مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان:

مذاکره کنندگان در حمایت از فلسطین مذاکرات وین را ترک کنند

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۱۰:۵۳:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۱۴۸۴
مذاکره کنندگان در حمایت از فلسطین مذاکرات وین را ترک کنند
حجت الاسلام ابطحی گفت: مطالبه مردم این است که تیم مذاکره کننده در حمایت از فلسطین و اعتراض به حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی مذاکرات وین را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمدصادق ابطحی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، در تجمع مردم اصفهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و همدردی با مردم افغانستان، با اشاره به حادثه تروریستی مدرسه سید الشهدا(ع) افغانستان و تسلیت به مردم این کشور، گفت: شاید برای بعضی سؤال باشد که چرا باید از فلسطین دفاع کنیم، این مسأله چند جهت دارد، نخستین علت این است که بیت المقدس در فلسطین قبله نخست مسلمین بوده است.

 

وی در ادامه افزود: بیت المقدس معراج‌گاه پیامبر اکرم(ص) بوده است و از این نظر نیز برای ما مقدس است، علت دیگر اینکه در فرمایشات نبی مکرم اسلام به ما دستور داده‌اند که اگر مسلمانی بشنود که انسانی از آنها طلب کمک و دادرسی دارد اما آنها مظلوم را کمک رسانی نکنند، چنین انسانی مسلمان نیست.

 

حجت الاسلام ابطحی اعلام انزجار از ظالم و مبارزه با ظلم را هدف دیگر تجمع مردم در حمایت از جبهه مقاومت و برائت از رژیم صهیونیستی برشمرد و اظهار کرد: این اعلام انزجار و تجمع عمل به سخن گهربار امام علی(ع) است که در وصیت به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) فرمودند با ظالم دشمن و یاری رسان مظلومان باشید.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، خاطرنشان کرد: غده سرطانی صهیونیست در منطقه پس از جنگ جهانی دوم و جنایات مستکبرین شکل گرفته است، اگر هیتلر و امثال او جنایتی علیه یهود انجام داده است غربی‌ها به فکر این افتادند که به این بهانه در یکی از حساس‌ترین و مهمترین نقطه دنیا یعنی منطقه‌ای که سه قاره بهم وصل می‌شوند کشور فلسطین را اشغال و دولتی را به عنوان رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

 

وی در ادامه افزود: در بیش از 70 سال که از تشکیل دولت رژیم صهیونیستی می‌گذرد به تعبیر رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی نه یک کشور بلکه یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین است و مبارزه با آن یک وظیفه همگانی برای همه مسلمانان و آزادگان عالم و پیروان اهل بیت(ع) است و همه باید مبارزه با رژیم صهیونیستی را وظیفه خود بدانیم.

 

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به تلاش ناکام برخی از سران فلسطین برای مذاکره با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی جریان مقاومت جان تازه‌ای گرفت و اسرائیلی نقشه از نیل تا فرات را داشت اما با تشکیل جبهه مقاومت شاهد هستیم که دورتادور خود را دیوار کشیده و محدود کرده است و دیگر خبری از نیل تا فرات هم نیست.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه تمام معادلات به نفع ملت مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت تغییر کرده است، اظهار کرد: بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب امروز موازنه قوا به نفع جهان اسلام تغییر یافته است و حوادث مختلف سیاسی در اروپا و آمریکا و ضعف‌های ساختاری و مشکلات عمیق آنها و مشکلات آنها در جامعه و حکومت و مسائلی نظیر ناتوانی در مقابله با کرونا و ماجراهای انتخابات آمریکا همه نشانه افول غرب است و امروز خود آنها هم اقرار می کنند دنیای استکبار رو به سوی نزول گذاشته است.

 

وی ادامه داد: ملتی که زمانی با سنگ با اشغالگران می‌جنگید امروز موشک‌هایش برسر اشغالگران فرود می‌آید و رژیم صهیونیستی در مقابل قدرت آنها درمانده شده است و شاهد هستیم روز به روز به قدرت مقاومت و ناتوانی رژیم صهیونیستی افزوده می‌شود و امروز ملت فلسطین نماد مقاومت در برابر صهیونیست‌ها است و بر هر مسلمانی واجب است به هر طریقی می‌تواند این ملت را یاری کند.

 

حجت الاسلام ابطحی ترک مذاکرات وین به نشانه اعتراض به توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا در رژیم صهیونیستی را مطالبه مردم از تیم مذاکره کننده عنوان کرد و گفت: حال که می‌بینید با همه وجود از اسرائیل دفاع می‌کنند میز مذاکره را به عنوان اعتراض رها کنید.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان هدف غرب از مذاکره را کسب منفعت دانست و افزود: امروز ترک مذاکرات وین یک پیامی به سردمداران کفر جهانی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین است، از همین جا به این نتیجه هم می‌رسیم کسانی که عنوان کردند دیپلماسی را فدای میدان کردیم باید بدانند اینها قابل اعتماد و قابل مذاکره نیستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز