یاوری: جذابیت فوتبال به قابل پیش بینی نبودن آن است/ صحبتهای مورایس هوشمندانه است

۱۴۰۲/۰۲/۲۷ - ۱۵:۳۲:۴۳
کد خبر: ۱۴۷۴۳۶۳
یاوری: جذابیت فوتبال به قابل پیش بینی نبودن آن است/ صحبتهای مورایس هوشمندانه است
کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است نساجی برای نشان دادن شخصیت آسیایی خود انگیزه های زیادی دارد تا یک بازی حیثیتی و شرافتمندانه مقابل پرسپولیس انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمد یاوری پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص دو بازی حساس مدعیان قهرمانی در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال با بیان اینکه سپاهان شخصیت قهرمانی دارد، اظهارداشت: سپاهان به ویژه بعد از جام جهانی یک تیم کامل و با نشاط شده و برنامه به برنامه جلو می رود، البته ممکن است در این مسیر اشتباهی هم رخ دهد، مثل بازی حذفی با پرسپولیس یا بازی مقابل ملوان؛ اما این موارد ناگزیر است و نمی توانیم از آن چشم پوشی کنیم.

وی افزود: باز هم تکرار می کنم سپاهان شخصیت قهرمانی دارد. بازی این هفته بسیار سخت است به دلیل اینکه مس کرمان نیز به شدت خطر سقوط را احساس می کنید و در ظرف دیگر میدان با وجود اینکه فکر نمی کنم بازی برای نساجی تغییری ایجاد کند؛ اما در بحث حیثیتی برای آنها بسیار اهمیت دارد. با توجه به میزبانی که دارند و می خواهند لیگ را به خوبی و برد به پایان برسانند و نشان دهند یک تیم در حد و قواره آسیایی هستند برای آنها ایجاد انگیزه کرده و با انجام یک بازی شرافتمندانه می توانند برای پرسپولیس دردسر ساز شوند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است مردم قائمشهر و طرفداران نساجی مردمان شریفی هستند و فوتبال را با چنین مسائلی همراه نمی کنند.

یاوری در خصوص بازی پرسپولیس و گل گهر و اتفاقی که در آن بازی رخ داد، گفت: از ابتدای لیگ ما شاهد تبعیض بودیم. زمانی که این تبعیض به وسیله مسئولان انجام و سپس تزریق می شود چنین مسائلی پیش می آید. اعتقاد من براین است که بازیکنان به نیمکت نگاه می کنند. نبود یک سرمربی مقتدر بر روی نیمکت گل گهر می توانست موثر باشد؛ اما تا این حد! وی تاکید کرد: این که دقیقه ۱۰ بازی تکلیف بازی مشخص شده باشد، مسأله عجیبی است. آن هم از تیمی مثل گل گهر. کادری که در کنار تیم بود به هیچ عنوان جوابگوی شرایط حساسی که ایجاد شده بود نبودند؛ اما این هفته به نساجی امیدوارم. تساوی نساجی و برد سپاهان ورق قهرمانی را برمی گرداند. یاوری خاطرنشان کرد: فوتبال همیشه سرتا پای آن غیرقابل پیش بینی است و این موضوع حتما اتفاق خواهد افتاد،اگر نساجی تیمی باشد که ما می شناسیم. کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص تغییر رویه مورایس در نیم فصل دوم لیگ گفت: همیشه مربیان خارجی که به ایران می آیند به جای اینکه ما از آنها یاد بگیریم و بر روی تاثیر بگذارند و از شخصیت آنها یاد بگیریم؛ عکس قضیه رخ می دهد و ما بر روی آنها تاثیرگذار می شویم. مورایس تا قبل از جام جهانی هنوز شرایط خاص فوتبال ما را نمی شناخت؛ چرا که در تمام دنیا تکلیف نتیجه فوتبال در زمین و VAR مشخص می شود؛ اما در ایران بیشتر مواقع نتیجه بازی بیرون زمین  مشخص می شود و مورایس این موضوع را دیر فهمید.

این پیشکسوت فوتبال معتقد است اگر مورایس قبل جام جهانی این مسأله را فهمیده بود خیلی فرق می کرد. درست است مورایس آدم جنتلمنی است؛ اما آدمهای جنتلمن هم باید گاهی حرف خودشان را بزنند و می گویم دیر شرایط فوتبال ما را فهمید، اگر زودتر فهمیده بود می توانست خود را با شرایط فوتبال ما وفق دهد و زودتر نتیجه بگیرد و البته صحبتهای مورایس در هفته های اخیر تیکه نمی اندازد؛ جملات او هوشمندانه است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز