معاون استاندار در یادواره شهدای شهر ونک سمیرم : فرهنگ شهیدپروری و شهادت با بیان خوب اعتقادات شهدا زنده بماند

۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - ۱۷:۲۴:۱۰
کد خبر: ۱۴۵۰۰۲۴
معاون استاندار در یادواره شهدای شهر ونک سمیرم : فرهنگ شهیدپروری و شهادت با بیان خوب اعتقادات شهدا زنده بماند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: راه شهدا بزرگ و در این مسیر به حد اعلا کار کردن سخت اما دست یافتنی است.

به گزارش برنا از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در سی و هشتمین یادواره سرداران و یکصد شهید شهر ونک با اشاره به حضور پرشور مردم در این مراسم، گفت: با حضور در این یادواره و دیدن عکس شهدا حس و حال دیگری پیدا کردم چرا که با تعدادی از این شهدا همسنگر بوده و مردانگی‌هایشان را دیده بودم.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب مبنی بر «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، افزود: برای این امر باید هنر و اعتقادات شهدا را مد نظر قرار دهیم.

جان‌نثاری با بیان اینکه شهر ونک در زمان جنگ با حدود ۲ هزار نفر جمعیت روستایی بود که دسترسی به جایی نداشته و حدود ۵۰۰ مرد جنگ در این روستا حضور داشتند که از این تعداد ۲۰ درصد یعنی صد نفر شهید شدند و بقیه نیز جانباز و آزاده و یادگاران جنگ هستند، تصریح کرد: تقدیم یکصد شهید گلگون کفن توسط مردم شهید پرور شهر ونک نسبت به سرانه جمعیت در هشت سال دفاع مقدس زبان‌زد و مورد احترام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه دشمن نمی‌داند شهری وجود دارد که صد شهید دارد و مردم آن چقدر غیرت دارند، بیان کرد: شهدا هیچ‌وقت و خصوصا شب عملیات نپرسیدند که آیا معبر باز است یا نه و گرامیداشت یاد شهدا یعنی خودمان را با این سبک نگاه داریم.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ شهیدپروری و شهادت با بیان خوب اعتقادات شهدا زنده بماند، البته نباید برای جوانان به گونه‌ای حرف زد که شهدا انسان‌های دست نیافتنی هستند، مردان میدان خودشان را نشان می‌دهند و در این راستا شهید حججی، شهدای مدافع امنیت، سلامت و حرم هم در این عصر حضور داشتند.

جان‌نثاری عنوان کرد: راه شهدا بزرگ و در این مسیر به حد اعلا کار کردن سخت، اما دست یافتنی است؛ جوانان باید بدانند با اعتقادات صحیح و درست زندگی کردن به نماد شهادت دست پیدا می‌کنند اما اگر مختصات درست بیان نشود، حرکت‌آفرین و امید آفرین نخواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: جوانان امروز بدانند اگر شهدایی زندگی کنند و صفات و خصوصیات ولایت‌مداری و اعتقادات شهدا را در خود به‌ وجود بیاورند به جوانان آن‌روز دست پیدا می‌کنند.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از کتاب سردار آدینه زندگی‌نامه و خاطرات سردار شهید اسکندر محمودی فرمانده گردان یازهرا(س)، لشکر ۱۴ امام حسین(ع)، تیپ قمر بنی هاشم و مستند حماسه یک روستا رونمایی شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز