عضو شورای اسلامی شهر : الگوی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید به سطح ایده‌آل برسد

۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - ۱۲:۳۴:۲۱
کد خبر: ۱۲۹۶۵۱۲
عضو شورای اسلامی شهر : الگوی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید به سطح ایده‌آل برسد
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ارتباط حلقه‌های مختلف، تعامل با مخاطبان سنین متفاوت و به‌روز شدن محتوا نسبت به شرایطی که کشور در آن به سر می‌برد، از ضروریات رویدادهای مناسبتی در دهه فجر به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی صالحی درباره ویژه‌ برنامه‌های دهه مبارک فجر اظهار کرد: تعدادی از رویدادهای ویژه دهه مبارک فجر در شهر اصفهان از گزند کرونا در امان مانده‌اند و شرایط قرمز کرونایی به آن‌ها اجازه فعالیت داده‌ است که در یکی دو روز اخیر از تعدادی از این برنامه‌ها بازدیدی میدانی داشتیم.

او با اشاره به تفاوت رویدادهای امسال نسبت به سال‌های گذشته بیان کرد: علاوه بر مشارکت مردم در اجرای جشن‌های ملی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تفاوتی آشکار را در فضای محیطی و رویدادها شاهد هستیم.

به گفته او، ارتباط حلقه‌های مختلف، تعامل با مخاطبان سنین متفاوت و به‌روز شدن محتوا نسبت به شرایطی که کشور در آن به سر می‌برد، از ضروریات رویدادهای مناسبتی در دهه فجر به شمار می‌رود.

صالحی با بیان اینکه در گذشته تمرکز رویدادها بیشتر در روزهای پایانی دهه فجر و به ویژه شب پیروزی انقلاب اسلامی و البته غالبا در حوزه تبلیغات شهری بود، افزود: امسال حجم زیادی از درخواست‌ها را از سوی پایگاه‌های بسیج و مراکز فرهنگی محلات برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و میز خدمت در طول دهه فجر داشتیم که این موضوع نشان می‌دهد برنامه‌های فرهنگی به درون محلات رفته و در طول دهه توزیع شده و یک جشن بزرگ ملی و انقلابی با مشارکت مردم رقم خورده است. 

این عضو شورای شهر، حضور مدیران خدمت‌رسان شهری در رویدادها را از مهمترین اتفاقات برنامه‌های امسال دهه فجر ذکر کرد و ادامه داد: حضور مدیران در میان مردم سبب می‌شود که به مسائل مردم رسیدگی شود و در راستای حل آن‌ها تلاشهایی صورت بگیرد که در نتیجه آن، کام مردم شیرین می‌شود و شهروندان در کنار شنیده شدن مشکلاتشان، پیام‌های فرهنگی نیز دریافت می‌کنند. 

 او با تاکید بر اینکه الگوی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید به سرعت به سطح ایده‌آل برسد، خاطرنشان کرد: در این راستا استفاده از قالب‌های جدید، به کارگیری زبان فرهنگ و هنر، مخاطب شناسی، هدف گذاری مناسب، توزیع عادلانه خدمات و در عین حال مشارکت مردم در بعد تولید و اجرای برنامه‌ها بسیار موثر است. 

به گفته این عضو شورای شهر، هرچه این الگوها را کامل‌تر کنیم اتفاقات فرهنگی بهتری در شهر رخ می‌دهد. در این صورت مردم رویدادها را از خود می‌دانند و می توانیم سبد محصولات فرهنگی را که در شرایط اقتصادی امروز بسیار کوچک شده به صورت متناسب پربار کنیم و نتایج آن را در سطح شهر شاهد باشیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز