رقابت ناسالم بین باشگاهها در بستن قراردادهای سنگین/ تقابل جذاب سرخابی ها و اصفهانی‌ها در شروع لیگ

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۱۵:۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۳۶۱۷۸۹
رقابت ناسالم بین باشگاهها در بستن قراردادهای سنگین/ تقابل جذاب سرخابی ها و اصفهانی‌ها در شروع لیگ
کربکندی گفت: سپاهان تیم خود را برای قهرمانی بسته و یکی از مدعیان قهرمانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص شروع فصل تازه رقابت های با اشاره به تفکرات متفاوتی که در خصوص دو تیم سپاهان و ذوب آهن وجود دارد، می گوید: سپاهان تیم خود را برای قهرمانی بسته است و از یکی از مدعیان قهرمانی است؛ اما جریان برای ذوب آهن با توجه به شرایطی که دارد به گونه ای دیگر است و آن‌ها تیم را برای خوب بازی کردن بستند. 

رسول کربکندی در گفت و گویی اظهار داشت: سپاهان با آوردن کادر مربیان خارجی نشان داده هدف و برنامه های خاصی دارد، آن‌ها بازیکنان خوب و با کیفیتی را از دست دادند که تلاش شد نفرات جایگزین خوبی به تیم منتقل شوند، بازیکنانی که در بین آن‌ها بازیکنان خارجی نیز حضور دارند و به نظر می رسد بازیکنان خوبی هستند.

وی افزود: سپاهان همیشه با نمایش خوب و باکیفیتی که داشته در جمع مدعیان بوده است، این فصل نیز با بازیکنانی که گرفته اند، نشان داده اند به دنبال یک فصل پرهیجان و جذاب هستند تا بتوانند به هدفی که می خواهند دست پیدا کنند. 

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص تیم فوتبال ذوب آهن گفت: ذوب آهن نیزبا نگه داشتن سرمربی فصل گذشته خود به دنبال ایجاد یک آرامش و ثبات است، ذوب آهن با توجه به داشته ها و بودجه ای که دارد سعی کرده با تقویت و جایگزینی نفرات از دست داده این فصل را بهتر از فصل گذشته شروع کند. به نظر می رسد ذوب آهن دوران ناکامی خود را پشت سرگذاشته است. شاگردان تارتار با قرار گرفتن در رده هفتم لیگ گذشته کمتر هواداران خود را در استرس خطر سقوط قرار دادند و این انتظار است که تیم جوان و با انگیزه ذوب آهن در این فصل با خودباوری و اعتماد به نفس بیشتر بتوانند بازی‌های بهترو با کیفیت تری به نمایش و جایگاه خوبی در این فصل به دست آورند؛ البته که بودجه و شرایط ذوب آهن این اجازه را به آن‌ها نداد که همپای تیم های مدعی چون استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد گل گهر و سایر تیم های بخش صنایع و خصوصی یارگیری سنگینی داشته باشند؛ اما به نظر می رسد بازیکنانی که این فصل پیراهن سبزپوشان اصفهانی را برتن می کنند به دنبال اثبات و نشان دادن توانایی خود در میدان هستند.

وی اضافه کرد:هر مربی به دنبال ثبات در تیمش است و با توجه به ماندن تارتار در ذوب آهن به نظر می رسد به شناخت بیشتری از بازیکنان خود رسیده است و در این فصل می تواند با شناخت بیشتری ترکیب دلخواه خود را در هر بازی به میدان بفرستد که امیدوارم در این مسیر موفق عمل کند.

کربکندی در خصوص بازی های هفته نخست لیگ و تقابل دو تیم اصفهانی با سرخابی ها تهرانی گفت: استقلال پس از قهرمانی در لیگ با آوردن یک مربی خارجی و تغییراتی که داشت به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی خود است، تقابل دو مربی خارجی که هدایت دو تیم خوب و باکیفیت سپاهان و استقلال را در دست دارند، می تواند نوید دهنده یک بازی زیبا و پرهیجان باشد. تفکرات دو مربی در کنار بازیکنان خوب و کیفیتی که در اختیار دارند با حضور تماشاگران می تواند یک شروع خوب و جذاب بعد از مدتها در لیگ فوتبال کشورمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دیگر سوی میدان در روز دوم هفته نخست لیگ برتر، ذوب آهن در خانه میزبان پرسپولیسی است که آن‌ها هم تغییرات زیادی داشتند و گل محمدی سعی دارد تا لیگ را با پیروزی آغاز کرده و بتواند از همان ابتدای لیگ در قواره یک مدعی ظاهر شود.

این پیشکسوت فوتبال به اشاره به این تقابل در هفته نخست تاکیدکرد: به دلیل نبود شناخت کافی تیم ها در هفته نخست، تیمی بهتر نتیجه می گیرد که بتواند از اشتباهات حریف خود استفاده بهتری داشته باشد، چرا که بیشتر تیم ها دچار تغییرات زیادی شدند و جا به جایی بازیکنان در بیشتر تیم ها به ویژه مدعیان به گونه ای است که فرصت برای استفاده رقبا ایجاد می کند تا با زیرکی و تیزهوشی از اشتباهات رقیب به سود خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: در مجموع حضور مربیان و بازیکنان خارجی زیاد در فصل جدید می تواند جذابیت های خاصی را برای لیگ برتر فوتبال کشورمان به همراه داشته باشد که امیدوارم شاهد کیفیت خوبی از سوی این افراد باشیم تا به بالا بردن کیفیت لیگ کمک کند. 

کربکندی همچنین در خصوص وضعیت قراردادهای سنگین بازیکنان گفت: متاسفانه این فصل باز هم شاهد رقابت ناسالم باشگاهها در بستن قراردادهای نامتعارف هستیم، افزایش بی رویه قراردادهایی که می توان گفت برای لیگ ما همانند سم عمل می کند؛ چرا بازیکنی که فصل گذشته قرارداد 3-2 میلیاردی داشته بدون هیچ امتیازی و تغییری در کیفیت عملکردش این فصل قرارداد 15-10 میلیاردی ببندد. قراردادهای بازیکنان به هیچ عنوان با وضعیت اقتصادی باشگاهها و شرایط جامعه هم خوانی ندارد، وضعیت بسته شدن قرارداد بازیکنان به گونه ای شده که بین باشگاهها رقابت ناسالمی ایجاد شده که می تواند در آینده به لیگ ضربه بزند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز