برجسته‌ترین وظیفه دادستان، مدعی‌العموم بودن آن است

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۶:۰۷:۳۴
کد خبر: ۱۳۳۲۹۹۰
برجسته‌ترین وظیفه دادستان، مدعی‌العموم بودن آن است
دادستان کل کشور گفت: دادستان 2 وظیفه مهم و برجسته را عهده دار است؛ یکی پیگیری و رسیدگی به شکایات شکات و احقاق حق آنها و دیگر وظیفه در حوزه حقوق عامه و حقوقی که مدعی خاص ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، ‌حجت‌الاسلام و‌المسلمین منتظری در مراسم آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان اظهار داشت: مهم‌ترین و برجسته‌ترین وظیفه دادستان مدعی‌العموم بودن آن است؛ در واقع  دادستان 2 وظیفه مهم و برجسته را عهده دار است؛ یکی پیگیری و رسیدگی به شکایات شکات و احقاق حق آنها و دیگر وظیفه در حوزه حقوق عامه و حقوقی که مدعی خاص ندارد.

وی افزود: در اینجا دادستان شخصا یا با تعیین معاون با بهره‌گیری از ابزار قانونی خود یعنی ضابطان خاص و عام و اسباب که وسیله اجرای عدالت در دستگاه قضایی هستند، از حقوق عمومی دفاع می کند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: وجود و بروز فساد در جامعه زاییده ضعف در مدیریت و نظارت مسؤولان است و اگر رصد، کنترل و نظارت به درستی صورت پذیرد چگونه یک مدیر یا اشخاصی می‌توانند به خود اجازه می‌دهند از بسترهای موجود به نفع منافع باندی خود سوء‌استفاده کنند ؟ 

‌منتظری بیان داشت: از رئیس جمهور خواسته‌ایم با همان نگاه و حساسیتی که در زمان تصدی در دستگاه قضا نسبت به مبارزه با فساد داشتند، در دستگاه اجرایی نیز اجازه شکل‌گیری فساد در هیچ حوزه و زمینه‌ای داده نشود و در این راستا دستگاه‌های اجرایی با نگاه پیشگیرانه از وقوع جرایم که یک مسئله فراقوه‌ای است، با مظاهر فساد مقابله کنند.

وی به اقدامات و سیاست‌های اصلاحی دولت در زمینه اقتصاد‌ نیز اشاره داشت و بیان کرد: وجود گره و مشکلات در حوزه های اقتصادی به طور مستقیم به مسئولان اقتصادی برمی‌گردد و این مشکلات مربوط به یک یا دو سال گذشته نیست ؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب همواره بر اصلاح نظام بانکی و سایر بخش‌های اقتصادی تأکید داشته اند، امروز انجام یک جراحی اقتصادی که دولت آن را آغاز نموده، ضروری بود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: توفیق این طرح نیازمند تدبیر قوی و همراهی، تعامل و هم افزایی همه دستگاه‌ها و مردمی است که همواره نقش‌آفرین اصلی در طول انقلاب اسلامی بوده اند و امیدواریم مسیر این تغییرات و اقدامات اصلاحی به گونه‌ای پیش رود که کمترین مشکل و آسیب به خصوص به قشر ضعیف و کم درآمد جامعه وارد شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز