وزیر میراث فرهنگی: مسجد جامع عتیق موزه معماری ایران است

۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۱۵:۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۲۷۲۱۷۷
وزیر میراث فرهنگی: مسجد جامع عتیق موزه معماری ایران است
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمعه در دومین روز سفر خود به اصفهان، ضمن بازدید از  مسجد جامع عتیق ، این اثر را دایرة‌المعارفی با بیش از هزار و سیصد سال قدمت خواند و گفت: این مسجد موزه ای از سبک های مختلف معماری ادوار گذاشته و بیانگر توانمندی و هنر نیاکان ما است. 

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛سید عزت الله ضرغامی دومین روز سفر خود را در اصفهان با دیدار از قسمت های مختلف مسجد جامع عتیق، یکی از کهن ترین مساجد اصفهان آغاز کرد و در این بازدید، یکی از تورهای گردشگری اسپانیایی بازدید کننده از این مسجد را همراهی کرد.

مسجد جامع عتیق، یکی آثار معماری و میراث فرهنگی ارزشمند اصفهان است که به دلیل دربرگیری آثار و سبک های مختلف معماری از دوره سلجوقی به این سو، به موزه معماری و خوشنویسی  ایران مشهور است.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بعد از دیدار از مسجد جامع عتیق در قلب بافت کهن شهر، از ساختمان در حال تکمیل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در ابتدای خیابان چهارباغ عباسی بازدید کرد. 

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بعدازظهر پنجشنبه بمنظور بازدید از آثار تاریخی اصفهان و محورهای گردشگری به این شهر سفر کرد.

وی روز گذشته،از کارگاه مرمتی گنبد مسجد جامع عباسی و بازارچه صنایع دستی حسن آباد در جوار میدان نقش جهان دیدن کرد. همچنین وزیر مراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و برخی از فعالان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دیدار و گفت و گو کرد.  

یکی از دغدغه های فعالان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان انتخاب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود که در دیدار با وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مطرح و قرار شد در روزهای آینده با اجماع نظر کارشناسان هر سه حوزه، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان اعلام شود. 

همچنین در ماه های اخیر جمعی از کارشناسان و دوستداران میراث فرهنگی نسبت به تهدیدهایی مانند فرونشست زمین برای آثار تاریخی اصفهان اظهار نگرانی کردند و بنابراین در ۲۲ آبان امسال دفتر رئیس جمهوری در نامه‌ای دستور رییس جمهوری مبنی بر عزیمت به اصفهان را به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز