اولویت اصلی شورا، رسیدگی به مناطق محروم

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۱۱:۴۰:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۱۳۳۵
اولویت اصلی شورا، رسیدگی به مناطق محروم
نماینده مردم اصفهان در ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: باید بر یکصدایی در شورا تلاش شود و هرگونه اختلاف موجب رکود حرکت جامعه اسلامی است که باید از آن پرهیز کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک با حضور در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت ایام فاطمیه وایام شهادت سردار  سلیمانی وابومهدی المهندس اظهار کرد: براساس آیه ۹۶ سوره مریم کسانی که ایمان آورده‌اند و عمل شایسته انجام داده‌اند، خداوند رحمان محبت آنها را در دل مردم قرار می‌دهد. در این آیه نکاتی بسیار دقیق و عملیاتی وجود دارد و مفسران تفاسیر مختلفی درباره آن ارائه کرده‌اند.

وی افزود: برخی معتقدند که این آیه در شأن امیرالمومنین (ع) است، برخی نیز بیان می‌کنند این محبت مومنین نسبت به یکدیگر است که اگر اوج پیدا کند در جامعه ایمانی به مانند قوت و وحدت کلمه تجلی می‌یابد. یک مومن با عمل شایسته و صالح، بی تردید محبوب دل‌ها است.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان بیان کرد: ایمان سرچشمه محبت و محبوبیت است و کسب این مقام در اختیار هر انسان مومنی است. ایمان و تقوا، امانت‌داری، شجاعت، ایثار و گذشت، تجلی همین ایمانی است که سرچشمه محبت در جامعه است. 

وی با بیان اینکه مردم به سمت کسانی گرایش پیدا می‌کنند که خدوم، صالح و پاک هستند، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند هرگاه خداوند کسی را دوست بدارد به جبرئیل اعلام می‌کنم که من فلانی را دوست دارم، تو هم دوست بدار. جبرئیل هم در محضر حضرت حق اعلام دوستی کسی را خواهد کرد که خدا او را دوست دارد. به آسمانیان نیز ندا می‌دهد و همه آسمانیان نیز محبت خود را به او اعلام می‌کنند و سرریز محبت الهی به اهل زمین می‌رسد و مردم هم او را دوست خواهند داشت. 

حجت الاسلام سالک گفت: براساس همین حدیث، هرگاه خداوند بر کسی خشم کند، آسمانیان نیز نسبت به او خشم یافته و دشمن او می‌شوند، ثمره این خشم به اهل زمین نیز می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه راستی و درستی انسان را به مقامی می‌رساند که مورد محبت اهل دنیا قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دردناک‌ترین موضوع این است که انسان منفور خداوند و مغضوب مردم شود. این شخص دیگر جایی روی زمین نخواهد داشت و جهان برای او زندان است. 

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران تصریح کرد: ما و شما باید یکی از این دو راه را انتخاب کنیم. باید با صبر، تدبیر و باور به خداوند، مردم و انقلاب، در جهت کسب محبوبیت و مقبولیت جامعه تلاش کنیم.  ما امروز امانت دار مردم هستیم و حقوق بیت المال را باید رعایت کنیم. 

وی با بیان اینکه قرآن- عترت، رهبری- ولایت و مردم، سه رکن امانت الهی هستند، گفت: انقلاب اسلامی به عنوان امانت خداوند در اختیار ماست، شما که پشت میزهای مسئولیت نشسته‌اید باید این امانت را حفظ کنید و به آیندگان بسپارید.

حجت الاسلام سالک خطاب به اعضای شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: همه شما با رأی مردم پشت این صندلی‌ها نشسته‌اید. حقوق اسلام و انقلاب و ملت را باید با تمام قدرت حفظ کنید. مدیریت جهادی را دنبال کنید و شب و روز به مردم خدمت کنید. خداوند نیز محبت خادمان مومن و صالح را در دل مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان تذکراتی به اعضای شورای شهر گفت: احیای فرهنگ دینی و فرهنگ غنی اسلام خدمت به خلق خدا و برعهده همه ماست. فرهنگی دینی ما به خاطر هجمه‌های فراوان دشمن ضربه خورده است که مدیریت شهری باید دست به دست سایر دستگاه‌ها بدهد تا فرهنگ دینی را در جامعه پیاده کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به وحدت کلمه گفت: باید بر یکصدایی در شورا تلاش شود و هرگونه اختلاف موجب رکود حرکت جامعه اسلامی است که باید از آن پرهیز کرد.

وی در ادامه بیان داشت: ترویج فرهنگ دینی نکته مهمی است که باید با زبان و ادبیات روز و اقدامات رسانه‌ای در مقابل تلاش دشمنان و فرهنگ مبتذل انجام شود. پیشنهاد می‌کنم که از ظرفیت مراکز فرهنگی استان، حوزه عملیه، دانشگاه و نخبگان فرهنگی در ارتقا فرهنگ دینی جامعه استفاده شود.

حجت الاسلام سالک با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم شهر گفت: صد آسیب برای مناطق محروم شمرده شده است که براساس آن اولویت کار شورای شهر و شهرداری باید رسیدگی به مناطق محروم باشد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر برای محبوبیت قیامت خود، نه صندلی چهار سال بعد تلاش کنند، خاطرنشان کرد: در دل مردم باشید و برای حل مشکلات آنها تلاش کنید. 

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب: به‌کارگیری نیروهای جوان و انقلابی را نکته مهمی دانست و گفت: باید در مدیریت شهری از این نیروهای نخبه جوان و انقلابی استفاده شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر می‌تواند در جهت هدایت اسلامی شهر حرکت کند، افزود:  در مدیریت‌ها افراد انقلابی و نخبه و جهادی را باید به کار گرفت. این افراد باید متشرع باشند. 

حجت الاسلام سالک تاکید کرد: باید مراقب جریان نفوذ و فساد در شهر باشیم ، دشمن بیدار است و ما نباید در خواب غفلت فرو برویم. 

وی ادامه داد: از گفتاردرمانی و ارائه وعده‌های غیرواقع و دور از صداقت پرهیز شود. اعضای شورا باید آنچه که می‌توانند اجرا کنند را قول بدهند نه آنچه که نمی‌توانند انجام دهند.

وی تاکید کرد: باید الگویی از شهید سلیمانی به عنوان یک شاخصه‌ای از شجاعت، دین باوری، حرکت انقلابی، تدبیر، کرامت و مردم دوستی استفاده کرد تا در راستای خدمت به انقلاب اسلامی محبوب دل‌ها باشید. 

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز