کارگردان پویانمایی کودک مطرح کرد؛

گره خوردن نام جشنواره کودک؛ با هنر و خلاقیت اصفهان/ کمبود فانتزی و اغراق در فیلم‌های پویانمایی کودک

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۰:۴۹:۲۸
کد خبر: ۱۲۴۵۱۲۱
کارگردان پویانمایی کودک گفت: جشنواره کودک در میان جشنوار های هنری یک اتفاق مبارک است و زیبایی آن به برگزاری در شهری است که خود سراسر قصه و خلاقیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و به نقل از  ستاد اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان مسعود قدسیه که با فیلم پویانمایی «کیمیاگر» در این جشنواره حضور دارد، اظهار کرد: فیلم من یک انیمیشن کوتاه با تکنیک سه بعدی کامپیوتری و درباره ملکه‌ای است که در قلعه‌ای زندگی می کند وغولی وی را به اسارت گرفته است؛ چوپانی تصمیم می گیرد وی را از دست غول نجات دهد و با وی مبارزه کند.

وی با اشاره به اینکه مخاطب این اثر در ظاهر بزرگسالان هستند اما فضا و بیان آن به نوعی است که کودکان و نوجوانان به طور کامل با آن ارتباط برقرار می کنند، ادامه داد: طراحی کاراکتر و عناصر « کیمیاگر» با فضای ذهنی کودک هم خوانی خوبی دارد.

کمبود تولیدات فاخر در سینمای کودک

کارگردان پویانمایی کودک با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته تولیدات خوب کم شده است، بیان کرد: می توان گفت که اگر جشنواره کودک هر ساله  برگزار نشود ضربه جدی به میزان تولیدات سینمای کودک خواهد زد.

وی که از 13 سالگی در زمینه انیمیشن فعال بوده است و فوق لیسانس پویانمایی دارد، تاکید کرد: نام جشنواره کودک با اصفهان گره خورده است، جشنواره و اصفهان فضایی دارند که با یکدیگر هماهنگ هستند؛ زیبایی، خلاقیت، هنر اصفهان با آثار زیبای تولید شده هماهنگ شده و مناسب ترین فضا را برای برگزاری جشنواره کودک آفریده است به نوعی که ما در شهرهای دیگر با وجود زیبایی‌ها چنین فضایی ندیدیم.

قدسیه گفت:  در این شهر، افراد تاریخ یک ملت را پشت سر خود احساس می کنند، همه ما خاطره‌های خوب از این شهر داریم و تداوم برگزاری جشنواره، خاطرات خوب و آفرینش خلاقیت را تکرار می کند.

*کمبود فانتزی و اغراق در فیلمهای پویانمایی کودک

تهیه کننده و کارگردان پویانمایی « کیمیاگر» با بیان اینکه در بخش بین الملل فانتزی و اغراق در فیلم‌های پویانمایی به ویژه در حوزه کودک کم است، بیان کرد:  کودکان و نوجوانان، آینده داران این مرز وبوم هستند و وقتی کار خوب تولید شود حتی اگر در آینده نخواهد فیلمسازی را انجام دهند در خلاقیت و هوش آنها تاثیر دارد.

وی با اشاره به  اینکه در زمان فعلی، داستان فیلمهای فاخری همچون «قصه های مجید» که سرشار از حس، بو، خلاقیت است، در سینمای کودک و نوجوان بسیار کم داریم، گفت: این فیلم به  خوبی با فضای اصفهان هماهنگ شده است؛ اما امروز فقر داستان و فیلم در سینمای بدنه محسوس است.

قدسیه با اشاره به اینکه دو عامل مهم یعنی قصه و فیلمنامه به همراه کارگردانی برای انسان‌هایی که دنیای کودکی را تجربه می‌کنند کار بسیار ارزشمندی است، گفت: اکنون اغلب کودکان ما فیلم‌های بزرگسالان را دوست دارند چراکه دنیای آنها تغییر کرده است و از کودکی فیلم ویژه سن خود را نمی بینند.

وی اضافه کرد: بچه‌ها دیگر کودکی نمی کنند و لازم است افرادی این فضا و نیازها وکمبودهای کودکان را حس می کنند،  وارد کار شوند تا شاهد زنده شدن دوباره دنیای فیلم‌های کودکان و نوجوانان باشیم، آثاری مانند شکرستان که نه تنها کودکان بلکه افراد در هر سنی با آن ارتباط برقرار می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز