استاندار اصفهان: نقش نایروبی و اصفهان در تبادلات فرهنگی موثر است

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۶:۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۳۳۳۸۷۵
استاندار اصفهان: نقش نایروبی و اصفهان در تبادلات فرهنگی موثر است
استاندار اصفهان گفت: نایروبی و اصفهان می‌توانند نقشی به سزا در تبادلات فرهنگی و گسترش صنعت گردشگری پایدار ایفا نمایند.
به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، در دیدار جاشوا ایگوتا گاتیمو - سفیر کنیا در ایران و استاندار اصفهان ، طرفین ضمن تاکید بر گسترش مناسبات و توسعه روابط بر ادامه راهبردهای افزایش مبادلات علمی، صنعتی، عمرانی، فناوری، گردشگری و ... به گفتگو، تبادل نظر و رایزنی پرداختند.

سید رضا مرتضوی، در این نشست با تبیین راهبردهای سیاست خارجه دولت سیزدهم، بر اهمیت نگاه به کشورهای قاره آفریقا به عنوان رویکردی تاثیر گذار در ایجاد فضاهای رقابتی و سازنده اشاراتی مبسوط تبیین نمود و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که همواره نسبت به رویه مستحسن حسن روابط و احترام متقابل در سیاست خارجی خود پایبند و وفادار بوده و در برابر مردمان کشورهای دوست از مشی تعامل و همکاری سازنده پیروی نموده و می نماید.

جاشوا ایگوتا گاتیمو - سفیر کنیا - در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر خاطره انگیز خود به شهر تاریخی اصفهان و میهمان نوازی استاندار محترم و مردم با فرهنگ اصفهان، اظهار داشت:  کنیا در گذشته‌های دور میزبان اقوام ایرانی بوده که این مهم نقشی بسزای بر تعمیق روابط دوجانبه، ژرفای اشتراکات فرهنگی و موالفت اجتماعی دو کشور  می افزاید.

سفیر کنیا در ایران، با ابراز شگفتی و بی نظیر بودن میراث کهن و زیبای اصفهان، تصریح کرد: کمتر جایی در جهان وجود دارد که این میزان خلاقیت، هنر و فرهنگ را یکجا در خود گنجانده باشد و به راستی مدت زمان زیادی برای درک گنجینه میراث کهن، غنی و سراسر تاریخی صفهان نیاز است. 

 وی، تصریح کرد: می باید باید از همه ظرفیت ها و امکانات جاری به منظور گسترش روابط و مناسبات عالی میان کشورهای ایران و کنیا بهره گرفت و در تعمیق روابط طرفین کوشید.

انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز