رسالت دانشگاه معرفی الگوهای اخلاقی و علمی است

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۶:۵۴:۱۹
کد خبر: ۱۳۵۶۹۲۴
رسالت دانشگاه معرفی الگوهای اخلاقی و علمی است
 3 ربع زندگی استاد عبدالله مسعودی آرانی به گواه بسیاری از استادان، دوستان و شاگردان وی دارای نکات ارزنده است که قایلیت معرفی به نسل جوان را دارد تا الگوهای زندگی خود را افرادی شایسته فرهنگی قراردهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کاشان؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در آیین ارج‌داشت مقام علمی فرهنگی استاد عبدالله مسعودی آرانی گفت: این دانشگاه تکریم از مفاخر علمی، فرهنگی با هدف ارائه الگوهای شایسته اخلاقی را رسالت خود می داند. 

میثم عرب زاده گفت: 3 ربع زندگی استاد عبدالله مسعودی آرانی به گواه بسیاری از استادان، دوستان و شاگردان وی دارای نکات ارزنده است که قایلیت معرفی به نسل جوان را دارد تا الگوهای زندگی خود را افرادی شایسته فرهنگی قراردهند نه اینکه با انتخاب افرادی که کمترین بهره‌ ای از ادب، علم و دانایی نبرده اند مسیر زندگی خود را به سوی نیستی سوق دهند.

IMG-20220727-WA0111

او به نقش خانواده در زندگی موفق مردان بزرگ اشاره کرد و افزود: خانواده، مستحکم ترین نهاد اجتماعی در رشد فضائل و کامیابی هاست و موفق ترین انسان‌ها در خانواده‌های موفق به رشد وکمال می رسند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: به گواه تاریخ بسیاری از شخصیت‌های علمی ادبی و دینی، موفقیت خود را مرهون پشتیبانی و شکیبایی و هم‌آوایی همسر و خانواده محترم دانسته و همواره بر این نقش اثرگذار تاکید ورزیده‌اند.

 میثم عرب زاده تصریح کرد : نگاهی به کارنامه درخشان چهره‌یِ درخشان ادب و فرهنگ منطقه فرهنگی کاشان، استاد عبدالله مسعودی آرانی در طول عمر با برکت خود و نیز یادکرد همراهی‌های بی‌پایان همسر و خانواده در مقدمه کتاب‌های منتشر شده ایشان، نشانه‌یِ روشنی از سهم شایسته خانواده در توفیقات علمی و ادبی و مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی آن استاد خدوم است.

او با اشاره به یکی از سی مقاله منتشره شده استاد مسعودی در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی با عنوان " امام حسین علیه السلام در ادب فارسی گفت: ابوالحسن کسایی مروزی یکی از بزرگترین و در واقع نخستین شاعر فارسی زبان است که در مدح امام حسین علیه السلام" مرثیه عاشورایی" سروده است :

میراث مصطفی را فرزند مرتضی را / مقتول کربلا را تازه کنم تولا

آن میر سربریده در خاک و خون تپیده / از آب ناچشیده گشته اسیر غوغا

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان هم با اشاره به اخلاق ممتاز استاد مسعودی آرانی گفت: وی با متانت و رفتار و کردار مطلوب آثار ممتازی از خود به جای گذاشته است.

همچنین در این آیین لوح تقدیر و هدایای دانشگاه فنی حرفه ای شهید رجایی کاشان و آستان حضرت محمد هلال علیه السلام و شهرداری آران و بیدگل به میثم عرب زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به جهت برگزاری شایسته آیین ارج داشت مقام علمی فرهنگی استاد عبدالله مسعودی آرانی اهدا شد.

گفتنی است  استاد عبدالله مسعودی آرانی با تصحیح مجموعه آثار نظام وفا آرانی، کتاب اخلاق جلالی، دیوان صباحی بیدگلی، عقداللئالی (ملامحمودامام جمعه آرانی)، دیوان فرقتی و همچنین تألیف مقالاتی در دایره‌المعارف بزرگ اسلامی آثار ارزنده‌ای به یادگار گذاشت که هر یک از آنها منابع اصلی تحقیق در موضوعات مرتبط شد.

او سال‌ها در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های آران و بیدگل و کاشان به تدریس ادبیات فارسی پرداخت و در زمینه احیای آثار مکتوب دغدغه داشت.

آخرین فعالیت پژوهشی این ادیب، تصحیح کتاب "دبستان واعظین" در باب تفسیر سوره یوسف از ملااحمد امام جمعه آرانی بود که به علت ابتلاء به بیماری نیمه‌تمام ماند.

استاد عبدالله مسعودی آرانی دهم مرداد ۱۳۲۵ در محله دربند و در بیت عالم برجسته ملامحمد علی دربندی در آران و بیدگل به دنیا آمد و در ۷۵ سالگی به دلیل سرطان درگذشت.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز