تارتار: دوست دارم در تیمم برای قهرمانی بجنگد / برخی مربیان بیزینسمن هستند ما عاشق فوتبال هستیم

۱۴۰۲/۰۳/۰۱ - ۰۸:۵۹:۳۳
کد خبر: ۱۴۷۶۲۵۴
تارتار: دوست دارم در تیمم برای قهرمانی بجنگد / برخی مربیان بیزینسمن هستند ما عاشق فوتبال هستیم
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن دوست دارم در تیمی باشم که برای قهرمانی بجنگم، اما اگر قرار باشد چنین تیمی را نداشته باشیم، اینکه بتوانم جوانان خوبی را به فوتبال را به کشور معرفی کنم، این هم ارزشمند و باعث افتخار است. در پانزده سال گذشته بیش از ۸۰-۷۰ بازیکن از لیگ های پایین و رده های پایه به سطح اول فوتبال رسانده ام.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در گفت و گوی تلفنی با برنامه ورزشی ضربه آزاد شبکه اصفهان، با بیان اینکه قراردادم با ذوب آهن تمام شده است، اظهارداشت: باعث افتخار من است که بتوانم با ذوب آهن کار کنم؛ اما فوتبال حرفه ای است و همه به ویژه باشگاه باید بررسی های لازم را انجام دهند و برای سال آینده هدف گذاری کند و بعد به دنبال گزینه های مدنظر برود و اگر شرایط به گونه ای باشد که ادامه همکاری مسیر باشد موجب افتخارم است که مربی تیم بزرگی مثل ذوب آهن باشم.

وی در پاسخ به این سوال که دو فصل با ذوب آهن همکاری کردید، اگر برای این تیم تصمیم گیرنده بودید در بحث بودجه چه می کردید؟ گفت: در حیطه وظایف من نیست؛  اما به عنوان کسی که سالیان سال در فوتبال بوده است و شناخت خوبی از فوتبال کشور دارد، می گویم الان زمانی است که ذوب آهن می تواند شخصیت مدعی شدن برای بالای جدول در فصل آینده را به دست بیاورد، چرا که دو سال نسبتا خوب را داشته است با توجه به بودجه ای که داشتیم و شرایط خوبی را سپری کرد با تمام بدشانسی هایی که داشت سابقه نداشت.

وی ادامه داد: در دوران کاری که داشتم هیچ کدام از  تیمهایم اینقدر مصدوم نداشت؛ اما تقدیر بود و باز هم با وجود این مشکلات نسبت به سال گذشته یک امتیاز کمتر گرفتیم و در بخش آماری در تمام موارد شرایطمان نسبت به فصل گذشته بهتر شده و این نشان می دهد که ما پیشرفت داشته ایم؛ کمتر باختیم و بیشتر گل زدیم، کمتر گل خوردیم و بیشتر مساوی کردیم تا برد و آن هم نشان می دهد تیمی که کمتر ببازد شخصیت بهتری می تواند داشته باشد. الان زمانی است که اگر بودجه مناسبی برای ذوب آهن در نظر گرفته شود فکر می کنم می تواند بجنگد برای کسب سهمیه چرا که تیم ثبات لازم را به دست آورده است.

سرمربی ذوب آهن در پاسخ به اینکه این یک قول از طرف مهدی تارتار می تواند باشد یا خیر، گفت:اشاره کردم باشگاه باید هدف گذاری کند و حتی در کارخانه. امیدوارم این اتفاق رخ دهد و ذوب آهن به دوران خیلی خوب خود در گذشته برگردد. زمانی که تیمی می تواند از همه تیم ها امتیاز بگیرد، ببینید ما تنها از استقلال موفق به گرفتن امتیاز نشدیم از پرسپولیس و سپاهان که بهترین تیم های لیگ بودند و تیم هایی که فوق العاده بودند، امتیاز گرفتیم و این نشان می دهد که ما توانایی متوقف کردن تیم های مدعی را داریم.

وی اضافه کرد: فقط این تیم باید در حد پنج یا شش بازیکن تقویت شود، نگاهی به وضعیت مصدومان داشته باشید، به عنوان نمونه باقرپسند یک مهره تاثیرگذار بوده است برای ما همچنین سجاد عاشوری و یا مسعود ابراهیم زاده و خوشبختانه همه هنوز قرارداد دارند، کار خوبی که مدیریت انجام داده است قراردادهای دو یا سه ساله ای است که بسته شده است. اگر تیم تقویت شود به طور قطع می تواند شرایط خوبی را برای سال آینده داشته باشد.

تارتار در واکنش به اینکه اگر ذوب آهن بخواهد در همین سطح کنونی به فعالیت خود ادامه دهد چکاری خواهید کرد آیا اگر پیشنهاد شود می مانید یا بلندپروازی کرده و به تیم دیگری می روید، خاطرنشان کرد: ما مربی هستیم و کاری غیر فوتبال نداریم همیشه گفته ام ما حرفه ای هستیم. من دوست دارم در تیمی باشم که برای قهرمانی بجنگم واین یک واقعیت است و حالا باید ببینیم چنین تیمی نصیبم می شود یا خیر، بعد پله به پله پایین می آید هر چه ما در تیم های رده بالا باشیم به نفعمان است و می توانیم به اهدافی که داریم برسیم، اگر قرار باشد چنین تیمی را نداشته باشیم، بتوانیم جوانان خوبی را به فوتبال را به کشور معرفی کنیم این هم ارزشمند و باعث افتخار است. من در پانزده سال گذشته بیش از ۸۰-۷۰ بازیکن از لیگ های پایین و رده های پایه به سطح اول فوتبال رسانده ام که این مایه افتخار است.

وی تصریح کرد:  اینکه می بینم جوانانمان رشد می کنند و بعد از پایان فصل تماس گرفته و تشکر می کنند و برای آینده از من مشورت می گیرند زیباست و عشقی است که به فوتبال داریم.

وی تاکید کرد: من نمی توانم مثل برخی از افراد که بیزینسمن هستند در خانه بنشینم، آنها کارشان سرجایش است، چند هفته صبر می کنند و بعد از طریق لابی هایی که از بالا است بهترین تیم ها را می گیرند، آنها عاشق نیستند و کارشان فوتبال نیست، آنها با سیاست و هدف گذاری و درایتی که دارند به واسطه کارهایی که انجام می دهند، می توانند بمانند تا در بهترین فرصت بهترین تیم ها را در اختیار بگیرند، ولی من از همان اول دوست داشتم کار کنم و از تیم های پایین شروع کردم، حتی در جوانی بدترین تیم ها را داشتم؛ اما عنایت و لطف خدا شامل حالم بوده نتیجه گرفتم. من دوست داشتم همیشه کار کنم، بعد از یکماه استراحت در خانه انگار چیزی را گم کردیم، دوست دارید زودتر سراغ توپ، زمین و تمرین بروید.

سرمربی ذوب آهن گفت: یک طرف قضیه من هستم و آبرویم برایم مهم است و به همین خاطر است که در ۷-۶ گذشته تیم هایی که داشته ام تیم هایی نبوده اند که خطر سقوط را احساس کنند.

تارتار در واکنش به صحبت‌های ساکت مجری برنامه مبنی بر این که دوست نداریم ذوب آهن حالت بساز و بفروشی داشته باشد، بازیکنی همانند سینا اسدبیگی و... که بعد از خوب شدن تیم های دیگر آنها را برده و استفاده کنند، اگر ما سهمیه بخواهیم  چنددرصد این تیم باید تقویت شود، گفت: تیمی که امسال سهیمه گرفته تراکتور سازی تا این لحظه  نمونه ای است که می توان روی آن صحبت کرد، این تیم سال گذشته در رده پایین تر از ما بود با توجه به بودجه خوبی که داشتند؛ اما برای فصلی که تمام شد چه کاری انجام دادند؟ چند بازیکن خوب خارجی با کیفیت و همچنین دو مربی خارجی به خدمت گرفتند و بازیکنان خوب ایرانی را هم جذب کردند و این نشان می دهد که چکار باید کرد. من نباید در این مسایل دخالت کنم سیاست باشگاه مشخص است و آنها باید اینگونه عمل کنند. بودجه و سطح بازیکنان، تمام اینها اگر روی حساب و کتاب باشد و با برنامه و هدف، اگر ۷ بازیکن تاپ و درجه یک به تیم اضافه شود فکر می کنم می تواند با تیم های مدعی کسب سهیمه رقابت کند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز