شورای اسلامی شهر اصفهان ، شهرداری را موظف کرده است بخشی از خط دو مترو تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برساند

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۱۱:۲۶:۱۲
کد خبر: ۱۴۴۷۰۰۴
شورای اسلامی شهر اصفهان ، شهرداری را موظف کرده است بخشی از خط دو مترو تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برساند
امروز علی قاسم‌زاده‌ شهردار اصفهان در نشست خبری پایان سال خود با حضور اصحاب رسانه پاسخگوی سوالات آنها بود .

به گزارش برنا از اصفهان ، شهردار اصفهان در رابطه با تمرکز مدیریت شهری بر روی حوزه حمل ونقل گفت: خط دوم مترو از دو سمت در حال احداث است و شورای اسلامی شهر شهرداری را موظف کرده است که بخشی از خط دو مترو تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برساند، بر این اساس به سمت تحقق این انتظار به سرعت پیش خواهیم رفت.

قاسم زاده  با اشاره به اینکه قرارداد اولیه با شرکت مپنا برای تکمیل خط دو متروی این کلان‌شهر اواخر سال گذشته تصویب شد، تصریح کرد: رقم قرارداد ۶۰۰ میلیون یورو است که بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ شهرداری‌ها محسوب می‌شود، همچنین در یک سال گذشته تشریفات قانونی آن انجام و ماه گذشته مصوبه آن در دولت نهایی شد و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر خاطرنشان کرد : پروژه رینگ حفاظتی شهر یکی از طرح‌های فعال در شهر است که در دوره گذشته احداث آن آغاز شده بود، از این‌رو بدون یک روز تعطیلی، اجرای این پروژه با شتاب ادامه دارد.

قاسم‌زاده با اشاره به تداوم خط یک متروی اصفهان اظهار کرد: ادامه خط یک مترو از شهرک قدس تا دانشگاه صنعتی اصفهان مصوب شده و آماده انعقاد قرارداد است، همچنین خرید ۲۸۵ اتوبوس شهری جدید از پروژه‌های شاخص در حوزه حمل‌ونقل شهری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تمرکز مدیریت شهر در حوزه فرهنگی بر فرهنگ شهروندی و شهرنشینی است، گفت: از نظر فرهنگ شهروندی اصفهان نسبت به سایر کلان‌شهرها فعالیت رو به جلویی داشته است اما مدتی وقفه در این حوزه ایجاد شد، بر این اساس در بدو ورود به مدیریت شهر بر واگذاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به مردم تاکید شد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در این راستا تسهیل‌گری و مردم‌سپاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ شهروندی نیز از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری در سال جاری بوده است که سال آینده با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه عمران نیز فعالیت‌های خوبی در سال ۱۴۰۱ داشتیم، گفت: تکمیل زیرگذر اندیشه در منطقه ۱۳، تقاطع غیر همسطح دکتر آشتیانی، تکمیل خروجی شهید کشوری، افتتاح حدود ۱۰ مجموعه فرهنگی ورزشی و تکمیل حدود ۵۰۰ پروژه خرد نیز از جمله اقداماتی است که شهرداری طی سال جاری در برنامه خود داشته است.

قاسم‌زاده با اشاره به عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار، افزود: این تقاطع در یکی از محورهای پرخطر شهر سمت ورودی دولت‌آباد احداث شده است و هفته گذشته برای استفاده شهروندان بازگشایی شد تا در آستانه نوروز به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و پس از تعطیلات نوروز با رفع دو مشکل برق و روشنایی به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه زیر گذر اندیشه روبه‌روی زندان برای عید نوروز به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: تقاطع غیر همسطح دکتر آشتیانی نیز در حال احداث است و بهار ۱۴۰۲ تکمیل و افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰۰ پروژه خرد عمرانی در قالب پیاده‌رو سازی، اصلاح معابر و خیابان سازی انجام که بخش عمده‌ای از آن تقدیم مردم شده است.

تشریح بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان

قاسم‌زاده با اشاره به تصویب بودجه ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری این کلان‌شهر اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری حدود ۶۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافت، لذا امیدواریم این منابع را تحقق بخشیم و سال آینده خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه حدود ۷۳ درصد از بودجه شهرداری در سال آینده به فعالیت‌های عمرانی و ۲۷ درصد به فعالیت‌های جاری شهرداری اختصاص یافته است، گفت: در شهرداری اصفهان سعی شده است که نسبت ۷۰ به ۳۰ بودجه عمرانی و هزینه‌ای به‌هم نخورد و این رویکرد از موفقیت‌های بودجه‌ریزی در شهرداری اصفهان است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۶۷ درصد از بودجه به تملک دارایی سرمایه‌ای و شش درصد تملک دارایی‌های مالی اختصاص داده شده است، افزود: ۴۱ از بودجه سال آینده به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، ۱۹ درصد بودجه حوزه خدمات شهری، ۱۳ درصد به حوزه مالی و اقتصادی، ۱۱ درصد به حوزه برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، ۱۰ درصد به حوزه فرهنگی و اجتماعی و سه درصد به حوزه شهرسازی و دو درصد نیز به مسائل عمرانی و پروژه‌های خرد اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی ۱۴۰۲ شهرداری ۱۴ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، تصریح کرد: عدد بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۱، ۹ هزار میلیارد تومان بود که بیش از ۷ هزار میلیارد تومان آن تحقق یافت.

انتهای خبر

نظر شما