صادرات ۱۴ میلیون تن مواد معدنی از اصفهان به خارج از کشور

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۱۷:۰۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۵۷۲۶
صادرات ۱۴ میلیون تن مواد معدنی از اصفهان به خارج از کشور
مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: هر ساله بالغ بر ۱۴ میلیون تن مواد معدنی و سنگ از استان به خارج کشور صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ رسول کوهستانی پزوه امروز در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن ماشین‌آلات و صنایع وابسته در اصفهان گفت: بخش عمده‌ای از صادرات کشور و استان اصفهان را مواد معدنی و سنگ تشکیل می‌دهد.

وی خواهان فرآوری مواد خام مواد معدنی و سنگ قبل از صادرات شد و گفت: لازم است که با فراوری مواد معدنی ارزآوری بیشتری را وارد کشور کنیم.

رییس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران نیز در ادامه این مراسم گفت: اصفهان همواره درزمینهٔ صنعت سنگ رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده است.

تقی نبئی بابیان اینکه اصفهان ویترینی برای نمایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنعتی و معدنی است، ادامه داد: این خطه با ورود به فراوری سنگ‌های تزئینی توانسته است در جلوگیری از صادرات مواد خام از کشور موفق عمل کند.

وی بابیان اینکه ارزش‌افزوده فراوری سنگ‌های معدنی بیش از هر زمان دیگر و در حال رشد است، گفت: این صنعت نیازمند توجه بیشتر مسئولان است و باید قوانین و دستورالعمل‌ها در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی و محیط‌ زیست اصلاح شود.

رییس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران تصریح کرد: هزینه‌های تولید معدن بسیار بالاست هرچقدر امنیت سرمایه‌گذاری در بخش معدن بیشتر شود کمک شایانی به صنعت ساختمان خواهد کرد.

رضا احمدی رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سنگ اصفهان نیز با ابراز امیدواری از اینکه به‌دنبال خروج از بحران کرونا شاهد حضور گسترده میهمانان خارجی و صاحبان سنگ دنیا در نمایشگاه صنعت سنگ و مواد معدنی باشیم، گفت: امید است که صنعت سنگ در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته به مدت سه روز پذیرای فعالان اقتصادی حوزه سنگ و معدن و علاقه‌مندان به این رشته است.

نمایشگاه یادشده در ۳۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برپاست و شرکت‌های فعال در حوزه سنگ و معادن از استان‌های تهران، اصفهان، قم، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، البرز، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کردستان و لرستان در آن حضور دارند.

همچنین نمایندگانی از کشور‌های روسیه، ترکیه، ارمنستان، ایتالیا، چین، اردن و امارات در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز