پل‌های تاریخی خواجو و چوبی در اعتراضات اخیر آسیبی ندیدند

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۲:۵۹:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۶۶۲۰
پل‌های تاریخی خواجو و چوبی در اعتراضات اخیر آسیبی ندیدند
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان گفت: کار پایش پل‌های تاریخی، تا حصول اطمینان از امنیت این مجموعه‌های تاریخی ادامه می‌یابد و به علت آرام بودن جو امروز پل‌ها پایش ها به صورت گشت‌زنی خواهد بود.

به‌ گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان ، عبدالرضا عرب ‌بافرانی گفت: پس از استقرار کشاورزان شرق اصفهان در بستر زاینده‌رود و برپا کردن چادرهای خود در نزدیکی پل تاریخی خواجو، پرسنل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان در راستای انجام وظایف قانونی خود، پایش روزانه پل‌های تاریخی اصفهان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با توجه به نزدیکی محل تجمع کشاورزان و مردم در نزدیکی دو پل تاریخی "خواجو" و "جویی" پایش این دو پل به‌صورت روزانه انجام می‌پذیرفت، به گونه‌ای که در طی بیش از 2 هفته تجمع در بستر زاینده‌رود، پرسنل این یگان در دو نوبت صبح و عصر کار پایش پل‌های تاریخی اصفهان را به سرانجام رساندند.

بافرانی اظهار کرد: با گسترش این تجمعات از جمعه گذشته پایش تمامی 5 پل تاریخی در داخل شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفت به گونه‌ای که حفاظت از پل‌های تاریخی "مارنان"، "سی‌وسه‌پل"، "جویی"، "خواجو" و "شهرستان" با تشکیل یک تیم مشترک متشکل از پرسنل یگان حفاظت، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و همکاران معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل در طی هفته گذشته به‌صورت روزانه انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان تصریح کرد: خوشبختانه در طی این ایام با توجه به افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به لزوم حفاظت از آثار تاریخی، هیچ‌گونه آسیبی به پل‌های تاریخی در داخل شهر اصفهان به‌ویژه پل "خواجو" که در کانون تجمعات اخیر بوده، وارد نشده و تمامی پل‌های تاریخی در داخل شهر اصفهان ایمن هستند.

وی تاکید کرد: کار پایش پل‌های تاریخی، تا حصول اطمینان از امنیت این مجموعه‌های تاریخی ادامه می‌یابد و به علت آرام بودن جو امروز پل‌ها پایش ها به صورت گشت‌زنی خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز