جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خبر داد: ۱۲۳ هزار نفر در شهر اصفهان اسکان یافتند

۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۹:۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۴۵۲۲۳۵
جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خبر داد: ۱۲۳ هزار نفر در شهر اصفهان اسکان یافتند
جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان از خرداد ۱۴۰۱ شکل گرفت و تاکنون با همگرایی و همدلی عملکرد قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مهدی بقایی در جلسه هماهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه شب گذشته به‌رغم بارش باران، ۱۲۳ هزار نفر در شهر اصفهان اسکان یافتند، اظهار کرد: شرایط باغ فدک، مراکز اسکان و دیگر اماکن شهری مناسب است.

او با بیان اینکه طبق تمهیدات اندیشیده شده در ورودی مجموعه باغ فدک ترافیکی وجود نداشت، خاطرنشان کرد: تنها در مقطعی از زمان به دلیل بارش شدید باران درب باغ فدک بسته شد.

جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه مسئله اطلاع‌رسانی در ورودی‌های شهر باید تقویت شود، گفت: بحث عفاف و حجاب و فضای دینی در باغ فدک نیز باید توسط حوزه روابط عمومی ارتقا یابد.

بقایی با بیان اینکه از مسئولان کمیته‌ها درخواست می‌شود که در سامانه «فرابر» حضور داشته باشند، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی خوبی اجرا شده است که مسافران و شهروندان از آنها رضایت داشتند؛ همچنین در مراکز تفریحی همچون ناژوان و شهر رویاها نیز مشکلی وجود نداشت.

او با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی از شب گذشته تا صبح امروز به دنبال رفع مشکلات ناشی از برودت هوا برای چادرخواب‌ها بودند، گفت: اقدامات خوبی در باغ فدک انجام شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به رفع مشکل آب شرب، برپایی بازارچه و خیابان‌سازی اشاره کرد، هرچند این مجموعه نیازمند زیرساخت‌های بیشتری است اما اقدامات انجام شده با اولویت‌بندی درستی انجام شده است.

جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در مجموع ۴۰۴ هزار نفر از ابتدای فعالیت ستاد در مراکزی همچون هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و باغ فدک اسکان یافتند، افزود: سازمان میراث فرهنگی پس از اعمال ضریب‌هایی، آمارهایی را اعلام می‌کند و در مجموع آمار اسکان به‌طورتقریبی افزایشی است.

او گفت: جدا از مجموعه باغ فدک که ظرفیت خوبی دارد، باید تعداد منازل استیجاری را افزایش دهیم، زیرا ورزشگاه‌هایی که برای اسکان در نظر گرفته می‌شود مکان مناسبی به‌دلیل کاربری ورزشی نیست و این منازل که پس از بازدید، با قولنامه اجاره تحویل می‌شود از نظر امنیتی نیز بهتر است.

بقایی خاطرنشان کرد: ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان از خرداد ۱۴۰۱ شکل گرفت و تاکنون با همگرایی و همدلی عملکرد قابل توجهی داشته است، چنانکه در سه شب ابتدایی فعالیت ستاد، باغ فدک باز نشد و سایر مراکز اسکان ظرفیت پذیرایی از مسافران را داشت.

انتهای پیام

نظر شما
پرونده ویژه