امام جمعه اصفهان: دولت تعدیل حقوق پرستاران را پیگیری کند

۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۱۵:۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۲۷۲۱۷۶
امام جمعه اصفهان: دولت تعدیل حقوق پرستاران را پیگیری کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است قانون تعدیل حقوق پرستاران تصویب اما عملی نشده است، گفت: تعداد زیادی از پرستاران در مبارزه با کرونا به شهادت رسیدند و شاهد تلاش بی‌دریغ آنان بودیم، لازم است از این قشر قدردانی شده و مسئولان توجه بیشتری به آنها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه امروز _ ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰_ در رابطه با صفات مؤمنان در قرآن کریم، اظهار کرد: مؤمنان در نماز خود خشوع دارند و از عمل بیهوده پرهیز می‌کنند، زکات می‌دهند و پاکدامن هستند، خداوند متعال برای جلوگیری از آلودگی به گناهان دستور داده‌اند مردان و زنان چشمان خود را از نامحرم بپوشانند.

وی افزود: نگاه کردن به نامحرم راه نفوذ شیطان به قلب انسان و فریب دادن او است، همچنین در روایات معصومان به رعایت عفاف تاکید شده است به طوری که هیچ عبادتی برای خداوند بالاتر از پاکدامنی نیست، دشمنان ما به دنبال گرفتن دین از ما هستند، زیرا معتقدند فقط به وسیله گرفتن دین می‌توانند بر مسلمانان تسلط یابند.

امام جمعه اصفهان با تبریک روز پرستار گفت: تعداد زیادی از پرستاران در مبارزه با ویروس کرونا به شهادت رسیدند و شاهد تلاش بی دریغ آنان در این دوره بودیم، لازم است از این قشر قدردانی شده و مسئولان توجه بیشتری به آنها داشته باشند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است قانون تعدیل حقوق پرستاران تصویب شده، اما عملی نشده است، اضافه کرد: در مجموعه علوم پزشکی کشور با کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار روبه‌رو هستیم که منجر به چند برابر شدن حجم کار پرستاران شده است.

وی در ادامه گفت: حضرت زینب (س) در عالم خلقت نمونه و علم ایشان الهی بوده است، این بانوی بزرگوار در دربار یزید خطبه‌خوانی کرده و به وعده‌های قرآن درباره سرنوشت کفار اشاره کرد، امید است بتوانیم ایشان را بشناسیم و معصومان را الگوی رفتاری خود قرار دهیم.

امام جمعه اصفهان گفت: فردا سالگرد شهید دستغیب، سومین شهید محراب است که به دست منافقان به شهادت رسید، منافقان بدانند که همواره ذلیل خواهند بود و تا قیامت عزت بیشتر شهدا را خواهیم دید.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به برگزاری نماز باران در اصفهان و برخی دیگر از شهرها اضافه کرد: امید است خداوند متعال باران رحمت خود را بر این شهر ببارد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز