تجربه های سفرهای نوروز و عیدفطر توشه راه میزبانی تابستان

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۰۶:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۸۹۴۲
تجربه های سفرهای نوروز و عیدفطر توشه راه میزبانی تابستان
تجربه های سفرهای نوروز و عیدفطر استان اصفهان دوران پسا کرونا توشه راه میزبانی از گردشگران در فصل تابستان و سال آینده کشور برای مسئولان استانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از اصفهان، نوروز ۱۴۰۱ به عنوان نخستین طلیعه بهار در قرن جدید و پس از دو سال سختی های کرونا به گونه‌ای گذشت که فرصت‌ها و چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشت که هر کدام به اندازه خود جای تحلیل و بررسی کارشناسی دارد.

تغییرات در سبک زندگی و مهمان نوازی و استقبال از مسافران نوروزی قابل مشاهده بود که رفتار قابل توجهی در این ایام شاهد بودیم که به دنبال آن آسیب ها کاسته و ایمنی و سلامت رشد داشت.

روند فزاینده در حوادث همانند رشد حضور گردشگر نیز وجود داشته اما تناسب آن کم بوده و نگرانی‌ها کاهشی یافته که برای کاستن از معضلات و مشکلات بیشتر باید بیشتر شود.

طرح نوروزی و تعطیلات عید فطر حکایت از توسعه خدمات و افزایش گردشگر و خدمات نهادهای متولی بود که سرمایه ای برای اینده و تجربه های دوران پسا کرونا توشه راه میزبانی از گردشگران در فصل تابستان و سال آینده کشور برای مسئولان استانی شد.

افزایش بازدیدهای گردشگران از مناطق تاریخی

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ۵/۷ میلیون نفر از آثار تاریخی این استان بازدید و ۵/۱ میلیون نفر در محل های اقامتی اسکان پیدا کردند.

اما این موقعیت و شرایط خاص تنها در نوروز خلاصه نشد و در ایام تعطیلات عید سعید فطر هم تکرار شد و علیرضا ایزدی افزایش مسافران خبرداد و اظهارداشت: به مناسبت عید فطر 8 میلیون تردد در جاده های استان اصفهان انجام و 600 هزار گردشگر از بناهای تاریخی این استان بازدید کردند.

وی ادامه داد: شهرستان های استان اصفهان در این مناسبت ها میزبانی خوبی از گردشگران داشتند و همکاری مسئولان محلی از مولفه‌های موثر در جذب بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان از رونق گردشگری در پهنه استانی به جای تمرکز در مرکزاستان خبرداد و اذعان داشت: گستردگی توزیع مسافر در سراسر استان بوده و موجب افزایش ماندگاری سفر تا بیش از سه روز در متوسط زمانی شده است.

وی ادامه داد: اجرای رویدادهای فرهنگی و هنری در سراسر استان و شهرستان ها در جذب مسافر و کمک به افزایش ماندگاری سفر نقش داشته و باید این موضوع را هر چه بیشتر مورد توجه قرار داد.

تصادفات چالشی برای حوزه گردشگری

ایمنی و کاهش تصادفات که مسئله مهم ایام خاص مثل نوروز و تعطیلات عید سعید فطر بوده و اگرچه  روند کاهشی داشته ولی جانباختن بیش از ۳۰ نفر در جاده های استان و ۱۴ نفر در مسیرهای شهری نگران کننده و نیازمند تدبیر بیشتر و راهکار سنجی در آینده می باشد.

افزایش ۹ درصدی ماموریت های اورژانس ۱۱۵ به تناسب افزایش سفرها رقم خورد و همه این مسائل حاکی از ضرورت افزایش ایمنی در سفر به عنوان ارکان مهم گردشگری می باشد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان واژگونی ناشی از خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز و صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی را از جمله عوامل تصادفات و تخلفات رانندگان برشمرد و اذعان داشت: برخی از رفتارهای مخاطره آمیز و بی دقتی در رعایت قوانین آسیب های زیادی را به همراه داشته است.

سرهنگ اصغر زارع افزود: نظارت های پلیس افزایش یافته و همکاری رانندگان نیز فزاینده بوده اما باز نیاز به کار بیشتر در حوزه فرهنگی و همچنین اصلاحات هندسی در جاده ها می باشد.

همکاری مردم در خدمات رسانی به مسافران

شهردار اصفهان در این خصوص گفت: افزایش حجم سفرها و ورود جمعیت میلیونی به شهرها و نقاط گردشگری استان نیازمند خدمات رسانی مطلوب برای افزایش رضایتمندی بود که ستاد تسهیلات سفر در این خصوص تلاش و همت خود را بکار گرفت.

علی قاسم زاده ادامه داد: نهادهای اداری به تنهایی قادر به ارائه همه جانبه خدمات به دلیل محدودیت ها نیستند و ظرفیت مردمی برای این امر باید فعال شود.

وی مشارکت مردمی سرمایه مهمی برای اداره شهر  برشمرد.

هم افزایی بین بخشی برای رونق گردشگری

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه تعامل خوبی بین نهادهای اداری برای این عرصه وجود دارد، اذعان داشت: در شهرستان ها با محوریت فرمانداری و سیاست گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کار پیش رفته است.

مهران زینلیان بازگشایی آب سد زاینده رود و رودخانه جاری درا مهم خواند و اذعان داشت: این موضوع بر افزایش گردشگری و اثر گذاری بیشتر برنامه ها اثر گذاشت.

وی همکاری ستادهای شهرستانی و مدیران محلی را در ارائه خدمات به گردشگران مهم خواند و یادآورشد: تعاملات بین بخشی  در این حوزه توسعه یافته است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز