ذی نفعان، برنامه ۱۴۰۵ اصفهان را به چالش بکشند

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۱:۳۰:۵۵
کد خبر: ۱۳۲۷۷۹۸
ذی نفعان، برنامه ۱۴۰۵ اصفهان را به چالش بکشند
نخستین جلسه شورای راهبردی بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ و تدوین چشم‌انداز ۱۴۲۰ برگزاری شد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، نخستین جلسه شورای راهبردی بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ و تدوین چشم‌انداز ۱۴۲۰ در شورای شهر اصفهان برگزار شد  و طی این جلسه اعضای شورای شهر نسبت به چگونگی بازنگری این این برنامه اظهار نطرهایی داشتند.

از جمله رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان که بیان داشت: برنامه اصفهان ۱۴۰۵ را در اختیار ذی نفعان قرار دهید تا در نشست های انتقادی آن را به چالش بکشند و به مطالعه انتقادی آن بپردازند.

مصطفی نباتی‌نژاد گفت: برنامه ۱۴۰۴ و ۱۴۱۰ شاخصی ندارد، اما برای برنامه ۱۴۰۵ شاخص تعریف شده که البته سال پایه ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئله و مشکل ما پایش برنامه است، تصریح کرد: برای اینکه بازنگری برنامه سریع‌تر انجام شود باید شاخص‌ها را تعیین کنیم.

نباتی‌نژاد گفت: برخی از نواحی مانند ناژوان، تخت فولاد و بعضی دپارتمان‌های تخصصی محور همچون اصفهان کارت را باید مشخص کرد در کدام کمیته هستند تا برنامه راهبردی آن مشخص شود، همچنین حوزه آب از قلم نیفتد و مجموعه فرهنگ را نیز باید درگیر این بازنگری کنیم.

در بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ به منشور شورا اولویت داده شود

از سوی دیگر سخنگوی شورای شهر اصفهان با پیشنهاد اینکه مرحله جمع‌آوری دیدگاه‌ها در برنامه ۱۴۰۵ متوقف شود، گفت: منشور شورا یا مصاحبه با اعضای شورای اسلامی شهر در فاز سوم برای برنامه ۱۴۰۵ اتفاق بیفتد تا ورودی مؤثر باشد، در واقع در بازنگری به منشور شورای اسلامی شهر اولویت داده شود که قطعاً در این خصوص با نظرات نخبگان مشترکاتی وجود دارد.

علی صالحی اظهار کرد: در فرایند تدوین برنامه ۱۴۰۵ تلاش خوبی شده، اما اولویت‌ها بر اساس فراوانی اتفاق افتاده است و عناوین به دست آمده در دیدگاه و نظرات نشان می‌دهد که در تفکیک وظایف شهرداری با سایر دستگاه تفاوت قائل نبودند، زیرا بعضی از موضوعات ذکر شده جز وظایف ذاتی شهرداری نیست.

وی با پیشنهاد اینکه مرحله جمع‌آوری دیدگاه‌ها در برنامه ۱۴۰۵ متوقف شود، گفت: منشور شورا یا مصاحبه با اعضای شورای اسلامی شهر در فاز سوم برای برنامه ۱۴۰۵ اتفاق بیفتد تا ورودی مؤثر باشد، در واقع در بازنگری به منشور شورای اسلامی شهر اولویت داده شود که قطعا در این خصوص با نظرات نخبگان مشترکاتی وجود دارد.

در ادامه خبرها نظرات دیگر اعضای شورای شهر در خصوص این بازنگری اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز