استاندار اصفهان:

کاهش سوانح جاده ای در اصفهان مستلزم نظارت حداکثری است

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۲:۲۹:۵۶
کد خبر: ۱۲۶۱۹۳۵
کاهش سوانح جاده ای در اصفهان مستلزم نظارت حداکثری است
استاندار اصفهان گفت: رفع و اصلاح مسیرهای پرخطر و نقاط حادثه خیز در استان وهمچنین کاهش سوانح جاده ای مستلزم برنامه ریزی ، تلاش بیشتر ، نصب دوربین و نظارت حداکثری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان امروز در شورای راهبری تصادفات استان اصفهان در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی گفت: معاونت عمرانی استانداری به همراه تمامی نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط باید برای کاهش سوانح رانندگی و میزان مصدومیت و جرح در یک دوره زمانی کوشا باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فرهنگ‌سازی برای رانندگی ایمن باید در دستور کار باشد تا شاهد دقت و توجه هرچه بیشتر مردم به رانندگی صحیح و درنهایت کمتر شدن حوادث باشیم.

همچنین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: تعداد جان‌باختگان حوادث جاده‌ای در این منطقه در ۶ ماه نخست امسال بر مبنای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۱.۵۶ بوده است و این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳.۰۷ بود.

سرهنگ محمدرضا محمدی اضافه کرد: شمار متوفیان بر مبنای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه نیز در مدت نامبرده ۸.۸۲ بوده است.

وی بابیان اینکه ۱۵۸ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که  امسال  ۲۰ مورد آن‌ها اصلاح شد ادامه داد: یک هزار و ۵۵۵ حادثه خسارتی، یک هزار و ۲۵ مجروح و ۳۲ فوتی در این نقاط در هفت‌ماه امسال گزارش‌شده است.

رییس پلیس‌راه استان اصفهان نیز در این نشست گفت: رفع مسیر‌های پرخطر و جاده‌های حادثه‌ خیز در این استان نیازمند نگاه جدی است تا شمار سوانح روزبه‌روز کاهش یابد.

سرهنگ اصغر زارع خاطرنشان کرد: ایجاد پلیس‌راه در آزادراه شرق اصفهان ازجمله موارد با اهمیت در استان به شمار می‌رود و پیشنهاد داده‌ایم پلیس‌راه در این مسیر برای نخستین بار در کشور به‌صورت هوشمند فعالیت کند.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، این منطقه رُتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز