تعیین راهبرد محور اصلی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان

۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۲:۳۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۷۶۶۱۶
تعیین راهبرد محور اصلی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان
دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان گفت: جایگاه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی با تغییر رویکرد به سمت تعیین راهبرد می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ محمدرضا قاسمی دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی استان در دولت جدید، گفت: با توجه به اینکه در گذشته رویکرد اقتصاد مقاومتی در استان‌ها پروژه محور بود، قرار بر این شد تا با تغییر ریل ستاد راهبری، جایگاه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی را به سمت تعیین راهبرد ببریم.

وی گفت: تصمیم بر این شد که مسائل کلان استان در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی ریل‌گذاری شود و کارگروه ها و شوراهای استان به سمتی که ستاد راهوری اقتصاد مقاومتی تعیین می کند حرکت کنند تا رشد ۸ درصدی که دولت برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته است را شاهد باشیم.

دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان، گفت: در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با کمک خبرگان و با استفاده از مسائل فنی، مسائل اصلی اقتصاد استان اصفهان را استخراج کردیم؛ زیرا با حل این مسائل، اقتصاد استان دچار تحول می‌شود.

قاسمی با اشاره به شاخص تعیین جایگاه اقتصادی استان اصفهان، گفت: GDP استان اصفهان حدودا ۶ درصد از کل کشور است که بر همین اساس جزو ۳ استان اول کشور هستیم و سهم زیادی در اقتصاد کشور داریم.

وی در خصوص اشتغال روستایی، گفت: در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان برای حل مهاجرت و بیکاری در روستاها برنامه‌هایی برای حدود ۶۰۰ روستا تدوین شده است.

دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان با اشاره به اینکه مسئله مهم برای اشتغال در روستا تسهیل‌گری است، گفت: باید نحوه اجرای راهبرد‌ها در روستاها آموزش داده شود که تصمیم بر این شد تا با همکاری بسیج سازندگی و دفتر روستایی استانداری تمام امکانات فراهم شود.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز