تخصیص پنج درصد کل بودجه شهرداری برای اجرای پروژه‌ها در محلات کم برخوردار شهر

۱۴۰۰/۱۰/۰۴ - ۱۳:۵۳:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۸۰۵۴
تخصیص پنج درصد کل بودجه شهرداری برای اجرای پروژه‌ها در محلات کم برخوردار شهر
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پنج درصد کل بودجه شهرداری معادل ۲۰ تا ۳۰ درصد از بودجه عمرانی شهر در محلات به ویژه محلات کم برخوردار برای اجرای پروژه‌ها هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ علی صالحی اظهار کرد: در فرایند تهیه سند ۵۴ بندی برای نخستین بار بخش‌های مختلف شهرداری از جمله شورای معاونان نیز سهیم بودند و تلاش کردیم ضمن در نظر گرفتن شاخص‌های ارزیابی کمی، مسائل روز در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه ۲۴ شاخص سند، اجرای ۵۴ بند را تضمین و ارزیابی نهایی میزان تحقق آن را ارزیابی خواهد کرد، تصریح کرد: در این سند از مجموع ۵۴ بند، حدود ۱۰ مورد به صورت مستقیم و غیرمستقیم به حوزه محلات و استفاده از مشارکت مردم در حوزه برنامه‌ریزی و بودجه تاکید کرده که در برخی مناطق، معتمدان در حال همکاری با میز محلات شهرداری هستند تا نظرات و پیشنهادات خود را ارائه می‌دهند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در سند راهبردهای شورای شهر بر تقویت محلات کمتر برخوردار مناطق پانزده گانه شهر، خزانه واحد شهرداری، ارزیابی آنلاین ورودی و خروجی مالی شهرداری و ارتقای زیرساخت‌ها با رعایت میزان نیازمندی مناطق و نه بر اساس میزان درآمد آنها تاکید شده است.

وی اظهار کرد: در این سند پروژه‌های محله محور زودبازده را به عنوان اولویت تعریف پروژه در نظر گرفتیم و علاوه بر آن تاکید شده پروژه‌های کوچک و کلان با برش یک‌ساله تکمیل و بر اساس اولویت‌بندی اجرا شود.

صالحی با بیان اینکه بر اساس سند تدوین شده، اولویت برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در محلات کمتر برخوردار شهر خواهد بود، تصریح کرد: مشارکت گروه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در اداره شهر را به عنوان یک موضوع جدی در راهبردها مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در کنار تمام اعداد و ارقامی که در گذشته برای محلات در نظر گرفته شده، پنج درصد کل بودجه شهرداری معادل ۲۰ تا ۳۰ درصد از بودجه عمرانی شهر در محلات به ویژه محلات کم برخوردار برای اجرای پروژه‌ها هزینه خواهد شد که این عدد در کنار اعتبارات ویژه پروژه‌های منطقه‌ای و مهم منطقه‌‎ای است که شهرداری طبق روال تعریف می‌کرد.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: با تعریف پروژه‌های محلی و مشارکت مردم محلات در رویدادهای مختلف مسیری را آغاز می‌کنیم که تا پایان چهار سال فعالیت شورای ششم، ۲۰۰ محله شهر به صورت همتراز به لحاظ زیرساخت‌ها، امکانات، رویدادهای فرهنگی و اجتماعی و مشارکت در برگزاری برنامه‌های مختلف باشند تا بتوانیم حداقل‌ها را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه بخش قابل تأملی از پروژه‌هایی که برای محلات شهر تعریف می‌شود بر اساس اولویت‌های مطرح شده از سوی معتمدان محلی در میز محلات و موارد احصا شده در شبکه‌های اجتماعی یا بازدیدهای میدانی اعضای شورای اسلامی شهر از محلات است، گفت: پروژه‌ها با توجه به نیاز منطقه و اولویت‌های مورد نظر شهروندان تعریف می‌شود از این رو به نظر می‌رسد نسبت به گذشته نقش مردم محلات در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها پررنگ‌تر است.

صالحی اظهار امیدواری کرد: در بازه زمانی کوتاه مدت و چهارساله ثمرات این دیدگاه را در شهر شاهد باشیم و این روال را در سال‌های آینده نیز دنبال کنیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز