۵۵۸ طرح محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی اصفهان افتتاح شد

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۱۳:۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۶۰۰۹
۵۵۸ طرح محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی اصفهان افتتاح شد
۵۵۸ طرح محرومیت‌زدایی روز پنجشنبه و همزمان با هفته بسیج توسط بسیج سازندگی استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ این طرح ها که شامل ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی، ۳۹ طرح اشتغالزایی و ۱۱۹ طرح رفع محرومیت است روز پنجشنبه در مراسمی با حضور مسوولان کشوری و استانی در جهت محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی با رمز "یا زهرا(س)" در اصفهان افتتاح شد.

استاندار اصفهان در این مراسم اظهار داشت: ویژگی بسیجی واقعی با ملاک امیرالمومنین (ع) سنجیده می شود و یک بسیجی باید موانع را رصد و یک ساختار مناسب برای تشکیلات و مبانی فکری پیدا کند تا در آن جایگاه قرار گیرد.

سید رضا مرتضوی افزود: ما  در عرصه عمل و ساختار اداری می توانیم تفکر بسیجی بودن را ایجاد کنیم که در این حرکت باید مبانی فکری را به سمت تشکیلات برد نه اینکه تشکیلات را به یک ساختار متناسب با مبانی فکری شکل داد.

رییس سازمان بسیج سازندگی اصفهان نیز با اشاره به برنامه محرومیت زدایی و اشتغال زایی گفت: ۲ هزار و ۸۰۰  برنامه اقتصاد مقاومتی در گروه های جهادی ثبت شده و ۱۰ گروه جهادی در ۶۰۰ روستای استان فعال شده است.

سرهنگ حسن عجمی افزود: بسیج سازندگی استان تا کنون یک میلیون بسته در قالب طرح های مختلف به محرومان کمک کرده و در طرح سامانه مهر کریمانه در قالب طرح معیشتی یک هزار و ۴۴۰ مورد کمک هزینه جهیزیه و ۲۲۸ مورد آزادی زندانیان داشته است.

رییس سازمان بسیج سازندگی اصفهان، خاطرنشان کرد: تهیه کیف لوازم تحریر، تحویل ۲ هزار تبلت از ابتدای دوران کرونا به دانش آموزان نیازمند و تشکیل یک هزار و ۵۰۴ صندوق قرض الحسنه با عضو گیری ۷۱ هزار نفر در راستای کمک به مردم محروم و ترمیم و بازسازی ۳۷۸ منزل نیز در دستور کار ما بوده است.

وی با اشاره به زلزله سی سخت و ساخت ۱۰ خانه در این نقطه محروم توسط بسیج سازندگی اصفهان ادامه داد: طرح های آبرسانی، مسکن، کارگاه های اشتغال، احداث مساجد و مبازره با بیماری سالک در ۶ شهرستان در دستور کار است و یک هزار و ۸۰۰ هکتار اجرای بیابان زدایی در استان با کمک اداره کل منابع طبیعی استان انجام شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان نیز در ادامه این نشست با اشاره به افتتاح ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی برای درآمد پایدار خانواده های محروم اظهار داشت: حدود ۸۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد اما در هفته بسیج ۴۰۰ مورد آن افتتاح شد.

سردار سرتیپ پاسدار مجتبی فدا با اشاره به اینکه چراغ راه ما حرکت جهادی است، افزود: در دوره خشکسالی، نیروگاه های خورشیدی می تواند برای ایجاد اشتغال در استان بسیار راهگشا باشد.

به گزارش ایرنا، ۵۵۸ پروژه بسیج سازندگی امروز با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان افتتاح شد که از میان آنها ۶۰ سلول خورشیدی در آران و بیدگل، ۲۰ سلول خورشیدی در خمینی شهر و یک مجموعه فرهنگی و مذهبی در باغ ملک شهرستان مبارکه بصورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز