مورایس: از این بعد همه بازیهای لیگ جذاب خواهد بود/ بازیکنان ایرانی کیفیت خوبی دارند

۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - ۲۱:۰۳:۳۴
کد خبر: ۱۴۴۲۳۵۶
مورایس: از این بعد همه بازیهای لیگ جذاب خواهد بود/ بازیکنان ایرانی کیفیت خوبی دارند
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: همیشه انتظار بازی جذاب را دارم، در جایی از لیگ هستیم که همه بازی‌ها جذاب هستند. به غیر از سه چهار تیم که از امکانات خیلی خوبی برخوردار هستند، فکر می‌کنم بقیه تیم‌ها در یک سطح قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: همه می‌دانیم که یک بازی دیگر لیگ است و به 10 بازی آخر مسابقات رسیدیم. خیلی جالب است که ببینیم ما و بقیه تیم‌ها از این به بعد چطور جایگاه‌مان را مدیریت می‌کنیم و چطور می‌جنگیم که به هدف‌مان برسیم.

وی ادامه داد: من هم با بقیه افرادی که عاشق فوتبال هستند، فرقی نمی‌کنم و خیلی جذاب است از این به بعد ببینم چه اتفاقی می‌افتد و چطور با چالش‌ها مواجه می‌شویم. این موضوعی است که برای من جالب است. لیگ ساده‌ای نیست و می‌توانیم با توجه به نتیجه‌ها و بازی‌ها این موضوع را ببینیم. زمین‌ها کیفیت مناسبی ندارند. همیشه بحث کیفیت بازیکنان نیست و بعضی اوقات هم موضوع به کیفیت زمین‌ها برمی‌گردد که گاهاً مناسب نیستند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطر نشان کرد: من این را مطرح کردم چون دوست داشتم یک پیامی به همه بدهم. اگر قرار باشد به سطحی که می‌خواهیم برسیم خیلی بستگی به کیفیت زمین‌ها دارد تا بتوانیم در زمین خوب تمرین و همان را در زمین بازی ارائه کنیم. به همین خاطر است که فوتبال اسپانیا و انگلیس را می‌بینیم که پاس‌های خوب و سرعتی خوب دارند. می‌توانم بگویم آنها تفاوت زیادی با بازیکنان ما در ایران ندارند، فقط تفاوتش این است که هر روز در یک زمین فوق‌العاده خوب تمرین می‌کنند، اما ما این شرایط را متأسفانه در ایران نداریم.

مورایس در ادامه صحبت‌های خود درباره کیفیت زمین و امکانات فوتبال ایران گفت: همه چیز بستگی به کیفیت بازیکن ندارد. ما باید به اصول، پایه و امکانات فکر کنیم که من این موضوع را در ایران نمی‌بینم. من همه جای دنیا بودم، اما کیفیتی که از بازیکنان ایران می‌بینم فوق‌العاده است. ما اگر بتوانیم اصول و پایه را فراهم کنیم؛‌ مطمئن باشید در هر مسابقات آسیایی ایران می‌تواند قهرمان شود. پس اگر ما تا الان نتوانستیم مقامی کسب کنیم به خاطر همین اصول و پایه‌ای است که فراهم نکردیم. من می‌توانم بگویم در منطقه آسیا بازیکنان ایرانی کیفیت‌شان خیلی خیلی بالاتر از سایر کشورها است، پس اگر اتفاقی که می‌خواهیم نمی‌افتد ربطی به بازیکنان ندارد، بلکه به خاطر اصولی است که برای آنها فراهم نمی‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این سؤال که «با توجه به آنالیزی که از آلومینیوم داشته‌اید، فردا می‌توانیم انتظار بازی جذابی را داشته باشیم؟»، اظهار داشت: همیشه انتظار بازی جذاب را دارم. الان در جایی از لیگ هستیم که همه بازی‌ها جذاب هستند. به غیر از سه چهار تیم که از امکانات خیلی خوبی برخوردار هستند، فکر می‌کنم بقیه تیم‌ها در یک سطح قرار دارند. تیم آلومینیوم تیمی است که می‌دانیم شکست آنها کار ساده‌ای نیست و تیمی بوده که کم گل خورده است. برای ما بازی ساده‌ای نخواهد بود و همه چیز به خودمان بستگی دارد تا فردا را به بهترین روزمان تبدیل کنیم. انتظار ما این است با تمریناتی که داشتیم بتوانیم روزمان را بسازیم، ولی نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

مورایس در پاسخ به این پرسش که مقابل آلومینیوم غیر از مغانلو و احمدزاده تیمش محروم یا مصدوم دیگری دارد یا خیر، تصریح کرد: محروم که نداریم و تنها بازیکن مصدوم ما مانوئل فرناندز است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در واکنش به طرح این موضوع که پیش از این از کیفیت بازیکنان ایرانی تعریف کرده است. با این اوصاف آیا این موضوع ارتباطی به اینکه جزو گزینه‌های تیم ملی قرار گرفته است ندارد و آیا برنامه‌ای به فدراسیون فوتبال داده است یا خیر، خاطر نشان کرد: شما درباره موضوعی صحبت می‌کنید که من از آن هیچ خبری ندارم. وقتی من به ایران آمدم یکی از وظایفم این بود که بتوانم بازیکنان ایرانی را بشناسم. همانطور که می‌دانید تیم آخر من در آسیا الهلال بوده است. بازیکنان ایرانی پتانسیل این را دارند تا یک تیم ایرانی در آسیا قهرمان شود.

وی ادامه داد: بازیکنان ایرانی سریع‌تر، جنگنده‌تر و قوی‌تر هستند. اینجا مثل اروپا نیست، شما اگر یک تیم اروپایی داشته باشید می‌توانید از بلژیک، ایتالیا، اسپانیا و آلمان بازیکن بیاورید و یک تیم خوب بسازید، ولی در آسیا اینطور نیست و ایران یکی از کشورهایی است که تعداد بازیکنان خوبش اینقدر زیاد است که شما می‌توانید در ایران یک تیم خوب ایرانی داشته باشید. من مربی تیم سپاهان هستم و هیچ کاری به تیم ملی ایران ندارم و اگر درباره این موضوع صحبت کردم فقط به خاطر این است که در ایران کار می‌کنم و باید بازیکنان ایرانی را بشناسم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز