای حلقه حفاظتی

مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان تاکید کرد: حلقه حفاظتی و مجموعه پل های شهید سلیمانی در منطقه 15 حدود 500 هزارمترمربع آزادسازی نیاز دارد که بالای 400 هزارمتر آزادسازی آن تاکنون انجام شده است و مابقی نیز به موقع انجام می شود.

وی اضافه کرد: توزیع ترافیک برون شهری قبل از ورود به شهر اصفهان با اجرای این پروژه ها انجام می شود که این موضوع باعث کاهش آلودگی و کاهش ترافیک می شود.

قاسمی افزود: ویژگی دیگر اجرای حلقه حفاظتی جلوگیری از گسترش افقی شهر اصفهان است که باعث می شود شهر اصفهان با اجرای این حلقه توسعه بیشتری پیدا نکند.

 

*28 پل در رینگ چهارم وجود دارد

مدیر پروژه رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان نیز در این بازدید، با بیان اینکه رینگ اول حفاظتی شهر اصفهان هسته مرکزی شهر مانند خیابان های نشاط، هاتف، مسجد سید و دور بافت تاریخی را شامل می شود، اظهار کرد: رینگ دوم خیابان های بزرگمهر، باهنر، رباط، بخشی از خرم و خیام بوده و رینگ سوم نیزشامل اتوبان آقابابایی و چمران، خرم و خیام، اقارب پرست و صیاد شیرازی است.

سید سلمان قاضی عسگر با اشاره به اجرای رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان، تصریح کرد: این حلقه در حدود 80 کیلومتر دور تا دور اصفهان اجرا می شود و شهرداریهای اصفهان، دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه، میمه، فلاورجان، شهر ابریشم نیز درگیر این پروژه بوده و حدود 40 کیلومتر این پروژه با شهرداری اصفهان است.

مدیر پروژه رینگ چهارم ادامه داد: 28 پل مانند پل های تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی، تقاطع آفتاب، میدان استقلال، روشن دشت، تقاطع اتوبان ذوب آهن و ... در رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان وجود دارد که این پل ها یا احداث شده یا در ادامه احداث می شود.

وی با بیان اینکه پروژه شهید سلیمانی شامل پنج پل است، اضافه کرد: این پل ها در چهار سطح اجرا شده است، پل شماره یک به طول 493 متر بزرگترین پل این پروژه بزرگ است که با پایه های منحصر به فرد بار ترافیکی شرق به جنوب را پوشش می دهد.

قاضی عسگر تاکید کرد: پل شماره دو مسیر شمال به جنوب رینگ حفاظتی را تامین می کند، افرادی که از سمت شمال یا خاتون آباد به مست سیتی سنتر قصد حرکت دارند می توانند از این پل استفاده کنند. پل شماره سه مسیر جنوب به شمال را تامین می کند، کسانی که قصد حرکت از سمت سیتی سنتر به سمت خاتون آباد، اتوبان فرودگاه، دولت آباد و ... را دارند از این پل می توانند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پل چهارم کندروی پل سوم محسوب می شود، افزود: کسانی که از سمت شهر رویاها و میدان میوه و تره بار قصد وارد شدن به رینگ را دارند برای عدم تداخل با مسیر تندرو از این مسیر استفاده و در ادامه به مسیر تندرو ملحق می شوند.

مدیر پروژه رینگ چهارم و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی مسیر تندروی حلقه حفاظتی را 120 کیلومتر ذکر کرد و افزود: در کل مسیر حلقه حفاظتی سرعت 120 کیلومتر تامین شده است، در پل چهارم افرادی که قصد دارند از سمت اصفهان به طور مجدد به سمت اصفهان بازگردند می توانند روی این پل دور بزنند.

وی با بیان اینکه پل شماره 5 در سطح منفی 7 است، تاکید کرد: خودروهایی که از شمال به سمت شرق (از سمت خاتون آباد به سمت یزد و باغ رضوان) قصد حرکت دارند می توانند از این پل که به صورت زیرگذر است استفاده کنند.

قاضی عسگر افزود: بخشی از رینگ چهارم حدفاصل کیلومتر صفر تا هفت در حال احداث است و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، همچنین بخش هایی از کیلومتر صفر تا چهارم در مرحله توافق با پیمانکار است. این مسیر حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه در احداث پل سردار شهید سلیمانی ایمن‌ سازی لازم برای سرعت خودروها تا ۱۲۰ کیلومتر انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون برای احداث این پروژه، بخش فضای سبز، جا به جایی تاسیسات و روشنایی آن حدود ۲۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر پروژه رینگ چهارم ادامه داد: پس از کیلومتر هفتم رینگ، خیابان‌ های تابان و آسمان احداث شده و در ادامه از سمت شمال به اراضی دولت آباد و سپس به اتوبان معلم امتداد می ‌یابد.

مدیر پروژه رینگ چهارم با بیان اینکه با توجه به تداخل رینگ و اتوبان ذوب آهن جلساتی با کمیته فنی شهرداری و شورای سیاست گذاری طرح‌ های عمرانی شهرداری برگزار شده تا بتوانیم تا دو ماه آینده پل طراحی شده را در این محدوده اجرایی کنیم، گفت: مسیر رینگ در محدوده اراضی ارتش، شهر ابریشم و جنوب سپاهان شهر با عرض ۷۶ متر شامل دو مسیر تندرو با عرض 20 متر و دو مسیر کندرو اجرا می‌ شود.

وی تأکید کرد: پروژه رینگ چهارم تا سال ‌های آینده می ‌تواند پاسخگوی ترافیک شهر اصفهان باشد.

*برای کیلومتر چهار تا هفت رینگ ۸۴ میلیارد تومان هزینه شده است

مدیر پروژه کیلومتر دو و نیم تا هفت رینگ چهارم شهر اصفهان نیز با بیان اینکه عملیات اجرایی مسیر رینگ چهارم حد فاصل خیابان بهاران تا تقاطع آفتاب به طول سه کیلومتر در حال انجام است، اظهار کرد: در طول مسیر این پروژه دو پل بزرگ احداث می ‌شود که یکی بر روی کانال آب و دیگری زیرگذر قهجاورستان بوده که عملیات اجرایی آن تکمیل شده است.

ناصر کریمی تصریح کرد: پل روی کانال آب به مساحت دو هزار و ۲۰۰ متر و طول 200 متر اجرا شده تا مسیر رینگ از روی آن عبور کند.

وی با بیان اینکه مسیر پل شهید سلیمانی تا پل آفتاب در حال اجرایی شدن است، ادامه داد: با وجود موانعی مانند تیرهای برق فشار قوی کار در حال انجام است و در اجرای پروژه هیچ گونه تاخیری وجود ندارد.

مدیر پروژه کیلومتر دو و نیم تا هفت رینگ چهارم شهر اصفهان با بیان این که حدفاصل کیلومتر چهار تا هفت رینگ چهارم ۸۴ میلیارد تومان فقط برای انجام عملیات اجرایی هزینه شده است، افزود: برای اجرای کیلومتر دو و نیم تا چهار رینگ چهارم (قبل از بهاران تا پس از بهاران) نیز حدود ۷۵ میلیارد تومان هزینه شده که این ارقام غیر از هزینه ‌های مربوط به جا به جایی تاسیسات و آزادسازی است.

ادامه داد: این مسیر به طول سه کیلومتر با عرض ۷۰ متر تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است در حالی که حجم آزادسازی‌ های انجام شده در این پروژه زیاد بوده است.

مدیر پروژه کیلومتر دو و نیم تا هفت رینگ چهارم شهر اصفهان با اشاره به روند احداث پل زیرگذر قهجاورستان گفت: عملیات تکمیلی سازه پل در حال انجام است و آخرین مرحله بتن‌ ریزی آن پایان هفته جاری انجام می ‌شود.

وی گفت: حتی روزهای تعطیل نیز پروژه رینگ چهارم فعال است و امیدواریم در موعد مقرر شاهد تکمیل پروژه باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز