احیای ماکت ابنیه تاریخی تخریب شده اصفهان به مناسبت نوروز

۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۱۷:۵۲:۳۷
کد خبر: ۱۴۵۱۵۷۲
احیای ماکت ابنیه تاریخی تخریب شده اصفهان به مناسبت نوروز
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: ماکت هفت ابنیه تخریب شده اصفهان در محور تاریخی کنار پل خواجو از جمله عمارت نمکدان، کاخ آیینه، جهان‌نما، باغ زرشک، هزارجریب و شیرخانه احیا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، حمید قنادنیا، اظهار داشت: سازمان زیباسازی به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز در دو حوزه پیرایش و آرایش شهری، فعالیت خود را آغاز کرد.

او افزود: در حوزه پیرایش، مبحث اصلی حذف اضافات و نازیبایی‌ها در مناطق پانزده‌گانه شهرداری بود و در مناطق ذکر شده، المان‌های جدید نصب شد؛ همچنین با توجه به طرح‌های سازمان زیباسازی، تمام مناطق به سفره هفت‌سین مزین شد.

قنادنیا ادامه داد: حوزه فعالیت گرافیک شهری با رنگ و گرافیک شهر در ارتباط است، از همین‌رو رنگ‌آمیزی جداول و مبلمان شهری، نرده‌ها و اسباب و اثاثیه شهری در دستور کار قرار گرفت و دیواره‌های بلوکی یا آجری زبر که دارای چهره نازیبایی بودند، پلاسترزنی و ۱۴ هزار مترمربع طرح دیوارنگاره با تم نگارگری در محور خیابان‌های سروش و کاوه انجام شد.

او با بیان اینکه در راستای ارتقای مبلمان شهری، محور مبلمان بازیکده‌های خلاق در دستور کار است که به صورت متمرکز در باغ غدیر افتتاح خواهد شد، گفت: درحال‌حاضر هماهنگی‌های لازم انجام، بازی‌ها در محور باغ غدیر نصب شده و روشنایی و جانمایی آن در دست اقدام است تا شاهد مسابقات پرهیجان باشیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اظهار داشت: از بیست‌وپنجمبهمن تا هفتم اسفند سال گذشته، سمپوزیوم بین‌المللی نماد با عنوان «شهر زندگی» با متریال فلز با شرکت ۱۴ هنرمند درجه یک از ایران، ارمنستان، ترکیه و روسیه برپا شد و ۱۴ اثر منتخب آنها به مدت دو ماه در محور خیابان کمال اسماعیل رونمایی و در مناطق پانزده‌گانه شهرداری نصب خواهد شد.

او با اشاره به نصب «نماد تفکر» در منطقه پنج شهرداری اصفهان، افزود: هفت ابنیه تخریب شده اصفهان در محور تاریخی کنار پل خواجو از جمله عمارت نمکدان، کاخ آئینه، جهان‌نما، باغ زرشک، هزارجریب و شیرخانه با عنوان «نیمه پنهان اصفهان» احیا شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به انجام فعالیت‌های فضاسازی در پنج محور گردشگری شهر از جمله چهارباغ و سپاه، گفت: تزئین تنه درختان خشک شده و کشیدن نقاشی‌های سه بعدی روی سنگ از سایر اقدامات فضاسازی، زیباسازی و آذین‌بندی شهر است.

وی اضافه کرد: با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان در سال جاری، نصب دو هزار پرچم در رینگ دوم شهر اصفهان با طرحی ویژه و شعار «شهر اصفهان، شهر رمضان» در دستور کار است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز