ساکت: سپاهان طلایه دار قطب گردشگری ورزشی کشور است

۱۴۰۱/۰۷/۱۴ - ۱۱:۵۷:۱۳
کد خبر: ۱۳۸۴۰۰۱
ساکت: سپاهان طلایه دار قطب گردشگری ورزشی کشور است
مدیرعامل باشگاه سپاهان می گوید موزه افتخارات باشگاه سپاهان و همچنین مجموعه نقش جهان به عنوان قطب اصلی گردشگری ورزشی در کشور محسوب می شود که میزبان بازدید کنندگان داخلی و خارجی و میهمانان سیاسی و عالی رتبه استان نیز است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمدرضا  ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در مراسم افتتاح فاز دوم موزه افتخارات باشگاه سپاهان اظهارداشت: نگاه باشگاه سپاهان نگاهی چند بعدی به ابعاد مختلف ورزشی است و موضوع یاد و خاطره ها، نام و نشانها و رویدادها باید به عنوان بخشی از هویت باشگاه ثبت شود، آیندگان باید از تاریخچه و هویت باشگاه آگاهی داشته باشند تا تاریخ چندین ساله باشگاه و مسیری که از گذشته تا به امروز طی کرده اند مشخص شود.

وی افزود؛ از آنجا که به عنوان اولین باشگاهی در ایران هستیم که مجوز خود را هر سال با نظارت AFC و FIFA بدون مشکل تمدید می کند، در حالی که سال گذشته AFC با کنترل و ارزیابی کامل تری که انجام گرفت، در بین تمامی باشگاههای ایران باز هم اولین باشگاهی بودیم که این مجوز را دریافت کرد، در حالیکه برخی از باشگاههای ریشه دار ما نتوانستند این مجوز را دریافت کنند تنها دو باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و فولاد خوزستان توانستند این مجوز را کسب کنند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با بیان اینکه در دریافت  مجوز حرفه ای تمام ابعاد و موضوعات در نظر گرفته می شود، خاطرنشان کرد: موضوعاتی چون زیر ساخت ها و امکانات و ابراز و تجهیزات، تیم های ورزشی و بحث رسانه و هویت باشگاه مدنظر بوده است.

وی با اشاره به سردیس بزرگان ورزش و کشور از جمله سردیس دو اسطوره بزرگ فوتبال کشورمان استاد حریری و یاوری در کنار سردیس سردار سلیمانی در ورزشگاه نقش جهان، اظهارداشت: استادیوم ۷۵ هزار نفری نقش جهان به عنوان بزرگترین پروژه ورزشی بعد از انقلاب به عنوان اولین قطب گردشگری ورزشی کشورمان و اصفهان مطرح شده است و در این مدت شاهد بازدید افراد و نمایندگان مختلف داخلی و خارجی هستیم.

IMG-20221007-WA0064

ساکت با بیان اینکه سپاهان به عنوان طلایه دار در گردشگری ورزشی کشور است، تاکیدکرد: مجموعه فولاد مبارکه سپاهان با ورود به موضوع ورزشگاه این مجموعه را به یکی از زیباترین و کامل ترین مجموعه های ورزشی کشور تبدیل کرده و در حال حاضر نیز مشغول به تکمیل پروژه های مختلف آن است و هر نیز روز به دنبال به روز رسانی و استفاده از آخرین تکنولوژی برای نگهداری و تکمیل پروژه های ساخته شده در مجموعه ورزشگاه بزرگ نقش جهان است که ساختمان فوتبال این مجموعه که شامل زمین چمن و بخش اداری، موزه افتخارات و سایر بخشهای آن است در چهار طبقه به ارتفاع ۱۷ متر احداث شده است.

وی افزود: علاوه بر موزه افتخارات به دنبال برپایی موزه های اختصاصی رشته های زیر مجموعه و همچنین موزه مربوط به فولادمبارکه سپاهان هستیم تا باتوجه به شرایطی که همگان امکان بازدید از کارخانه فولاد را ندارند، بتوانند در این موزه تلاش ها و سختی هایی که این افراد در دل صنعت با آن روبرو هستند را در روزها و سالهای که با تحریم ها روبرو هستیم در روزهایی که در اوج استاندارد هستند تولیدات آنها به ۴۶ کشور صادر می شود، در کنار این محصول و اقدام ارزنده مسئولیت اجتماعی فولادمبارکه سپاهان در بخشهای صنعت، تولیدات اختصاصی، پزشکی و سلامت و ورزشی اقدمات لازم را انجام می دهند. در دوران کرونا شرکت فولاد مبارکه پرچمدار کمک رسانی به بخش درمانی بود.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به بحث گردشگری و استقبال خوبی که برای بازدید از نقش جهان می شود، گفت: خرسندیم گروههای مختلف مردم و خانوادها، بخش دانش آموزی، علمی، فرهنگی و تمامی اقشار از طریق سایت اقدام به ثبت نام برای بازدید از این مجموعه را دارند و در کنار آن میهمانان داخلی و خارجی استانداری نیز پایه ثابت این بازدید ها هستند.

وی ادامه داد: قطب گردشگری ورزشی به یک رشته تعلق ندارد، و بنابر سیاست‌گذاری‌های انجام شده به تمام رشته‌های قابل فعالیت در هر دو بخش بانوان و آقایان متعلق است. یکی از ضروریات باشگاه اسپورت کلاب سپاهان به‌عنوان متنوع‌ترین باشگاه ورزشی کشور ثبت افتخارات ماندگار است که تاکنون تنها ۳۰ درصد آن ساماندهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۷۰۰ کاپ و مدال هنوز در انبار ورزشگاه است که سازماندهی نشده و در آینده به مجموعه موزه اضافه خواهد شد و نگاه چند رشته ای به جریان موزه افتخارات داریم.

ساکت اضافه کرد: باشگاه سپاهان به عنوان پرافتخارترین تیم هندبال کشور است و زمانی بیشترین آمار ورزشکاران ملی پوش را داشت و امروز نیز بخشی از غرفه های باشگاه را به هندبال اختصاص دادیم که شروع آن با یکی از پرافتخارترین بازیکنان این رشته مجید رحیمی زاده است، در رشته دوچرخه سواری نیز رکاب زن پرافتخار ایران و آسیا، امروز یادمانها و خاطرات مهدی ناطقی را نیز به مجموعه موزه افتخارات اضافه خواهیم کرد.

وی افزود: زینب ملکی دختری که نشان داد محدودیت ها مانعی برای افتخار آفرینی نمی شود، فردی که پیشتاز در والیبال نشسته بوده و الگویی برای جذب افراد دیگری هم بوده است و در نهایت هاجر دباغی به عنوان بخشی از نماد باشگاه سپاهان که سال گذشته در جریان لیگ برتر تعداد گل‌های خود را از مرز ۱۰۰ گل عبور داد ویکی از بازیکنان متعصب باشگاه است که در رده های مختلف سنی در تیم های ملی فوتبال زده است نفراتی هستند که بخشی از افتخارات آنها در فاز دوم موزه به موزه افتخارات باشگاه سپاهان اضافه شده است.

ساکت گفت: این شروعی دیگر برای بحث گردشگری ورزشی باشگاه بود که بگوییم قطب گردشگری ورزشی ما متنوع و جذاب تر از آن خواهد بود که تصور کنید، ۲۷ رشته ورزشی و ۹۱ تیم ورزشی که باید نگاه یکسانی به آنها داشته و ظرفیت آنها را باید بتوانیم به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز