یک صرافی ارز دیجیتال را چگونه ارزیابی کنیم؟

۱۴۰۰/۱۲/۲۱ - ۲۲:۵۹:۲۲
کد خبر: ۱۳۰۸۷۴۸
یک صرافی ارز دیجیتال را چگونه ارزیابی کنیم؟
اولین و اساسی‌ترین مبحثی که در بخش فنی هر بازارمعاملاتی و صرافی که به کاربرانش کیف‌پول اختصاصی ارائه می‌دهد مبحث نحوه‌نگهداری اطلاعات حساس کیف‌پول‌های کاربران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، با انتخاب یک صرافی خوب می‌توان از ضرر زیاد در این ریزش‌ها جلوگیری کرد، راهکارهایی برای انتخاب صرافی و بازارمعاملاتی خوب وجود دارد که به توصیه صرافی ارز دیجیتال پینگی چهار مورد از این راهکارها را بررسی کردیم.

 

۱.امنیت و نحوه نگهداری اطلاعات کیف‌پول اختصاصی کاربران

۲.سرعت عملکرد پلتفرم

۳. پشتیبانی‌گیری مداوم از اطلاعات کاربران

۴. اضافه شدن رمزارزهای جدید به ارزهای قابل پشتیبانی

اولین و اساسی‌ترین مبحثی که در بخش فنی هر بازارمعاملاتی و صرافی که به کاربرانش کیف‌پول اختصاصی ارائه می‌دهد مبحث نحوه‌نگهداری اطلاعات حساس کیف‌پول‌های کاربران است. نحوه ذخیره‌سازی و استفاده از اطلاعات کیف‌پول‌های کاربران در هر صرافی نسبت به صرافی دیگر متفاوت است.

 

برخی از صرافی‌ها از زیرساخت‌های ابتدایی استفاده کرده و اطلاعاتی همچون رمز خصوصی کیف‌پول را در سرورهای اصلی صرافی نگهداری نمی‌کنند، بلکه آن‌ها را خروجی گرفته و در سرورهای آفلاین شرکت نگهداری کرده و موقع نیاز از آن‌ها استفاده می‌کنند، که این امر باعث بوجود آمدن خطاهای انسانی فراوانی می‌شود؛ و برخی دیگر، همچون بازارهای معاملاتی بزرگ جهانی، با استفاده از تکنولوژی‌های رمزنگاری مدرن و زبان‌های برنامه‌نویسی قابل رمزنگاری، اطلاعات را رمزنگاری کرده و سیستم را به نحوی پیاده‌سازی می‌کنند که فقط به محض درخواست، امکان استفاده از اطلاعات حساس کیف‌پول‌ها قابل دسترس باشند و با محدود‌سازی دستورات تراکنش و کیف‌پول‌های صرافی، امکان بوجود آمدن هرگونه خطای انسانی و حمله سایبری را به حداقل امکان می‌رسانند.

مبحث دوم بحث سرعت عملکرد سفارش‌های کاربران است؛ در سامانه‌های معاملاتی (broker)، بدلیل اهمیت بالای زمان در بازار رمزارز؛ امکان انجام معامله در کمتر از ۱ ثانیه مبحث بسیار مهمی و چالش برانگیزی است. تیم‌های فنی با پیاده‌سازی زیرساخت‌های چند سطحی، استفاده از تکنولوژی‌های ذخیره‌سازی وقت و بهینه‌سازی مداوم الگریتم‌ها و دستورات پایگاه‌داده؛ همیشه سعی بر این دارند تا به کاربر این امکان را بدهند که بتواند در کمتر از ۱ ثانیه سفارش خود را به سرانجام برساند.

مبحث سوم تیم فنی، پیاده‌سازی زیرساخت‌ها و سیستم‌های پشتیبانی‌گیر مداوم است. با ایجاد یک سیستم مطمئن پشتیبانی‌گیری و نگهداری اطلاعات در سرورهای امن مختلف، می‌توان از هرگونه از دست رفتن اطلاعات کاربران در مواقع بحرانی جلوگیری کرد.

 

در این مبحث که یکی از نکات کلیدی انتخاب صرافی خوب است، تعداد ارزهای پشتیبانی شده در آن صرافی و سیکل اضافه شدن ارزهای جدید در آن از نکات کلیدی است. هزاران پروژه و رمزارز مختلف وجود دارد که می‌توان بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد، اما صرافی‌ها هر پروژه‌ای را پشتیبانی نمی‌کنند؛ پس با انتخاب یک صرافی با تنوع رمزارز قابل پشتیبانی بالا می‌توان از سود بیشتری بهره‌مند شد./ دکتر مهرزاد موسوی‌پور - مدیر فنی صرافی ارز دیجیتال پینگی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز